Sinä jonka vyötärö on noin 70-75cm mikä on bmi?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bmi kannattaisi mieluummin laskea täällä:
https://www.painoindeksi.org/uusi/
Uusi painoindeksilaskuri korjaa pituuden vaihtelun aiheuttamaa vääristymää. Lyhyille ihmisille, kuten itselleni, uusi painoindeksi on aiempaa tiukempi, pitkille ihmisille taas jonkin verran sallivampi. Kovin merkittävää eroa uudella ja vanhalla bmi:llä ei ole, jos ihminen on n. 165-175-senttinen.
Tällä uudella oma bmi:ni on 23,62. Vanhalla kaavalla se olisi 21,88.
Mulla oli 0,7 eroa, eli eipä erityisesti. Olen 170cm pitkä.
Satut kuulumaan siihen 165-175 cm väliin, jossa uudella ja vanhalla laskutavalla ei ole merkittävää eroa. Uuden laskurin tarkoitus on korjata vääristymää erityisen pitkien ja lyhyiden ihmisten kohdalla.
Itse olen 145-senttinen aikuinen. Vanhan indeksin mukaan normaalipainoni olisi 38,9-52,6 kg. Uuden laskurilla se on 36,03-48,69 kg. Viimeksi kesäloman loppuessa painoin tasan 50 kiloa. Peilistä, vaatteista ja yleisestä olosta kyllä pystyi helposti havaitsemaan, että painoa oli silloin liikaa. Syksyllä normaaleihin arkirutiineihin ja tottumuksiin palaamalla paino on tippunut tasan 4 kiloa jouluun mennessä. Se tuntuu hyvältä ja normaalilta. Mutta vanhan indeksin mukaan olisin saanut vaikka lihoa vielä 2,5 kiloa. Se tuntuu hurjalta.
Vierailija kirjoitti:
Noin 22. Kymmenen vuotta sitten bmi oli melkein sama mutta vyötärö lähes 10 cm vähemmän. Kyllä ne lapset vaikuttavat...
Sama mulla 😂
Vierailija kirjoitti:
Bmi kannattaisi mieluummin laskea täällä:
https://www.painoindeksi.org/uusi/
Uusi painoindeksilaskuri korjaa pituuden vaihtelun aiheuttamaa vääristymää. Lyhyille ihmisille, kuten itselleni, uusi painoindeksi on aiempaa tiukempi, pitkille ihmisille taas jonkin verran sallivampi. Kovin merkittävää eroa uudella ja vanhalla bmi:llä ei ole, jos ihminen on n. 165-175-senttinen.
Tällä uudella oma bmi:ni on 23,62. Vanhalla kaavalla se olisi 21,88.
Itselläni uusi 23,42, vanha 23,14.
Eipä nyt kovin huikea heitto.
32 tulee siis uudemmalla painoindeksin laskurilla. Pituus 175 cm, paino 98 kg. Tiimalasivartalo, kymmen vuotta kuntosaliharjoittelua, eli lihasta on paljion, joskin myös reisi- ja pyllyläskejä.
Vierailija kirjoitti:
32 tulee siis uudemmalla painoindeksin laskurilla. Pituus 175 cm, paino 98 kg. Tiimalasivartalo, kymmen vuotta kuntosaliharjoittelua, eli lihasta on paljion, joskin myös reisi- ja pyllyläskejä.
Olet varmaan aika upea näky
Olen 170cm pitkä ja vyötärö 72. Tunnen itseni liian lihavaksi bikineihin ja käytän löysiä vaatteita. N28