Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä syynä ettei vanhemmat halua lapsilleen hyvää?

Vierailija
18.12.2018 |

Mieheni vanhemmat eivät halua omille lapsilleen sellaista "hyvää" mitä normaalisti pidetään omille lapsilleen toivottavina. He haluasivat että heidän lapsensa eläisivät tismalleen samoin kun he itse ovat eläneet. He ovat suurperhe, joilla ollut rahallisesti tiukkaa. Heidän elämänsä on ollut aika vaatimatonta ja ehkä aika surullisen yksitoikkoista. Heillä ei ole ollut lomamatkoja tai tuttavia joiden luona vierailla.

No nyt he haluaisivat että heidän lapsensa tekisivät ainoastaan paljon lapsia, ja eläisivät heidän laillaan köyhästi. He esimerkiksi eivät voineet millään hyväksyä että mieheni opiskeli hyvän ammatin, tai että hän otti vastaan ammattiaan vastaavan työn. Heidän mielestään raha saa aikaan eron. No nyt he syyllistävät meitä lasten uusista vaatteista (ihan jokaisesta sukastakin), harrastuksista, autosta, kodista, lomamatkoista....kaikesta! Yleensä he sanovat suoraan että "taasko uusi haalari?!? Pitääkö sitä olla aina uusi?" (Ja siis todellakin ostamme vain tarpeeseen vaatteita). Tai "mitä niitten tarvii harrastaa ette tekään (miehelleni) ole koskaan mitään harrastaneet"...ja siis tämä linja toistuu ihan kaikessa.

Minulle on tullut asiasta ihan kauheat paineet ja yritän välttää kertomasta lasten menestyksestä tai meidän elämästä muutenkaan. Koska nämä appivanhempani ovat ilkeitä minua kohtaan, joudun todella varomaan sanomisiani koska muuten he sanoisivat jotain rumaa minulle.

Miksi he käyttäytyvät näin?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

He eivät tiedä muunlaisesta elämästä. eivätkä osaa tarkastella asioita muiden kantilta koska niukkuus on aina ollut osa heidän elämäänsä.Seassa lienee hieman kateuttakin. Kyllä ton jokainen vähän  fiksumpi  ois voinu päätellä  ite, tänne avautumatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan