Mitä kaloja yhden hengen joulupöytään?
Kommentit (26)
Kuhaa, graavisuolattua lohta, sinappisilakoita.
Pieni napostelulautanen ja osta niin että seuraavallekin päivälle riittää. Itse laittaisin savukala, graavilohi, sinappisilakka (tms) ja ravuista semmoinen skagenröra-tyyppinen. Jos vain yksi ihminen niin kyllä, ostaisin nämä palvelutiskiltä. Lisäksi voissa paahdettua saaristolaisleipää ja siihen kaveriksi päälle sipuli, smetana ja mäti.
Itse ostin jo aiemmin syksyllä sesongin aikana kokonaisen lohen, josta puolet pakastin ja aion nauttia joulupöydässä.
Valitsisin kylmäsavulohta, graavisiikaa, siianmätiä ja ranskankermapohjaisen kastikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Eivät kalat ole tarpeellisia.
Jep. Perussuomalaisen perusjoulu. Laatikko, laatikko, laatikko, rökäle kinkkua ja töräys Turun sinappia päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät kalat ole tarpeellisia.
Jep. Perussuomalaisen perusjoulu. Laatikko, laatikko, laatikko, rökäle kinkkua ja töräys Turun sinappia päälle.
Kalahullu kilahti.
Eikös tuo ole maailman helpoin valinta, kun saa yksin päättää?
Meille tulee sinappisilakoita, katajanmarjasilliä, mustaherukkasilakoita ja jotain sorttia lohta.
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin jo aiemmin syksyllä sesongin aikana kokonaisen lohen, josta puolet pakastin ja aion nauttia joulupöydässä.
Syötkö todellakin noin harvoin kalaa? Kala oli cittarissa tarjouksessa myös alkuviikosta 7,90 / kg. Täytyy ihan kiittää cittaria kalatarjouksista, koska itsekin olen saanut nyt syödä kalaa noiden tarjousten ansiosta. Muuten jäisi syömättä.
Minäkin kannatan tuollaista napostelulautasta!
Lohi on liian arkipäiväistä. Juhlaan hanki mielummin graavisiikaa, muikunmätiä ja hallista kalaterriiniä. Kaikkia kun ostat 100g, niin ei maksa edes hirveesti.
Ahven, hauki, kuha. Lohi säynävä ankerias. Mullo, ruijanpallas, ruutana. Ja monta muuta. Kaikki keitetään yhdessä ajan säästämiseksi.
Silakka. Suolassa. Suolissaan. Seuraksi peruna. Keitetty.
Just sitä mistä tykkäät?