Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Veroprosentti v2019 9,5!

Vierailija
20.12.2018 |

Voiko sen mitenkään korotuttaa? Aivan liian vähän, en haluaisi mätkyjä maksella.
Voiko muuttaa netissä?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla in 5,5 ja todellakin teen muutosverokortin, kunhan ensin tarkkailen milloin raja lähestyy.

Muutosverokortti tehdään omaVero palvelussa.

Vierailija
2/19 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla in 5,5 ja todellakin teen muutosverokortin, kunhan ensin tarkkailen milloin raja lähestyy.

Kävin siellä, mutta ei sitä siellä pysty muuttamaan

Josko työnantaja muuttaisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siellä voi tehdä muutosverokortin.

Vierailija
4/19 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siellä voi tehdä muutosverokortin.

Miten? Neuvo nyt, hyvä ihminen :)

Vierailija
5/19 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai pystyy muuttamaan omaa prosenttia. Ei ole vielä se aika, kun pakotetaaan maksamaan mätkyjä jos päästä vedetään veroprossat ihmisille. Sekin aika tulee vielä, kun ei voi muuttaa sitä omaa prossaa ja näin joulukuussa kaikilla ihmisillä on mätkyjen päivät. Minä sain aivan ihmeellisen veroprosentin ja soitin sinne, että onko laskurit jumittunut. Ehkä ne kokeilee kepillä jäätä jo nyt jos ihmiset ei huomaa mitään.

Vierailija
6/19 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos prosenttia korottaa haluaa, riittää että ilmoitat asialle työnantajalle (tai siis sille joka huolehtii palkanmaksusta, jos se on esim. ulkoistettu). Alentamiseen pitäisi hakea muutos verottajalta.

Vierailija
7/19 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko sen mitenkään korotuttaa? Aivan liian vähän, en haluaisi mätkyjä maksella.

Voiko muuttaa netissä?

tietenkin.

vero.fi ja sieltä muuttamaan.

Vierailija
8/19 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos prosenttia korottaa haluaa, riittää että ilmoitat asialle työnantajalle (tai siis sille joka huolehtii palkanmaksusta, jos se on esim. ulkoistettu). Alentamiseen pitäisi hakea muutos verottajalta.

Mites se korotus siellä oma verossa tehdään?

Palkanlaskija ja pomo ovat niuhoja, eivätkä halua nostaa prosenttia.

Mulla 6 on ihan liian vähän.

Vierailija
9/19 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen alentamiseenkaan mitään muutosta tarvitse hakea.

vero.fi ja syötät sinne niin alhaiset tulot että prosentti laskee.

toki jos syötit liian alhaisen vuositulon, oli se sitten tarkoituksella tai vahingossa, verottaja kyllä ottaa omansa mätkyinä takaisin.

jos on useampi kuin yksi työnantaja vuoden aikana, paljon helpompaa kuin ohjeistaa palkkista ottamaan enemmän veroja on tehdä suoraan itse muutos siihen korttiin.

Vierailija
10/19 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvokaa nyt ihan kädestä pitäen, miten se muutetaan, pliis

Vierailija
11/19 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vero.fi ja siellä on ihan ohjeetkin. homma on niin simppeli että varmasti selviät.

Voit myös halutessasi kokeilla erilaisia vuosiarvioita tuloistasi ja näet miten se vaikuttaisi veroprosenttiisi.

Vierailija
12/19 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vero.fi ja siellä on ihan ohjeetkin. homma on niin simppeli että varmasti selviät.

Voit myös halutessasi kokeilla erilaisia vuosiarvioita tuloistasi ja näet miten se vaikuttaisi veroprosenttiisi.

Mikset voinut neuvoa, kun tiedät?

Kerro nyt tarkemmin, ole kiltti :)

Vierailija
13/19 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

OmaVero-palvelusta voit tilata muutosverokortin. Tarvitset pankkitunnukset ja hieman omaa aivotyöskentelyä.

Vierailija
14/19 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 30, eikä tee mieli korottaa.

Vierailija
15/19 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tilasin OmaVero-palvelun kautta muutosverokortin. Eipä tullut mieleen kirjoittaa ohjeita ylös, että miten sieltä muutosverokortin saa, kun tosissaankin on ihan normaalilla päätäntäkyvyllä tilattavissa. :)

Vierailija
16/19 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun veroprosenttini vuonna 2019 on 0 (nolla).

Saan takuueläkettä, sitä surkeinta mahdollista, ja siitä ei kuulemma peritä valtion-, kunnallis- eikä kirkkoveroakaan. Tai näin ainakin verotoimiston virkailija kesällä sanoi, kun sain myönteisen eläkepäätöksen.

Enkä halua muuttaa kyseistä asiaintilaa.

Lisäksi saan pientä asumistukea. Että eipä tässä mitenkään yltäkylläisyydessä piehtaroida.

Olen 46-vuotias mies, jonka työhistoria osuu lähes kokonaan alle 23 ikävuoden. Sen jälkeen on ollut yksi vuoden mittainen, mutta puoliaikainen työllistämistyösuhde arkistossa, sekä tietenkin lukuisia työvoimapoliittisia ynnä "kuntouttavia" toimenpiteitä, joilta olen aina tullut ulos huonommassa kunnossa kuin niihin mennessäni olen ollut.

Ei ollut lottovoitto syntyä Suomeen.

Vierailija
17/19 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläke Boogie Woogie All Life Long kirjoitti:

Minun veroprosenttini vuonna 2019 on 0 (nolla).

Saan takuueläkettä, sitä surkeinta mahdollista, ja siitä ei kuulemma peritä valtion-, kunnallis- eikä kirkkoveroakaan. Tai näin ainakin verotoimiston virkailija kesällä sanoi, kun sain myönteisen eläkepäätöksen.

Enkä halua muuttaa kyseistä asiaintilaa.

Lisäksi saan pientä asumistukea. Että eipä tässä mitenkään yltäkylläisyydessä piehtaroida.

Olen 46-vuotias mies, jonka työhistoria osuu lähes kokonaan alle 23 ikävuoden. Sen jälkeen on ollut yksi vuoden mittainen, mutta puoliaikainen työllistämistyösuhde arkistossa, sekä tietenkin lukuisia työvoimapoliittisia ynnä "kuntouttavia" toimenpiteitä, joilta olen aina tullut ulos huonommassa kunnossa kuin niihin mennessäni olen ollut.

Ei ollut lottovoitto syntyä Suomeen.

Missä muussa maassa tilanteesi olisi parempi?

Vierailija
18/19 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyllä pystyy. et vaan osaa.

Vierailija
19/19 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et kerta kaikkiaan osaa sitä muutosta siellä nettipalvelussa tehdä, niin kävele verotoimistoon sisälle ja kysy sieltä.