Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen luokanvalvoja ja en saanut yhtään lahjaa

Vierailija
21.12.2018 |

Joululoma on alkanut. Haluaisin oikoa hieman tätä harhaluuloa, että opettajat saisivat lahjoja. Nyt on viides vuosi peräkkäin, kun en saa yhtään lahjaa. Olen yläkoulun opettaja ja luokanvalvoja. Olen kyllä pidetty, saan joka vuosi koulun "Vuoden opettaja" -palkinnon. Kuitenkaan tällaisessa pienessä kaupungissa ei jaella mitään lahjakortteja tai lahjoja opettajille. Kortteja toki sain, ja koska saan työstäni palkkaa, en lahjoja edes haluaisi. Täällä monet vanhemmat ovat pienipalkkaisia tai työttömiä, joten kaikki rahat menevät elämiseen.

Toivottavasti tämä harhaluulo opettajien lahjoista hälvenisi edes vähän. On ikävä kuulla, kun tutut puhuvat pahaa selän takana ja epäilevät kaikkien uusien tavaroiden olevan lahjoja töistä. En saa lahjoja, toivottavasti yymmärtäisitte sen. Se kiitos kun oikeasti riittää ja on lahjoista paras!

Hyvää joulun odotusta kaikille!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks tää joku uus juttu, me ei ostettu opeille lahjoja ikinä. Paitsi yhelle superkivalle.

Vierailija
2/19 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä sitten, palkkaa sinulle työstä maksetaan. Oma lapsi harmitteli, kun ei opelle lahjaa ostanut, kun muut luokassa ostivat. Tuo käytäntö pitäisi kieltää. Kuin myös se, että luokassa ostetaan ja vaihdetaan joululahjoja ja kortteja. Aina on joku, joka ei saa mitään. Inhottavaa jopa joulun alla sallia tuo syrjiminen ja pahanmielen tuottaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä sitten, palkkaa sinulle työstä maksetaan. Oma lapsi harmitteli, kun ei opelle lahjaa ostanut, kun muut luokassa ostivat. Tuo käytäntö pitäisi kieltää. Kuin myös se, että luokassa ostetaan ja vaihdetaan joululahjoja ja kortteja. Aina on joku, joka ei saa mitään. Inhottavaa jopa joulun alla sallia tuo syrjiminen ja pahanmielen tuottaminen.

Joku on ainakin nukkunut äikän tunneilla, AP just kirjoitti, että hän saa palkkaa ja se riittää. Luetun ymmärtäminen?

Vierailija
4/19 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin opelle ja avustajalle hyvin edulliset (syötävät) lahjat, niin ei kerry krääsää nurkkiin.

Pieni muistaminen siitä, että lapsi on saanut hyvää opetusta.

Vierailija
5/19 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin yläkouluissa enää opettajia lahjotaan. Enempi ne on alakoululaisten juttuja.

Vierailija
6/19 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäh!?!?!? :D

Minä kävin kouluni 92-04. Ikinä kuuna päivänä ei opet saanu mitää lahjoja!!! Joskus 40 luvulla eikö opelle oo viety joku omena!!! :D

Montako lahjaa opet ostaa oppilaille? Tätä nyky materialismia sitten kai.. En tajua....

7/19 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut, että kovinkaan moni lahjoisi yläkoulun opettajia. Ei ainakaan omien teinieni koulussa ole mikään tavallinen tapa.

Vierailija
8/19 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku on ainakin nukkunut äikän tunneilla, AP just kirjoitti, että hän saa palkkaa ja se riittää. Luetun ymmärtäminen?

Ainakin tuo ope on nukkunut.

Vierailija
9/19 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen opettaja, joka ei ole koko uran aikana saanut mitään. Tuttavieni keskuudessa elää legenda, että opettajat saavat kasapäin lahjoja, ulkomaanmatkoja ja ties mitä. Ihan varmasti tänne tulee monta kateellisia topicia aiheesta tänään ja niissä haukutaan, kun rikkaat opettajat saavat vielä miljoonien arvosta lahjoja. Olen pätevä opettaja ja minulle jää palkasta käteen 1900 euroa kuukaudessa. Se on hyvä raha, mutta kaikki luulevat minun saavan tuon ainakin tuplana.

Vierailija
10/19 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ostettiin opelle ja avustajalle hyvin edulliset (syötävät) lahjat, niin ei kerry krääsää nurkkiin.

Pieni muistaminen siitä, että lapsi on saanut hyvää opetusta.

Yläkoulun opelle?

Vierailija
11/19 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään saanut mitään luokaltani, en edes joulukorttia. Toiset luokat antavat omalle luokanvalvojalleen eli monet opettajat eivät todellakaan saa yhtään mitään ennen joulua tai kesälomaa.

Vierailija
12/19 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kouluaikoinani ei koskaan annettu opettajille lahjoja. Eipä käynyt edes mielessä. Me oppilaat saatiin alaluokilla pieni paketti tai paremminkin pussi, jossa oli omena, joulupipari ja joku karkki.

Tämä viime vuosien lahjahössötys kouluissa tuntuu ihan oudolta. 

Vierailija
13/19 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä muistui mieleen, kun tein lukion jälkeen (nyt yli 20 vuotta sitten) sijaisuuksia ala-asteella (se oli silloin vielä nimeltään ala-aste ;) ). Parin kuukauden (!!) sijaisuuden päätteeksi sain yhdeltä oppilaalta muumimukin (Nuuskamuikkunen, vielä mun lempihahmo Muumeissa) ja siellä oli mariannekarkkeja sisällä. Lisäksi ko. oppilas vielä luki minulle omakirjoittamansa runon. 

Piti ihan hammasta purra ettei tullut itku liikutuksesta. 

Mulla on se muki vieläkin, ja joka kerta kun juon siitä kahvia, muistelen ko. oppilasta. Kiitos Mikko! <3 (Mikko on nykyään n. 33-vuotias. :) ) 

Jos mulla oli "sijaisuus päällä" joulu-tai kevätjuhlien aikaan sain kyllä aina älyttömät määrät konvehtirasioita (jouluna), kukkia, tuikkukynttilöitä, mukeja ym. Ihan monta muovikassillista! 

Mutsi, joka on kanssa opettaja, sai myös paljon lahjoja. Päättäjäispäivinä meidän pieni kaksio oli kuin kukka- tai lahjatavarakauppa :D 

Puhuttiin silloin, että harmi kun vanhemmat ei tajua että kyllä meille opettajillekin maistuu viini, niitä tuli vain harvoin. ;) 

Vierailija
14/19 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa tädit ahneudenkiilto silmissä odottavat joka joulu ja kevät lahjoja perheiltä ja niillä kehuskellaan ja vertaillaan... karseaa.

Vierailija
15/19 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kasiluokkalaisella tosi mukava, asiat jämäkästi hoitava ja sopivan äidillinen, teinejä ymmärtävä luokanohjaaja ope. Minä olisin halunnut muistaa jouluna mutta teini kielsi ehdottomasti, koska on niin noloa. Eipä sitten muistettu, muuten kuin lämpimin ajatuksin ja spostilla.

Vierailija
16/19 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kasiluokkalaisella tosi mukava, asiat jämäkästi hoitava ja sopivan äidillinen, teinejä ymmärtävä luokanohjaaja ope. Minä olisin halunnut muistaa jouluna mutta teini kielsi ehdottomasti, koska on niin noloa. Eipä sitten muistettu, muuten kuin lämpimin ajatuksin ja spostilla.[/quote

Ja teit sitten niin kuin teini sanoi?

Vierailija
17/19 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teini ei suostu enää viemään ja on kasilla.

Kertoi juuri että seiskalla söi opettajan lahjan itse, herkkukassin.

Loukkaannuin ja vieläkin paha mieli.

Teinit on omituisia.

Vierailija
18/19 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kasiluokkalaisella tosi mukava, asiat jämäkästi hoitava ja sopivan äidillinen, teinejä ymmärtävä luokanohjaaja ope. Minä olisin halunnut muistaa jouluna mutta teini kielsi ehdottomasti, koska on niin noloa. Eipä sitten muistettu, muuten kuin lämpimin ajatuksin ja spostilla.[/quote

Ja teit sitten niin kuin teini sanoi?

Tyhmä! Teini sen lahjan antaa ja ei vanhemmat pääse yläkoulun joulujuhliin.

Eikä kannata mennä isoihin yläkouluihin muuten vaan etsimään opettajaa.

Vierailija
19/19 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun teini ei suostu enää viemään ja on kasilla.

Kertoi juuri että seiskalla söi opettajan lahjan itse, herkkukassin.

Loukkaannuin ja vieläkin paha mieli.

Teinit on omituisia.

Jos useimmat muut oppilaat eivät anna lahjoja, niin ihan ymmärrettävää, ettei sitten itsekään halua antaa. Ehkä teini pelkää saavansa mielistelijän maineen.

Muistui mieleen, kuinka äitini halusi minun antavan lahjan eräälle harrastusohjaajalle, joka selvästi inhosi minua ja oli hyvin omituinen persoona muutenkin. Jälkeenpäin ajateltuna olisi pitänyt heittää se lahja menemään ja sitten kotona sanoa, etten annoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän