Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä jonka vyötärö on noin 70-75cm mikä on bmi?

Vierailija
21.12.2018 |

Itselläni 22,1

Voit laskea täällä:
https://bmi.fi/

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avasin ketjun mielenkiinnosta, sillä lapseni ovat hyvin hoikkia. Toisella vyötärönympärys on 68 ja toisella 70.

He ovat yli 170 cm pitkiä, eli pituuden puolesta aikuisen kokoluokkaa.

Vaatteita heille on vaikea löytää edes nuoriso-osastolta. Varsinkin vyötärö on ongelma. Jos vaate on sopiva vyötäröltä, on se yleensä liian lyhyt. Sopivan pituiset ovat taas liian leveitä.

Painoindeksit heillä on 14,5 ja 15. Lasten painoindeksitaulukon mukaan ovat hieman alipainoisia (lapsilla ikä vaikuttaa siihen mikä on normaali bmi - esim 12 v pojalla alipainon raja on 15 ja ylipainon raja 21).

Nämä lapset ovat hyvin hoikkia ja tuntuu hurjalta, että joku aikuinen olisi yhtä hoikka tai edes tavoittelisi samanlaista hoikkuutta.

Mistä niin hoikka aikuinen edes löytää sopivia vaatteita.

Olen 170cm pitkä ja vyötärö 72. Tunnen itseni liian lihavaksi bikineihin ja käytän löysiä vaatteita. N28

Vierailija
22/28 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bmi kannattaisi mieluummin laskea täällä: 

https://www.painoindeksi.org/uusi/

Uusi painoindeksilaskuri korjaa pituuden vaihtelun aiheuttamaa vääristymää. Lyhyille ihmisille, kuten itselleni, uusi painoindeksi on aiempaa tiukempi, pitkille ihmisille taas jonkin verran sallivampi. Kovin merkittävää eroa uudella ja vanhalla bmi:llä ei ole, jos ihminen on n. 165-175-senttinen.

Tällä uudella oma bmi:ni on 23,62. Vanhalla kaavalla se olisi 21,88. 

Mulla oli 0,7 eroa, eli eipä erityisesti. Olen 170cm pitkä.

Satut kuulumaan siihen 165-175 cm väliin, jossa uudella ja vanhalla laskutavalla ei ole merkittävää eroa. Uuden laskurin tarkoitus on korjata vääristymää erityisen pitkien ja lyhyiden ihmisten kohdalla. 

Itse olen 145-senttinen aikuinen. Vanhan indeksin mukaan normaalipainoni olisi 38,9-52,6 kg. Uuden laskurilla se on 36,03-48,69 kg. Viimeksi kesäloman loppuessa painoin tasan 50 kiloa. Peilistä, vaatteista ja yleisestä olosta kyllä pystyi helposti havaitsemaan, että painoa oli silloin liikaa. Syksyllä normaaleihin arkirutiineihin ja tottumuksiin palaamalla paino on tippunut tasan 4 kiloa jouluun mennessä. Se tuntuu hyvältä ja normaalilta. Mutta vanhan indeksin mukaan olisin saanut vaikka lihoa vielä 2,5 kiloa. Se tuntuu hurjalta.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 22. Kymmenen vuotta sitten bmi oli melkein sama mutta vyötärö lähes 10 cm vähemmän. Kyllä ne lapset vaikuttavat...

Sama mulla 😂

Vierailija
24/28 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

32

Vierailija
25/28 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

32

Miten tämä on mahdollista?

Vierailija
26/28 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bmi kannattaisi mieluummin laskea täällä: 

https://www.painoindeksi.org/uusi/

Uusi painoindeksilaskuri korjaa pituuden vaihtelun aiheuttamaa vääristymää. Lyhyille ihmisille, kuten itselleni, uusi painoindeksi on aiempaa tiukempi, pitkille ihmisille taas jonkin verran sallivampi. Kovin merkittävää eroa uudella ja vanhalla bmi:llä ei ole, jos ihminen on n. 165-175-senttinen.

Tällä uudella oma bmi:ni on 23,62. Vanhalla kaavalla se olisi 21,88. 

Itselläni uusi 23,42, vanha 23,14.

Eipä nyt kovin huikea heitto.

Vierailija
27/28 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

32 tulee siis uudemmalla painoindeksin laskurilla. Pituus 175 cm, paino 98 kg. Tiimalasivartalo, kymmen vuotta kuntosaliharjoittelua, eli lihasta on paljion, joskin myös reisi- ja pyllyläskejä.

Vierailija
28/28 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

32 tulee siis uudemmalla painoindeksin laskurilla. Pituus 175 cm, paino 98 kg. Tiimalasivartalo, kymmen vuotta kuntosaliharjoittelua, eli lihasta on paljion, joskin myös reisi- ja pyllyläskejä.

Olet varmaan aika upea näky