Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa vauvaa hiljenemään bussissa, huutaa aina vaan

Vierailija
20.12.2018 |

Minun on pakko kulkea vauvan kanssa bussilla pari kertaa viikossa (neuvolaan, lääkäriin, kauppaan jne, kaikkialle on useampi kilometri niin ei voi kävellä). Vauvani on 6 kk ikäinen, ja alkanut karjua vaunuissa bussissa. Jos vaunut liikkuu eli kävellessä, viihtyy vaunuissa hyvin eikä koskaan itke. Mutta heti kun nousemme bussiin niin karjuu koko bussimatkan ajan. Ei auta tutti, tuttipullo, lelut, juttelu, silittäminen, ei mikään. Avaan aina haalaria ja otan pipon pois, niin ei pitäisi olla liian kuuma (eikä kyllä kylmäkään). Ja itku ei ole mitään pientä itkeskelyä vaan karjuu aivan raivoissaan ja kovaa. Syliin ei voi noin pientä ottaa ruuhkabussissa, jonne ei mahdu vauvan kanssa istumaan eikä ole turvallistakaan vauhdissa kävellä pieni sylissä käytävää pitkin penkille. Ihmiset katsoo todella paheksuen vaikka yritän koko ajan rauhoitella vauvaa. Kantoliina tms ei tule kyseeseen, koska vaunut on pakko olla matkassa (joudun kuljettamaan pari ruokaostoskassia kaupalta ja lisäksi vauvan on saatava nukkua vaunuissa päiväunet), enkä minä voi bussiin noustua alkaa bussimatkan ajaksi vauvaa riisumaan haalarista ja laittamaan kantoliinaan. Osaako kukaan sanoa mikä auttaisi?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menot sovitaan ja tehdään niin että ukko on kotona. Ole hyvä.

Vierailija
2/52 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppaan illasta tai sitten vaan kävelet. Jos jaksat kaupasta pois jaksat kauppaankin. Tai sitten se huutaa sen muutaman pysäkin välin ja sinä kestät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukkoni on töissä, joutuu tekemään pitkiä päiviä. Ne neuvolat ja lääkärit on päivällä silloin kun ukko on töissä. Kyllä minun on ne itse hoidettava. Ja kaupassakin välillä käytävä, koska en jaksa lähteä enää bussilla kauppaan klo 19 kun ukko palaa kotiin. Ap

Vierailija
4/52 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin, että on tylsistynyt. Yritä kääntää vaunut tai vauva niin, että voitte katsella keskiovista ulos ja jutella mitä näkyy. ( ei toimi ruuhkabussissa )

Vierailija
5/52 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tuntuu inhoavan julkisia liikennevälineitä (onkohan vauvasi sukua miehelleni??). 

En tiedä mikä saisi hänet rauhoittumaan, mutta ei kai tuosta julkisen liikenteen aikaansaamasta ketutuksesta nyt varsinaisesti haittaa hänelle ole. Pluspuolena keuhkot vahvistuvat. Ota rauhallisesti on paras neuvoni.

Vierailija
6/52 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppaan illasta tai sitten vaan kävelet. Jos jaksat kaupasta pois jaksat kauppaankin. Tai sitten se huutaa sen muutaman pysäkin välin ja sinä kestät.

Kauppaan ja neuvolaan ym on viisi kilometriä yhteen suuntaan. Kyllä minä sen 10 km jaksan kävellä, mutta en voi pakottaa vauvaa olemaan niin pitkää aikaa vaunuissa (koska kaupassakin joutuu olemaan vaunuissa). Ap

Vierailija
7/52 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaisin, että on tylsistynyt. Yritä kääntää vaunut tai vauva niin, että voitte katsella keskiovista ulos ja jutella mitä näkyy. ( ei toimi ruuhkabussissa )

Tänäänkin oli molempiin suuntiin neljät vaunut bussissa, vaikka ei saisi olla kuin kolmet. Molemmilla kerroilla vaan joku äiti nousi kyytiin siten, että kun oli jo kolmet vaunut siinä keskipaikalla niin jäi omien vaunujensa kanssa oviaukon eteen poikittain. Ei siinä tosiaan paljon vaunuja käännellä, jotta vauva näkisi maisemia. Ap

Vierailija
8/52 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka äiti oikeasti suostuu olemaan kaikki päivät vain kotona tai jossain lähikävelytiellä vaikkapa vuoden ajan? Ei kukaan. Päivällä on päästävä välillä tapaamaan ystäviä tai vaikka muskariin, ja monella ne vaatii bussimatkan.

Vierailija
9/52 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan kännykkään lastenlauluja soimaan, niin lapsi unohtaa kiukun. Lapsi unohtaa huutaa kun alkaa kuuntelemaan musiikkia. Tosiaan aina ei toimi, mutta täällä musiikki on useimmiten pelastanut bussimatkat.

Vierailija
10/52 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukkoni on töissä, joutuu tekemään pitkiä päiviä. Ne neuvolat ja lääkärit on päivällä silloin kun ukko on töissä. Kyllä minun on ne itse hoidettava. Ja kaupassakin välillä käytävä, koska en jaksa lähteä enää bussilla kauppaan klo 19 kun ukko palaa kotiin. Ap

No sitten hankit kortin ja auton.

Meillä mies ottaa joustoilla tai puolipekkasilla vapaata kun on lasten neuvolat tms.

Sovin mahdollisimman myöhäiselle ne ajat aina. Mies tulee kesken töistä ja menee takaisin. Ei ole mikään mun hoidettava asia yksin.

Vierailija
11/52 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse laitan kännykkään lastenlauluja soimaan, niin lapsi unohtaa kiukun. Lapsi unohtaa huutaa kun alkaa kuuntelemaan musiikkia. Tosiaan aina ei toimi, mutta täällä musiikki on useimmiten pelastanut bussimatkat.

Täytyy kokeilla, jos tuo auttaisi. Ap

Vierailija
12/52 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka äiti oikeasti suostuu olemaan kaikki päivät vain kotona tai jossain lähikävelytiellä vaikkapa vuoden ajan? Ei kukaan. Päivällä on päästävä välillä tapaamaan ystäviä tai vaikka muskariin, ja monella ne vaatii bussimatkan.

No sitten täytyy kestää se huuto tai hankkia auto.

Vierailija
13/52 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse joudun hytkyttämään rattaita aina kun bussi pysähtyy, muuten herää ja alkaa itku.

Toiminut toistaiseksi  :D

Vierailija
14/52 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies ottaa joustoilla tai puolipekkasilla vapaata kun on lasten neuvolat tms.

Sovin mahdollisimman myöhäiselle ne ajat aina. Mies tulee kesken töistä ja menee takaisin. Ei ole mikään mun hoidettava asia yksin.

No minun mies sattuu olemaan työssä, jossa ei pekkasia ole. Ihan normaalit vuosilomat vain. Hän on töissä naapurikunnassa eli ei noin vain kipaise neuvolaan kesken päivän. Kyllä minun mielestä ne minun hoidettavaksi kuuluu kun äitiyslomalla olen. Ap

Vierailija
15/52 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten täytyy kestää se huuto tai hankkia auto.

Mukavahan se kortti ja auto olisi, mutta autokoulu ja auto maksaa melko paljon.. Ei niitä äitiyspäivärahalla ostella, ja miehen palkasta ei niin paljon ylimääräistä jää, että hän voisi minulle tässä maksaa autokoulun, auton ja vielä maksaa sen auton kulut. Ap

Vierailija
16/52 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkevää vauvaa ei saa tuoda bussiin, se häiritsee muita.

Vierailija
17/52 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan itku on ikävää, mutta vauva ei siitä vahingoitu kunhan rauhoittelet häntä (eli et jätä yksin itkemään). Kanssamatkustajat ovat valitsemalla joukkoliikenteen valinneet kuunnella myös muiden ihmisten ääniä eli älä anna paheksuvien katseiden häiritä. Vältä kuitenkin ruuhkabusseja jos mahdollista, se on vain huomaavaista. Vauva myös tottuu pikku hiljaa bussilla kulkemiseen ja muutaman kuukauden kuluttua huomioi ympäristöään jo ihan eri tavalla. Kaikki keinot käyttöön, maissinaksu käteen, lastenlaulut soimaan tms. Meidän vauva oli myös todella kiinnostunut muista rattaissa istuvista lapsista, juttele vauvallesi vaikka niistä. Itse olisin ainakin tullut hulluksi jos olisin joutunut kökkimään kotona vauvavuoden, rohkeasti vaan bussiin. Tsemppiä!

Vierailija
18/52 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hyvä että nykyään isät osallistuu, mutta ei se silti tarkoita sitä, että nykyään naisten pitäisi olla täysin riippuvaisia miehestä. Huvittaa aina nämä kommentit, että isä on aina ratkaisu joka ongelmaan. Ei naisen kuulu olla täysin riippuvainen miehen aikatauluista. Olen kahden pienen lapsen äiti ja en todellakaan suostu olemaan täysin riippuvainen miehestäni.

Bussissa möykkää milloin minkälaista örvertäjää, joten ei se lapsen itku niin paha juttu ole. Jos joku ei kestä muutaman kilometrin matkaa lapsen itkua, niin kävelkööt sitten. Lapsen itkua enemmän minua ainakin ärsyttää kiroilevat teinit ja humalaiset.

Vierailija
19/52 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menot sovitaan ja tehdään niin että ukko on kotona. Ole hyvä.[

Aika ankea elämä sulla. Itse en ainakaan jaksaisi homehtua kotona passiivisena miestä odottamassa. Kuinka avuton on nainen, joka ei edes lasten neuvola käyntiä pysty hoitamaan ilman miehen apua. Mies käy töissä ja nainen ei pysty itsenäisesti edes käymään kaupassa tai hoitamaan lapsia neuvolaan. Sekö on nykyajan tasa-arvoa?

Vierailija
20/52 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva huutaa autossa. Mutta hiljenee, kun laulan. Jos sulla on pokeria, niin koeta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän