Onko kukaan synnyttänyt oksitosiinitiputuksessa ilman kivunlievitystä?
Kuuluvatko nämä aina yhteen eli jos vauhditetaan oksitosiinilla, niin saa myös kivunlievitystä? Ystäväni pelotteli tippasynnytyksellä, jossa ei saanut kipulääkettä. Oli kuulemma tosi tuskallinen kokemus. Alkoi itseäkin pelottaa, kun näyttää että yliviikoille mennään.
Kommentit (5)
oksitosiini, eikä missään ilokaasun lisäksi kipulääkitystä.
Ei se niin kamalaa ole, ei se oksitosiini mitään erilaisia supistuksia saa aikaan, jos synnytys luonnostaan raju níin kai se samalta tuntuu.
Sitä voi ajatella että on oksitosiinin vika kun kivut yltyvät tipan saamisen jälkeen, mutta siitähän se vain johtuu että supistukset ovat nyt riittävät jotta synnytys etenee. Sitä varten sitä annetaan että aiemman supistukset eivät riitä.
Joka tapauksessa, kipulääkitys ja oksitosiini eivät riipu toisistaan, puudutuksia saa jos muut syyt antavat myöten, ja kyllä siitä selviää vaikka rankkaa se voi tietysti olla.
Kaikkien synnytystä ei käynnistetä tiputuksella. Mulle riitti yksi cytotec, ja kuopus syntyi lähes kivuttomasti. Mulla oli esikoisen luomusti käynnistyneessä synnytyksessä toi oksitosiinitippa ja myös jonkin aikaa ilman sen kummempaa kivunlievitystä kuin ilokaasu. Ei se nyt niinkään kipeää tehnyt, olin vain sekaisin ilokaasusta, verenhukasta ja valvotuista öistä... Kipu ei ollut päällimmäinen tunne.
Jokainen synnytys on erilainen. Tsemppiä!
lievitykseksi lasketaan ilokaasu?? Se oli ainoa kivunlievityskeino mitä ehdin käyttämään.
Vierailija:
Kuuluvatko nämä aina yhteen eli jos vauhditetaan oksitosiinilla, niin saa myös kivunlievitystä? Ystäväni pelotteli tippasynnytyksellä, jossa ei saanut kipulääkettä. Oli kuulemma tosi tuskallinen kokemus. Alkoi itseäkin pelottaa, kun näyttää että yliviikoille mennään.
omista synnytyksistään. Neuvolan kätilö sanoi, että ns. normaalisynnytyksenä se olisi ollut varmaan helpompi, vaikka olisi kestänyt tuplastikin sen, mitä nyt kesti.
kertaa olen synnyttänyt niin! Molemmat siis käynnistetty! Kipulievitystä en saanut kun oli muutenkin niin heikot supistukset! Kivuliaisuudesta en tiedä koska ilman tippaa en ole koskaan synnyttänyt!