Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2/9 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin viimeviikolla jo lomille, jonkin verran vuosilomia ennen äippälomia, ja tänään ymmärsin, että nyt on enää 10 viikkoa jäljellä! Meille on ihan nsimmäinen tulossa, ja kaikki on niin hemmetin jännää!

Kaikki on mennyt muuten todella hyvin, vaan nyt on parin viikon ajan ollut aika kovat liitoskivut. Aina kun istuu vähän pidempään ja pitää lähteä liikkeelle. Mutta aamuisin lenkki auttaa, ensimmäisen puolen tunnin jälkeen, pystyy jo kävelemään normaalisti. Muuten olen kyllä vielä säästynyt kohjuilta ja turvotuksilta:)

Tää on ihanaa aikaa!! Mihin kohtaan heinäkuuta muille heinämasuille sattuu lasketut ajat?

Aurinkoisia odotuksen päiviä siskot!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En löytänyt mistään pinoa perjantaille - eikös tänään ole perjantai...? Muistaakseni joo :)

Tänään se äitiysloma alkoi, jee!! Eilen oli vika tentti, mutta ei tainnut mennä läpi. Oli ihan hullun vaikea. No, se jää sitten roikkumaan, teen sen joskus. Ensi viikon perjantaina on vielä yhden tehtävän palautus, sitten vaan olen kotiäitinä. Hassua, mitenhän sitä osaa olla vaan? No, sitten kun on vauva niin hulinaa riittää. Vaikea vaan yhä uskoa, että saadaan vauva! Eilen rupesin miettimään, että tosiaan, kohta olen taas sairaalassa ja ihan vastahan siellä olin pikkunyytin kanssa (11/03 eli onhan siitä aikaa periaatteessa).

Aamulla oltiin puistossa ja kasteltiin pihalla kasveja ja kukkia. Äsken jätin tytön sänkyyn, mutta en millään usko, että nukkuu taaskaan päikkäreitä. Yöt onneksi nukkuu putkeen 10 tuntia.

Mulla on nyt isoin vaiva alapään turvotus. Eilen oli niin kipeä, että koski kävellä ja ihan koko ajan muutenkin :( En tiedä mistä johtuu, mutta yksi syy voi olla yhdet äippähousut, joita käytin urhoollisesti kaksi päivää vaikka ne puristi ilkeästi haaroista. Laitoin ne nyt pois. Ärsyttää kun vaatevarasto vähenee koko ajan. Nukuin sitten yön ilman pikkuhousuja (mulla on AINA yöpaita ja vähintään pikkarit, yleensä ihan kunnon flanellipyjama, en osaa yhtään nukkua alasti niin kuin monet) ja aamulla ei ollut enää niin kipeä. Nukun kyllä tosi hyvin yöt, herään vain jos tyttö herättää.

Tänään olis ohjelmassa imurointi, pölyjen pyyhintä, kukkien kastelu (unohdan aina sisäkukat...) sekä kaupassa käynti. Lähdetään huomenna aikuisporukalla laivalle ja mun sisko tulee vahtimaan tyttöä. Pitää tehdä niille ruokiakin valmiiksi. Ihanaa päästä laivalle syömään!! Saa vaan nähdä miten kauan jaksan katsella muiden juomista... Ja miten jaksan kävellä Tukholmassa... No, ihanaa päästä lähtemään aikuisporukalla.

Sellaista tänään. Lähden lukemaan romaania :) Tyttö laulaa tuolla, eli tuskinpa nukkuu ollenkaan...

Liinaharja 33+1

Vierailija
4/9 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä ole tänään tytön kaa ollut. aamulla minulla oli neuvola jo 8lta. äitini tuli vahtimaan tyttöä. neuvolan jälkeen vein hänet anopille kun siellä oli vieraita jotka halusivat seurustella neidin kaa. sit hain neidin kotiin päikkäreille.

mulla oli aamusta ylimääräinen neuvolakäynti. kävin tiistaina neuvolassa ja siellä sydänäänet olivat epäsäännölliset. terkkari laittoi mut sydänkäyrille ja lähetti käyrän äitipolille. siellä epäilivät että vauvalla ylimääräisiä lyöntejä jotka saattavat olla ihan normaaleja näillä viikoilla. sain ajan äitipolille kontrolliin 2 viikon päästä. aamulla edelleen kuului noita extra-ääniä, mutta ei enää niin paljon kuin tiistaina. terveydenhoitaja kutsui myös lääkärin paikalle kuuntelemaan, mutta hänen mielestä tilanne ei vakava. pikkuisen itseäkin huolestuttaa, mutta jos olisi ollut vakava tilanne olisi ne varmaan mut äitipolille laittaneet.

mä en oo vielä laittanut vauvalle mitään valmiiksi. ehkä kesäkuun alussa rupeen touhuamaan. tutulta ostan tuplamatkarattaat. ne pitäisi hakea ensi viikolla kun hän jo hoputti. koitan pärjätä gragon pienipyöräisillä matkiksilla kesän ja talvella vauva sitten esikoisen yhdistelmävaunuissa ja esikoinen pulkassa. meillä esikko ei enää halua istua rattaissa.

sassa 32+4

Vierailija
5/9 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunista päivää kaikille!

Tänään oli äitienpäivä aamu-kaakaot eskarissa, ja sain aivan ihanan pöytäliinan ja taulun jonka poju oli tehnyt. Noi jutut lämmittää sydäntä enemmän kun mitkään muut!!!!

Aamupäivällä oli myös neuvola. Arvot hyvät, painoa tullut.. ja sain luvan lopettaa ainakin nyt kahdeksi viikoksi raudan popsimisen. Vatsa kun ei sitä kestä. Hb oli 136.

Nyt tosiaan nuo käynnitkin tulee kahden viikon välein..aika hurjaa, olen aina ajatellut että se on vasta sitten ihan lopussa, mutta eihän niitä viikkoja nyt niin kauhiasti enää ole =)

Sf- mitasta sen verran että viime käynniillä, joka oli lääkärillä, mitattiin 31cm. No joo käyrien mukaan olisikin ollut aika hälyttävää jos se tosiaan olisi ollut niin iso se mitta, terv.hoit. sanoi että mut olis pitänyt ä.p:lle lähettää " liikakasvun" vaarassa... Nyt mitta oli 30,5, terkka sanoi että toi mun lekuri aina mittailee miten sattuu.. Eli ihan normaali kokonen vatta mulla, pikkasen käyrien yläpuolella.

Pesin eilen koneellisen pikkusia valkosia vaatteita. Meinas kyllä itku tulla, olivat niin ihanan pieniä. Ajatella että kohta on taas pienenpieni nyytti sylissä. Niitä tuhinoita ja vauvantuoksua on jo niiiin ikävä. Meidän neiti, 1½v, on jo niin iso... Kyllähän sitä miettii miten sitä jaksaa, kun nyt jo tuntuu hurjalta. Toisaalta sitten itse kyllä jaksaa ihan eri tavalla, kun on fyysisesti kunnossa. Mulla kun toi ukko-kulta on syksyt/talvet visusti töissä kiinni n. 16h vuorokaudesta, niin eipä paljoo voi sen varaan laskea.. Onneksi meidän mamma muutti tohon viereen asumaan, voi aina sillontällön viedä jonkun mukeloista sinne..

Eilen saatiin riideltyä asiat halki, ja voi että puhdisti ilmaa!!! Oltiin niiiin rakastuneita illalla. Oltiin kammarin puolellakin aikas aktiivisia ;) Mies olis sen jälkeen hakenut mulle vaikka kuun taivaalta.. hih-hi

Kunhan nuo herää (kohta 7v. esikoinen nukahti sohvalle) päikkäreiltään, mennään ulos tuohon ihanaan ilmaan puistoon. Olin lukevinani sään kylmenemisestä jo viikonlopuksi..plääh..

Hauskaa perjantai iltaa kaikille!!

maryanne + poika 31+4

(kohta iskee paniikki kun emme keksi nimeä pojalle, ukko jauhaa edelleen siitä Calvinista...joo, just- ihan varmaan;))

Vierailija
6/9 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liinaharja: Täällä on toinen jonka alapää muistuttaa.. en ees keksi mitä, mutta turvonnut on...

Mulla on myös ongelmana tietyt housut ja pikkarit, jotka puristaa ikävästi, ja olen niistä joutunut luopumaan..

Kaiken ihanuuden lisäksi mulla on suonikohjuja pakaroissa ja takareisissä, joita esikoinen tänään kommenti: Onko noi kipeet kun on niin kauhean näköset. Sitten se tuli niitä painelemaan..=)

Onneksi olen aikaisempien raskauksien jälkeen palautunut ennalleen näistä hirvityksistä jo synnärillä..toivottavasti myös nyt..

maryanne

Vierailija
7/9 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oikein " lämähti vasten kasvoja" , että kohta meillä tosiaan on vauva! Äitiyslomat alkaa olla käsillä:) Sain esitteitä synnytyssairaalasti ja iik, alko jännittää (kivalla tavalla) tuo synnytys. Täällä ei puhuta mitään esim. spinaali puudutuksesta yms. ja epiduraalikin käyttöön sit vasta kun äiti ei oikeesti jaksa, eli sitä ei voi vaan toivoa, eikä sitä tarjota, niin kuin Suomessa:/ Jos vaan saan luvan, niin haluaisin ainakin yrittää vesisynnytystä. Tuolla synnytysasiaa puolella oli muuten tosi ihania vesisynnytys kuvia laitettu, kannattaa mennä kattomaan. ite olin ihan tippa linssissä, kun katoin ne:)

Masuun nyt ei kuulu mitään uutta. Neiti kovasti muljuaa masussa joten kaipa tuolla kaikki ok. Ens viikolla kasvukontrolli, kun kasvu viikkoihin nähden jälkijunassa (äidillä sydän syrjällään, kun elättelee kauhukuvia istukan vajaatoiminnasta...yms.) toivottavasti kaikki ois ok ja ois vaan sirompi:)

Miehellä alkoi juuri iltavuoro ja huomenna alkaa meidän perheen viikonloppu:) Mies alkaa rakentaa terassia parvekkeen alle ja sit laitetaan portaat parvekkeelta, niin ei tarvii aina kellarin kautta kiertää pihalle. Mutta oikein hauskaa perjantaita teille!

wekku

(jolla taas tarkka rv hakusessa tuon vauvan kasvun vuoksi.. kai se pitäis rv.30 pikkuhiljaa alkaa)

Vierailija
8/9 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tultiin just äsken kirjastosta tytön kanssa. Kävin etsiskelemässä salaattikirjoja, kun järkätään niitä yo-juhlia ja salaatit on pikkaisen vielä hakusassa :/

Pyysin appiukkoa tuomaan sen hoitopöydän navetalle tullessaan, mutta tuolla se käppäilee pitkin pihaa. Ei se ainakaan vielä ole sillä mukana! Täällä satelee vettä, joten olisi ollut ihan kiva vain istuskella sisällä ja laitella niitä vaatteita sinne laatikoihin valmiiksi.

Lampaat lähden kohta joka tapauksessa hoitamaan..Mistähän löytäisi vesiletkun, että saisi unohtaa tuon veden kantamisen..Ne juo lämpimällä ilmalla aikas paljon vettä, vaikkei niitä olekaan kuin 3 isoa juomassa. Pienet kun juo vielä emän maitoa..Toissapäivänäkin kannoin 50 l vettä ja kaikki joivat! Letkulla olisi niin helppo päästää niin paljon kuin juovat ;) Alkaa jo muutenkin vähän laiskottaa tuonne sisälle hoitaminen, mutta kun ei vielä tuossa laitumellakaan mitään kasva, niin eihän niitä voi sinne vielä viedä..Tykkäisivät niin paljon enemmän olla jo ulkosalla.

Nyt taitaapi tulla ruohonleikkurin kyydissä se meidän hoitopöytä ;)

~suviande ja öttiäinen 33~

Vierailija
9/9 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tosi kylmä ilma ja ulkona oleminen on tylsää silloin, kun neitillä alkaa heti nenu vuotamaan. Tuulee ikävästi ja ei ole varmaan kuin pari astetta lämmintä...hui!

Vauva alkaa ihan toden teolla painamaan palleaan tai jonnekkin, kun en meinaa henkeä saada välillä. Kaikki muut asennot on hankalia, mutta seisaltaan ja kyljellään makaaminen onnistuu vielä jos tämä tästä vielä hankaloituu niin päällään on seisottava. =)

Vauvan vaatteita olen pessyt tuonne laatikkoon jo kaiki valkoiset valmiiksi ja sit kun tiedetään kumpi tuli niin pestään loput. Vaipat pitää vielä kaydä ostaan ja sit oisi vaaville kaikki valmiina. Onneksi, kun tuntuu, että kaikki nykyään maksaa ihan älyttömästi.

Pitäisi se kuulu kevät siivouskin aloittaa, mutta en millään jaksaisi. Vieläkään en ole saanut ikkunoita pestyä, saati sitten suuuuuuursiivousta tehtyä. plaah!

Mietinkin, että jos pyytäisin äitiäni kaveriksi niin saattaisi siivouksesta tullakkin jotakin. Mies ei anna minun kiikkua enää tuolin päälle tms, sanoi että putoan kuitenkin ja sit oisi pirumerrassa.

Kiva tietenkin kun huolehtii, mutta rajansa kaikella.

No nyt on pakko mennä kaiveleman kaapit, että mitä syödään tänään!

Viikon loppuja mammat!!