Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahvenanmaalaisten röyhkeudellä ei ole mitään rajaa. Suomalaisten pitäisi maksaa heidän itsehallintoleikkinsä kulut!

Vierailija
19.12.2018 |

Eikö itsehallinnon pitäisi tarkoittaa sitä, että myös kustannukset maksetaan itse? Kuulostaa rusinoiden nyppimiseltä pullasta, että otetaan vain itsehallinnon hyvät puolet (mm. oikeus sortaa suomenkielisiä), mutta kustannukset pitäisi maksaa mantereelta.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005941036.html

"Ahvenanmaalla on ollut jo pidempään toiveena saada rahoitusta lisää 15 miljoonaa euroa vuodessa. Ajatuksena on ollut se, että itsehallinnon toteuttaminen vaatii enemmän rahaa. Ahvenanmaa ei ole esittänyt väitteen tueksi laskelmia."

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kohtuuhinta rantatontin vuokrasta suomalaisille.

Vierailija
2/5 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi he eivät itse maksa sitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän väkiluku kasvaa koko ajan. Koska Suomen valtio ei hoida infraa, virastoja, koulutusta, tullia, poliisia jne niin esitys on ihan looginen koska ahvenanmaalaiset hoitavat itse kaikki muut Suomen valtiolle kuuluvat tehtävät paitsi verotuksen.

Vierailija
4/5 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellähän väkiluku kasvaa koko ajan. Koska Suomen valtio ei hoida infraa, virastoja, koulutusta, tullia, poliisia jne niin esitys on ihan looginen koska ahvenanmaalaiset hoitavat itse kaikki muut Suomen valtiolle kuuluvat tehtävät paitsi verotuksen.

Huoh. Nämä tulee kustantaa ahvenanmaalaisten maksamilla veroilla, jotka maakunta saa käyttöönsä (siis hehän saavat myös valtion veron verran rahaa omaan käyttöönsä). 

Miksi mantereen pitäisi elättää näitä ahvenloisia?

Vierailija
5/5 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itsehallinon pyörittämiseen ei riitä rahat, sitten varmaan kannattaa luopua itsehallinnosta. Elämä on valintoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme