Mies syyllistää...
Onkohan kellään vastaavaa? Mieheni on kova syyllistämään minua lapsen hoidosta. Esimerkkitilanne tänään: syötin vauvalle (6 kk) sosetta. Yhtäkkiä vauvalta tuli ihan kauheat pulautukset, oikeen kaarella lensi. Tästä mieheni alkoi syyttämään minua, että tein jotain väärin. Hänen aikana tuollaista ei kuulemma ikinä tapahdu. Tällaisista vastaavista asioista hän syyttelee minua. Kyllä ottaa päähän varsinkin näin äitienpäivän alla! Se saa minut tuntemaan itseni huonoksi äidiksi..
Kommentit (8)
Voi olla miehet joskus lapsellisia. Älä tosiaan rupea tuollaista paskaa kuuntelemaan, vaan sanot napakasti takaisin ja uskot tosiaan omaan äitiyteesi. Kuulostaa kyllä tosi omituiselta, toivottavasti on hyvä mies muuten.
Täydellistä vanhemmuutta tuskin onkaan, jokainen vain yrittää parhaansa ja sitten katotaan miten pitkälle se riittää...=) Miehelläsi taitaisi olla pieni henkisen kasvun paikka...
Jo on siippa... Muista sitten v*ttuilla oikeen olan takaa jos hän seuraavan 18 vuoden aikana tekee jonkin ns. virheen lapsen hoidossa.
Ja vauvan pulautteluhan on ilman muuta syöttäjän vika...
Ei mutta oikeesti, todella lapselliselta ja pätemisen tarpeessa olevalta ihmiseltä kuulostaa, siis tämän asian tiimoilta.
Yrittäkää nyt puhua asiasta koska on todella tärkeetä että vaikka joskus jompi kumpi tekisi ihan oikeasti pahan mokan vauvanhoidossa niin ei tarvitse loppuelämäänsä kantaa syyllisyyttä.
Meillä taas mies syytti tai huomauttiiitä että vaihdan 1,5kk vanhan vauvamme vaippaa liian usein... Hänellä aiemmasta liitosta 7v tytär jonka vaippaa ei kuulemma koskaan niin usein vaihdettu oli kommentti. Mulla meni hermo!! Sanoin tai huusin että mua ei kiinnosta miten ootte exänne kanssa muksunne vaippaa vaihtanut ja tää on meijän lapsi ja aivan eri lapsi!!!! Ja mä vaihdan vaipan silloin kun se on märkä, vaavi ilmoittaa siitä pienellä kitinällä. On ukko ollut sen jälkeen hiljaa, tais tajuta että vauva tyytyväisempi...
Onneksi mies tajusi edes pyytää anteeksi käytöstään. Todellakin aion sanoa suorat sanat jos tällaista vielä tapahtuu... Muuten on hyvä mies kaikin puolin, siksi ihmetyttääkin syyllistäminen. Mutta miehet on miehiä, ei niitä aina ymmärrä.
Sellaisiahan ne on.Mutta nyt täytyy kyllä myöntää,että itse saatan sanoa miehelle jotain vastaavaa lapsen hoidosta.Se kun tekee mielestäni lapsen kanssa asioita " väärin" (siis erilailla kun minä).
Ja luulempa vaan,että en ole ainoa nainen joka asioista huomauttelee.Joten annetaan se anteeksi miehillekkin.Ne kun ovat monesti puheissaan törppöjä...
Miksi tulla tänne keskustelupalstalle kirjoittamaan tällaisista? Eikö se oisi aikuismaista jutella oman puolison kanssa heti selväksi asia? Kaiken lisäksi alkuperäisen kirjoittajan mies oli pyytänyt anteeksi käyttäytymistään. Minusta on lapsellista haukkua puolisoaan täällä. Kuten joku kirjoittaja mainitsi, pitäisikö katsoa peiliin? Oletkohan itse aina viaton, et puhu rumasti, hauku aiheetta, tiuski jne? Eikö inhimillisyys kuulu elämään ja kaikki sanomme taatusti joskus tyhmästi ja ajattelemattomasti. Eikös omat virheet myöntämällä ja anteeksi pyytämällä asia pitäisi tulla kuitatuksi?
eiköhän näiden palstojen tarkotus ole lähinnä se että saa vertaistukea, neuvoja jne. Yksi suuri funktio on mielestäni kuitenkin myös se että saa purkaa tuntojaan.
Kyllä muakin välillä harmittaa joku miehen tempaus VAIKKA tiedän että itsessänikin on monia monia huonoja puolia.
että jos on jotaki nokan koputtamista niin tehköön itse sitten!!!
Älä alistu,anna samalla mitalla takaisin.
Pulautukset ym tuskin tekee kenestäkään huonoa äitiä,tsemppiä sulle!
Hyvää äitienpäivää,olet varmasti hyvä äiti lapsellesi.