Vaunukansan itsekkyys
Antaako se oikeuden käyttäytyä itsekkäästi kun on lapsi vaunuissa? Tänään olin kaupassa niin eräs äiti tukki koko käytävän vaunujen, korin ja toisen lapsensa kanssa, useasti. Eikä tehnyt elettäkään väistääkseen, katso vaan.
Ja talomme ulkoiluvälinevarastosta joku siirsi pyörät ulos sen takia että hänen vaununsa mahtuvat sinne.
Kommentit (40)
No kyllä niitä esimerkkejä lisääkin löytyy! Kadulla kävellään päin koska on vaunut. Ja tää koskee useampaa ihmistä, toistuu joka päivä. Eli kyllä se on vaunukansaa
Vierailija kirjoitti:
No kyllä niitä esimerkkejä lisääkin löytyy! Kadulla kävellään päin koska on vaunut. Ja tää koskee useampaa ihmistä, toistuu joka päivä. Eli kyllä se on vaunukansaa
Miten se onkin niin, että toisilla on aina joku tientukkona ja toisia päin kävellään! Muiden syytä, totta kai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se onkin niin, että toisilla on aina joku tientukkona ja toisia päin kävellään! Muiden syytä, totta kai.
Tässä nyt pointti oli se että miksi ne vaunulliset tarvii erityiskohtelua?
Olen vaunukansan edustaja, mutta en ole vielä törmännyt vaunuilla keneenkään. Seuraan mielenkiinnolla tätä keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä nyt pointti oli se että miksi ne vaunulliset tarvii erityiskohtelua?
Mun pointti taas oli se, että miksi mä en oo koskaan päässyt kokemaan tätä vaunukansan itsekkyyttä, mutta toiset kokevat sitä koko ajan?
Ja sitten on nämä joiden vaunut ei tuki ihan koko käytävää, mutta niitä heilutetaan hemmetin suurieleisesti ees taas kaupan käytävällä hyllyjen suuntaisesti, eikä ollenkaan katsota jos muut hauaisivat ottaa vaunujen kohdalta tuotteita hyllystä. Kerrankin menin ottamaan tuotetta hyllystä tälläisen heiluttajan edestä siinä vaiheessa kun hän veti vaunuja itseensä päin,ei sitten katsonut yhtään että kaupassa on muitakin ja tönäisi minua vaunuillaan oikein kunnolla. Säikähdin ja sattuikin himan joten päästin jonkun epämääräisen kiljahduksen, tämä tönäisiä ei pyytänyt edes anteeksi! Väitti vain että minun olisi pitäny nähdä että hän tässä heiluttaa näitä vaunuja! No ei se ole minun velvollisuuteni katsoa heluttaako hän niitä eestaas, sillä hetkellä hän veti niitä itseensä päin kun minä hänet näin, enkä nähnyt mitään syytä olettaa että kohta hän haluaakin niitä työntää eteenpäin. Onneksi kakaransakin säikähti minun huutoani niin tajusi ehkä mammakun että hänen vikansahan se on, jos ei katso mihin kärryjään tyrkkii
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten on nämä joiden vaunut ei tuki ihan koko käytävää, mutta niitä heilutetaan hemmetin suurieleisesti ees taas kaupan käytävällä hyllyjen suuntaisesti, eikä ollenkaan katsota jos muut hauaisivat ottaa vaunujen kohdalta tuotteita hyllystä. Kerrankin menin ottamaan tuotetta hyllystä tälläisen heiluttajan edestä siinä vaiheessa kun hän veti vaunuja itseensä päin,ei sitten katsonut yhtään että kaupassa on muitakin ja tönäisi minua vaunuillaan oikein kunnolla. Säikähdin ja sattuikin himan joten päästin jonkun epämääräisen kiljahduksen, tämä tönäisiä ei pyytänyt edes anteeksi! Väitti vain että minun olisi pitäny nähdä että hän tässä heiluttaa näitä vaunuja! No ei se ole minun velvollisuuteni katsoa heluttaako hän niitä eestaas, sillä hetkellä hän veti niitä itseensä päin kun minä hänet näin, enkä nähnyt mitään syytä olettaa että kohta hän haluaakin niitä työntää eteenpäin. Onneksi kakaransakin säikähti minun huutoani niin tajusi ehkä mammakun että hänen vikansahan se on, jos ei katso mihin kärryjään tyrkkii
Mä taas oon aina pitänyt omana velvollisuutenani vähän katsoa, mihin meen. Auttaa hirveästi näissä tilanteissa, jos kokee, että joku on edessä, että sanoo vaikka "anteeksi, mä meen tästä tuohon hyllylle".
Vierailija kirjoitti:
Olen vaunukansan edustaja, mutta en ole vielä törmännyt vaunuilla keneenkään. Seuraan mielenkiinnolla tätä keskustelua.
Kiitos! Tiedän että on fiksujakin yksilöitä
Kehveli, otsikosta päättelin että nyt puhutaan karavaanareiden sisäänpäin lämpiävästä yhteisöstä... Siitä olisikin ollut sanottavaa, tästä taas ei niinkään.
Metrossa nää alkaa kypsyttää kun tunkevat päälle hyökkäysvaunujensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas oon aina pitänyt omana velvollisuutenani vähän katsoa, mihin meen. Auttaa hirveästi näissä tilanteissa, jos kokee, että joku on edessä, että sanoo vaikka "anteeksi, mä meen tästä tuohon hyllylle".
Tottakai katsoinkin mihin menen. Siinä vaiheessa kun katsoin, hän veti vaunuja poispäin siitä kohdasta johon olin menossa. En minä tiennyt, että aikoo yhtäkkiä tyrkätä niitä eteenpäin. Tietenkin olisin sanonut jos olisin tiennyt. Jos tuollata alla suurieleisesti heiluttaa kakaraansa kaupassa, niin viisi kyllä itsekin katsoa, ettei edessä ole ihmisiä.
Ikävää leimata kokonainen ryhmä, kun suurin osa varmaan yrittää huomioida muut ja olla mahdollisimman vähän tientukkona. Sitten täysin viattomat saa jonkun kiihkoilijan moitteet jos kerran vahingossa seisoo väärässä paikassa. Mee vaikka jonnekin seiskaan töihin kun osaat tontyyppisen uutisoinnin.
Somput tunkevat bussiin vaunujensa kanssa, ennenkuin ulos pyrkijät pääsevät pois. Minä minä minä ensin, muista viis.
Minulla on mennyt totaalisesti hermo vaunuihin työpaikallani ruokaravintolassa. Tilamme ovat melko ahtaat ja henkilökunnan tulee päästä liikkumaan sujuvasti ja esteettä kuumien lautasten kanssa.
Vaunuille ym. on ravintolamme eteisaulassa jonkin verran tilaa, mutta saliin niitä ei saa tuoda. Silti aina joku tuo, ja luonnollisesti usein hermostuu jos asiasta huomauttaa.
Viime viikonloppuna joku äiti oli ottanut (luvatta) vaunut pöytänsä viereen saliin, tukkien tarjoilijoiden kulkuväylän muihin pöytiin. Huomautin, että vaunut on siirrettävä välittömästi, sillä pian oli nousemassa ison porukan ruoat.
Noh, kun tulin keittiöstä kuumat lautaset käsissäni, vaunut olivat edelleen väylän tukkona ja äiti naureskeli tyytyväisenä lapsi sylissään. Tässä kesti tietty ikuisuus kun hänellä ei ollut mitään kiirettä siirtyä. Seurauksena poltin käteni. Vastapalveluksena annoin jäätävää palvelua.
Haaa! Ei ole mikään uusi ilmiö. Vuosia kärsin siitä kun ihmiset tunkee kaupassa ja kaupungilla hyökkäysvaunuinensa - päälle, jos et väistä. Sadattelin sitä mielessäni kun hypin alta pois. Sitten eräänä päivänä koitti se aika, kun pääsin itse ajamaan hyökkäysvaunuja, voi sitä onnea! Maksoin samalla mitalla takaisin ;)
Sen jälkeen tuntuu, että ei enää niin paljoa ärsytä. Ajattelen ennemminkin, että se on jotain joka kuuluu elämään, eikä siitä kannata stressata...
Olkaa onnellisia, että jotkut uskaltavat lisääntyä tässä maassa. Muutoin ei ole veronmaksajia teidän eläkkeellä ollessanne. Nih!
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu olevan aika yleistä tuo, että kaupassa vaunut parkkeerataan poikittain keskelle käytävää. Sitten joku isompi lapsi vielä rötvää vieressä maassa ja tukkii lopunkin tilan.
Äiti yleensä vielä vilkaisee päin, mutta ei aikomustakaan väistyä.
Tiedä sitten mistä johtuu.
Kyllä niille äideille voi puhua. Kysyn, että hei, voisitko väistää, että pääsen tästä ja jos se äiti ei väistä, niin tökin omilla ostoskärryillä niitä vaunuja niin pitkään, että pääsen ohi. Yleensä kolmannesta kopauksesta äitit jo tajuaa, että olen tosissani.
Tuntuu olevan aika yleistä tuo, että kaupassa vaunut parkkeerataan poikittain keskelle käytävää. Sitten joku isompi lapsi vielä rötvää vieressä maassa ja tukkii lopunkin tilan.
Äiti yleensä vielä vilkaisee päin, mutta ei aikomustakaan väistyä.
Tiedä sitten mistä johtuu.