Mies lähettää lisää viestejä, jos en vastaa heti
En vastaa esim. 2 minuuttiin miehen viestiin, hän laittaa uuden (yleensä vain jonkun emojin). Ilmeisesti yllyttää sillä vastaamaan nopeammin. Tämä on jatkuvaa ja välillä innostuu laittamaan 5-10 viestiä, jos en heti ole vastaamassa. Sellaisia "Ainoooo, mitä oikeen hommaat?" tai vaihtoehtoisesti alkaa pitämään monologia omista päivän askareistaan. Joskus on monta pitkää viestiä luettavana.
Todella ärsyttävää mielestäni, koska en jaksa vastata kenellekään 24/7. Mies ei kuitenkaan jaksa paria minuuttia odottaa. Onko tämä yleistä/normaalia?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Itse kirjoittelen yleensäkin aina jonkun viisi viestiä peräjälkeen, esim käyttäen viestien väliä ns tehokeinona (tai jaksotan vaikka tarinaani näin). Sellaisille ihmisille, joiden tiedän vastaavan hitaasti, tuntien tai jopa päivien jälkeen, ehdin välillä kirjoittaa melkoisetkin romaanit ja laittaa kuvia väliin. En odota heti vastaamista, näin mulla vaan tapana.
Hyihvetti. Luuletko sä olevas niin tärkeä että sulla on oikeus spämmätä toisten puhelinta noin? Kuule, ET OLE.
Mulla menee tollaset egomaanikot estoon.Ja viestit poistuu lukematta.
Mulla on kahju narsisti eukko joka on heti alusta asti pommitellut viesteillä ja soitoilla. Ihan hullua. Jätä heti kun voit
Vierailija kirjoitti:
Kerro, että jatkuva piippaus häiritsee ja on stressaavaa. Tyyppi kuuluu jompaan kumpaan kahdesta kategoriasta:
1. Ihan tavallinen kunnollinen ihminen jolla lähtee mopo käsistä kun ihastuu, toivottavasti ymmärtää kun selitetään. Kerro että haluat vain keskittyä rauhassa tekemään kulloinkin kesken olevan jutun loppuun - mikä ei tietenkään tarkoita että et välitä hänestä ja vastaat tottakai heti kun ehdit. Hänkin varmaan haluaa, että vastaukseen on keskitytty eikä vaan heitetä jotain ":D" kaikkeen mitä hän sanoo.
2. Takertuja/stalkkeri tai sairaalloisen mustasukkainen, ja tuommoinen vähän höpsähtänyt yli-innokkuus on vasta alkua. Myöhemmin muuttuu aggressiiviseksi ja mustasukkaisuus paljastuu. Jos tämmöiselle myöntyy ja alkaa vastailemaan samalla sekunnilla, hän odottaa sitä myöhemmin automaattisesti ja jos et joskus vastaakaan (olet vaikka suihkussa) hän epäilee heti pettämistä.
Kokemusta vastaavasta; alkuun oli ihan kivaa, kun viestiteltiin ja oltiin vapaa-ajat aina yhdessä. Myöhemmin ymmärsin miehen mustasukkaisuuden; halusi kontrolloida ja tietää aina, missä olen, mitä teen. Jos en töissä pystynyt vastaamaan heti puhelimeen, hän soitti firman keskukseen tai tuntemilleen työkavereilleni. Sama harrastuksissa, kauppareissuilla, kavereita tavatessa.... Kotona taas kuulustelu: missä olin, ketä tapasin, miksi kotimatka kesti niin kauan....
Ei kai tarvitse kertoa, että suhde loppui aika lyhyeen?
Älä ruoki kyseistä käytöstä vastaamalla pommituksen jälkeen. Jos vastaat, niin hän oppii, että pommittamalla saa sinut vastaamaan ja käytös jatkuu. Voit kokeilla auttaako harvempi vastaustahti tilanteeseen.
Muuta myös omaa ajatteluasi. Jos toinen laittaa monta viestiä, niin sinun ei ole mikään pakko vastata heti takaisin, vaan voit kirjoitella takaisin sitten kun sinulla itselläsi on sopiva hetki. Kun toisella ei ole mitään kiireellistä kysyttävää, niin miksi oletat, että pitää vastata heti.
Tottakai hän jatkaa tuollaista käytöstä jos kerran palkitset sitä. Jätä vastaamatta, jos haluat että lopettaa.
Mä lähettelen tuollaisia viestejä 😂 en kylläkään odota niihin vastausta heti, vaan ihan huvikseni kirjoittelen. Musta on aina kiva jos on tullut viestejä, niin piristän miestäkin lähettämällä jotain, hauskojen emojien kera tietysti :D Joskus mies vastaa takaisin samalla mitalla, joskus taas ei.
Voisko teillä olla siis kyse ihan vaan erilaisesta tavasta kommunikoida? Mies tykkää viesteistä ja sinä et?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro, että jatkuva piippaus häiritsee ja on stressaavaa. Tyyppi kuuluu jompaan kumpaan kahdesta kategoriasta:
1. Ihan tavallinen kunnollinen ihminen jolla lähtee mopo käsistä kun ihastuu, toivottavasti ymmärtää kun selitetään. Kerro että haluat vain keskittyä rauhassa tekemään kulloinkin kesken olevan jutun loppuun - mikä ei tietenkään tarkoita että et välitä hänestä ja vastaat tottakai heti kun ehdit. Hänkin varmaan haluaa, että vastaukseen on keskitytty eikä vaan heitetä jotain ":D" kaikkeen mitä hän sanoo.
2. Takertuja/stalkkeri tai sairaalloisen mustasukkainen, ja tuommoinen vähän höpsähtänyt yli-innokkuus on vasta alkua. Myöhemmin muuttuu aggressiiviseksi ja mustasukkaisuus paljastuu. Jos tämmöiselle myöntyy ja alkaa vastailemaan samalla sekunnilla, hän odottaa sitä myöhemmin automaattisesti ja jos et joskus vastaakaan (olet vaikka suihkussa) hän epäilee heti pettämistä.
Kokemusta vastaavasta; alkuun oli ihan kivaa, kun viestiteltiin ja oltiin vapaa-ajat aina yhdessä. Myöhemmin ymmärsin miehen mustasukkaisuuden; halusi kontrolloida ja tietää aina, missä olen, mitä teen. Jos en töissä pystynyt vastaamaan heti puhelimeen, hän soitti firman keskukseen tai tuntemilleen työkavereilleni. Sama harrastuksissa, kauppareissuilla, kavereita tavatessa.... Kotona taas kuulustelu: missä olin, ketä tapasin, miksi kotimatka kesti niin kauan....
Ei kai tarvitse kertoa, että suhde loppui aika lyhyeen?
Hyi, tuli mieleen exä. Meitä oli kaksi naista samassa konttorissa, yhteinen lankapuhelin käytössä. Yhden kerran työtoverini vastasi läsnä ollessani ja tuli luuria korvaan. Sitten hän sanoi minulle, että "sanotko sille uudelle miehellesi, että hänen numeronsa näkyy aina kun soittaa, tuo luurin lyöminen korvaan ei ole erityisen mukavaa" (oli siis tarkistanut numerotiedustelusta mistä numerosta aina lyödään luuri hänen vastatessaan)... Sellanen sankari. :D Ei vaan voinut pyytää minua puhelimeen, vaan koitti tuuriaan ja jos väärä vastasi, katkaisi puhelun. Noloa.
Iso varoitusmerkki... Odottaa sinun olevan aina saatavilla, ja kun hän laittaa viestin, niin sinun olisi odotettava puhelimenäärellä.
Ex teki tuota samaa. Jos olin vaikka baarissa kavereiden kanssa enkä kuullut puhelinta, niin soitti jopa kymmenen puhelua ja laittoi helvetin monta tekstaria. Selitti, että "pelkäsin että jotain on nyt sattunu kun et vastannu :(((".
Pian sitten alkoi mustasukkaisuusjutut. Siihen päättyikin sitten se suhde, en ala olemaan vahdittavana kuin vanki.
Mitä te ihmiset teette työksenne jos ehditte vahtaamaan kännykkää ja vastailemaan työaikana yksityisviesteihin. Itse kstson ehkä pari kertaa päivässä onko viestejä tullut, kertakaikkiaan muuhun ei ole aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä lähettelen tuollaisia viestejä 😂 en kylläkään odota niihin vastausta heti, vaan ihan huvikseni kirjoittelen. Musta on aina kiva jos on tullut viestejä, niin piristän miestäkin lähettämällä jotain, hauskojen emojien kera tietysti :D Joskus mies vastaa takaisin samalla mitalla, joskus taas ei.
Voisko teillä olla siis kyse ihan vaan erilaisesta tavasta kommunikoida? Mies tykkää viesteistä ja sinä et?
Toisista on ahdistavaa, jos koko ajan viestitellään. Ethän saa koskaan hengitystilaa, jos koko ajan olisi oltava yhteyksissä.
Lakkaat vastaamasta niihin viesteihin. Mullakin on yksi kaveri, jolla tapana viestitellä ns. tyhjänpäiväisyyksiä. En todellakaan aina jaksa vastata kaikkiin "Mitäs sinne?" viesteihin kun niitä tulee joskus useampi päivässä. Jos on asiaa, soitetaan. Mua ärsyttää puhelimen jatkuva piippaus ja olenkin vaientanut viestiäänet. Viestit on käteviuä lähinnä erilaisissa ryhmissä, jolloin voi jakaa useammalle ihmiselle samaan aikaan saman viestin tai sopia jostakin asiasta niin ettei tarvitse soittaa jokaiselle erikseen. Oman miehen kanssa käytetään viestejä lähinnä silloin kun tiedetään toisen olevan hankalassa paikassa ja on asiaa, tyyliin "osta kaupasta maitoa". En jaksaisi mitään jatkuvaa viestittelyä vaan ignooraisin kyllä moiset emojipelleilyt täysin.
Suhteet tuollaisten hätäisten pika-ihastujien kanssa kestävät yleensä 3kk max. Heillä ei ole kykyä mihinkään pitkäjänteisyyteen. On varmaanjo tunnustanut rakastavansa ja miettinyt yhteenmuuttoa?
Vierailija kirjoitti:
Niin ja olen ollut miehen kanssa yhdessä yli 10 vuotta, ja hän myös usein aloittaa näitä hölmöjä viestiketjuja. Se on vain tapa piristää toisen päivää. Enkä tietenkään kenellekkään muulle sellaisia juttuja lähetä, että älkää pelätkö saavanne multa kohta kiloa emojeita.
Itse kirjoittelen yleensäkin aina jonkun viisi viestiä peräjälkeen, esim käyttäen viestien väliä ns tehokeinona (tai jaksotan vaikka tarinaani näin). Sellaisille ihmisille, joiden tiedän vastaavan hitaasti, tuntien tai jopa päivien jälkeen, ehdin välillä kirjoittaa melkoisetkin romaanit ja laittaa kuvia väliin. En odota heti vastaamista, näin mulla vaan tapana.