Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä tykkään joulusta

Vierailija
20.12.2018 |

En siivoa hulluna, mutta joulukuu on hyvä hetki tehdä pieni inventaario ja laittaa tavaraa kiertoon tai kierrätykseen. Toki sitä tehdään kyllä pitkin vuotta, mutta marras-joulukuussa vähän enempi.
Tykkään laittaa ruokaa ja jouluksi sitä saa tehdä vähän enemmänkin kun tulee ruokavieraita. Minusta on kivaa kokeilla erilaisia uusia reseptejä ja nyt, kun omat lapset on jo isoja (toinen yläkoulussa, toinen lukiossa) olen kysellyt mitä he haluaisivat jouluna syödä jos ei perinteiset pöperöt uppoa. Kokeillaan jos saadaan "oman perheen näköinen" jouluinen pöytä muuttumaan jossain vaiheessa perinteiseksi.

Mun lapset osallistuu joka vuosi enemmän ja enemmän siivoukseen ja joulun laittamiseen; kummallakin on omat vahvuutensa. Eikä mies yritä yhtään enempiä luimistella, vaan osallistuu hänkin; tekee voimaa vaativia juttuja niin kuin huonekalujen siirtoa (meillä on tasan yksi paikka mihin joulukuusi vaihtuu ja sen tieltä pitää siirtää pari juttua pois), ja hän on perinteisesti meillä se, joka paistaa lasten kanssa piparit.
Joulukuusen koristelun olen jättänyt jo vuosia sitten lasten työksi, pitäen toki itselläni pienen "veto-oikeuden" koska mulla on Kalevala-korun joulukoristeet jotka laitetaan paikalleen viimeisenä.

Leivon muutamia leipiä lahjaksi sukulaisille tai keittelen hilloja jotka sopii juustojen kanssa.

Ihan parasta meidän perheen joulussa on se, että harvemmin kenenkään pitää raataa yksin keittiössä tai pestä tupperikippakaappia, koska sitä ei joulun takia pestä, ja todella harvoin kenelläkään menee hermot.

Mä tykkään mun perheestä ja mun jouluvieraistani.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok.

Vierailija
2/6 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan positiivinen ja tervepäinen kirjoitus <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, tykkää vaan. Monet tykkää.

Vierailija
4/6 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa välillä lukea että joku pitää joulusta, eikä sitä ainaista valitusta raatamisesta.

Vierailija
5/6 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kiva kirjoitus! Mutta mikä on tupperikippakaappi?

Vierailija
6/6 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konmarittaminen on joulun sanoma. Turha paska heti roskiin.