Miten pesette/desinfioitte sohvan ennen käyttöönottoa, jos ostatte sen käytettynä?
Vai putsaatteko sitä ollenkaan? Käytettynä kun ostaa sohvan, niin siihen voi olla ties kuinka monet mällit imeytyneet ja ukot istuneet paljaalla p*rseellä imeyttämässä vakohikeään. Tai vaikka lasten, miksei aikuisenkin, oksennukset.
Tuli tässä vaan mieleen, kun olisi kohta tarve ostaa sohva uuteen asuntoon, mutta sohvan historian miettiminen ällöttää. Saako kaiken putsattua varmasti syvältäkin höyrypesurilla pois?
Kommentit (19)
Riittävän huolella kun höyrypesee, niin luulisi lähtevän. Ja jos kunnon pakkaseen laittaa pariksi päiväksi, niin kuolee kaikki pieneliöt. Mutta luteiden takia en itse uskaltaisi ottaa käytettyä sohvaa.
Ei tulisi mieleenkään osta hionekaluja käytettyinä, mieluummin olisin ilman.
No en ostaisi tuollaista, jos yhtään epäilyttäisi.
Olen kyllä kerran saanut naapurista sohvan, kun muuttivat ja uusi tilalle.
Sohva oli vuoden vanha ja tiedän takuusti, että siistejä ihmisiä. Päällinen näytti uuden veroiselta.
Jos siinä jokin "mälli" sitten on, niin en ainakaan tiedä siitä ja ei siis näin ollen haittaa.
Koeajan sen halvalla naisella. Sen jälkeen se on yhtä likainen kuin oma vanha
Vierailija kirjoitti:
No en ostaisi tuollaista, jos yhtään epäilyttäisi.
Olen kyllä kerran saanut naapurista sohvan, kun muuttivat ja uusi tilalle.
Sohva oli vuoden vanha ja tiedän takuusti, että siistejä ihmisiä. Päällinen näytti uuden veroiselta.
Jos siinä jokin "mälli" sitten on, niin en ainakaan tiedä siitä ja ei siis näin ollen haittaa.
Tiedätkö sitten varmaksi, että eivät ole istuneet paljaalla perseellään siinä esim. seksiä harrastaessa? Ap
Minulle sohvan puhtaus olisi siinä mielessä tärkeää, että jos esim. syön sohvalla vaikka leipää ja palanen sattuu tippumaan sohvalle, niin en minä sitä enää takaisin suuhuni laittaisi jos tietäisin että sohvalle on päästelty ties mitä eritteitä edellisen omistajan toimesta... Huolellinen pesu siis tai mieluummin kokonaan uusi sohva.
Vierailija kirjoitti:
Kuuluisa perseinen sohva :D
Vai oliko se "perseiset kädet" ja "miten perseen haju pois sohvasta"?
Luteiden takia en ostaisi. Munat näkee vain mikroskoopilla, joten et voi tietää, onko päällisin puolin kauniissa sohvassa luteita. Juuri käytettyjen huonekalujen kautta luteet leviävät nykyään. Suomessa, ulkomailta tulee paljon vähemmän.
Kun nykyisen asuntoni edellinen asukas muutti pois, sain hänen sohvansa, enkä kyllä tehnyt sille mitään. Ihan siistin näköinen (perseisyydestä ja mälleistä en toki tiedä, mutta näkyvissä ei ainakaan ole). Jos siinä luteita olisi ollut, niitä olisi varmaan ollut sitten muuallakin asunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle sohvan puhtaus olisi siinä mielessä tärkeää, että jos esim. syön sohvalla vaikka leipää ja palanen sattuu tippumaan sohvalle, niin en minä sitä enää takaisin suuhuni laittaisi jos tietäisin että sohvalle on päästelty ties mitä eritteitä edellisen omistajan toimesta... Huolellinen pesu siis tai mieluummin kokonaan uusi sohva.
Mielelläni ostaisinkin kokonaan uuden sohvan, mutta opiskelijabudjetilla mennään nyt 😕 Käytettynä divaanisohvia saa nettikirppareilta usein alle satasella, jopa 50e hintaan. Paljonko muuten höyrypesurin lainaaminen/vuokraaminen mahtaa maksaa? Ap
Kysele paikallisesta puskaradioryhmästä joltain tekstiilipesuria lainaan.
Mulla on antiikkikaupasta plyysisohva. Imuroin sen, en muuta. Kyllä sen ulkonäöstä ja hajusta tietää, onko likainen, ja jos on, en osta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on antiikkikaupasta plyysisohva. Imuroin sen, en muuta. Kyllä sen ulkonäöstä ja hajusta tietää, onko likainen, ja jos on, en osta.
Sohvanhaistelija joku next level pyöränsatulahaistelija?
Tarttisin sohvan, uuteen ei varaa. Mutten uskalla ostaa käytettyjä kun pelkään luteita.
Miten muuten kirpparilla, jos joku tuo luteisen sohvan, eikö ne leviä muihinkim kirppiksen huonekaluihin?
Jopa taulujen kehyksiin.
Enpä kyllä ostaisi käytettyä sohvaa.
Niin oliko jollain niitä vinkkejä miten pestä sohva?
Kysy täältä jotain niin muut kertoo vain miksi ei alkuunkaan tekisi niin kuin ap on jo tehnyt. Mua ei ainakaan kiinnosta ostatko sohvan uutena vai käytettynä. Etsin tietoa miten pestä vanha.
Kärcher pesurilla lähtee liat syvemmältäkin. Netissä useampi, joka vuokraa laitetta.
Kaikki mahdollinen sohvasta pesuun pesukoneeseen.
Hyvin puhdistui.