Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jyväskylä - millainen kaupunki?

Vierailija
18.12.2018 |

Perheemme on ehkä muuttamassa miehen työn vuoksi Jyväskylään. Millainen kaupunki se on asua?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tavallaan oikein mukava, mut samalla jotenkin ahdistava. Oon itse etelästä, ehkä johtuu siitä. Palvelut hyvät, luontoa lähellä jopa ihan lähellä keskustaa. 

Minä menin sinne idästä ja ihan sama fiilis. Olen muuttanut pois, tuskin muutan takaisin. Vaikka välillä tekisi kovasti mieli :D. Pieni kaupunki hyvässä ja pahassa.

Minkä idän paikkakunnan jälkeen Jyväskylä on "pieni kaupunki hyvässä ja pahassa"? 

Ei kai tuossa oikein ole kuin kaksi vaihtoehtoa, Kuopio tai Lappeenranta, ne ovat idän suurimmat kaupungit. Kuopio karkeasti ottaen samaa kokoluokkaa, Lappeenranta sitten jo pienempi. Näkökulma riippuu varmasti siitä mitä käsittää kaupunkiin kuuluvaksi. Jyväskylän ydinkeskusta on kaupungin kokoon nähden todella p

Mihin sie Joensuun unohdit? Siellähän on paljon enemmän asukkaita kuin Lappeenrannassa ja sama tilanne oli ennen kuntaliitoksiakin.

Vierailija
42/44 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äärioikeistoa maan eniten suhteessa asukaslukuun.

Tarkoitit varmaan äärivasemmistoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin sie Joensuun unohdit? Siellähän on paljon enemmän asukkaita kuin Lappeenrannassa ja sama tilanne oli ennen kuntaliitoksiakin.

Ainakin Wikipedian mukaan Joensuu ja Lappeenranta ovat noin suunnilleen samaa kokoluokkaa varsinainen kaupungin alue huomioiden. Joensuun asukaslukua kasvattavat merkittävästi suuret kuntaliitokset joissa useita pinta-alaltaan suuria ja asukasmäärältään suhteellisesti ottaen suuria kuntia liitettiin Joensuun kaupunkiin. Mutta joo, Joensuun unohdin, ehkä siksi kun olen asunut siellä eikä kukaan joensuulainen kutsuisi Jyväskylää mukavaksi pikkukaupungiksi.

Vierailija
44/44 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Wikipedian mukaan Joensuu ja Lappeenranta ovat noin suunnilleen samaa kokoluokkaa varsinainen kaupungin alue huomioiden. Joensuun asukaslukua kasvattavat merkittävästi suuret kuntaliitokset joissa useita pinta-alaltaan suuria ja asukasmäärältään suhteellisesti ottaen suuria kuntia liitettiin Joensuun kaupunkiin. Mutta joo, Joensuun unohdin, ehkä siksi kun olen asunut siellä eikä kukaan joensuulainen kutsuisi Jyväskylää mukavaksi pikkukaupungiksi.

Usko jo, Joensuu oli ennen kuntaliitoksiakin suurempi kuin Lappeenranta. Nytkin se on noin yhden maalaiskunnan verran suurempi kuin Lappeenranta, myös sen Wikipedian mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi