Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidätkö (aikuisten tekemistä) itsetehdyistä lahjoista?

Vierailija
18.12.2018 |

Tykkäätkö saada joululahjaksi itsetehtyjä lahjoja? Sytykesipsejä, tuikkufolioaskarteluja, kuivakakkuja, lankatonttuja ja sellaisia? Aikuisten tekemiä siis. Rajataan nyt keskustelusta pois lasten tekemät lahjat tällä kertaa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään ehdottomasti! 

Vierailija
2/23 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en. Mitä minä niillä tekisin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sytykkeitä tykkäisin saada jos olisi takka, mutta kun ei ole. 

Vierailija
4/23 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötävät ja villasukat ok, ei kiitos askarteluja.

Vierailija
5/23 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännöllisistä ja kuluvista, kyllä. Joillekin lankatontuille ei olisi käyttöä, mutta sytykkeet, kynttilät, pipot, lapaset ja villasukat ovat aina tervetulleita.

Vierailija
6/23 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syötävät ja villasukat ok, ei kiitos askarteluja.

Villasukat tiettyyn rajaan saakka. Minulla on jo lahjaksi saatuja villasukkia noin 15 paria, enkä oikeastaan koskaan edes käytä villasukkia (meillä sisällä on liian kuuma ne jalassa, ja kenkiin taas ne ei mahdu). 

Vierailija
7/23 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän on mahtavia: villasukat, saippuat, konvehdit, säilykkeet, marmeladit, glögisekoitukset... kuka ei pitäisi? Liikuttavaa että joku viitsi nähdä vaivaa keskellä kaamosta.

Vierailija
8/23 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat on ok, muut ei.

Vierailija
9/23 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nehän on mahtavia: villasukat, saippuat, konvehdit, säilykkeet, marmeladit, glögisekoitukset... kuka ei pitäisi? Liikuttavaa että joku viitsi nähdä vaivaa keskellä kaamosta.

Villasukat: en tykkää käyttää, ja kaikki saamani ovat olleen liian pieniä :( .

Saippuat: en ole saanut koskaan, mutta en käytä ikinä palasaippuoita, vain nestemäisiä, joten ei tulisi käyttöön.

Konvehdit: olen saanut pari kertaa, oli ihan hyviä.

Säilykkeet: olen saanut pari kertaa jotain vähän kummallisia säilykkeitä, joita ei tehnyt mieli kyllä maistaa.

Marmeladit: liian makeita, en pysty syömään sellaisia, en edes kaupan.

Glögisekoitukset: Tykkään vain aidosta hehkuviinistä, muut liian makeita.

Vierailija
10/23 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät pidä glögistä, konvehdeista tai marmeladeista. Eikä kaikkien iho kestä mitä sattuu DIY - saippuoita. Jos tietää että lahjansaajalla nämä tulee käytettyä, niin mikäpä siinä, mutta jos ei, niin älä tuo. Tulee vähän syyllinen olo, kun heittelee roskiin muiden vaivalla tekemiä "herkkuja", mutta minkäs teet kun niitä ei kukaan syö.

Vierailija
11/23 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät pidä glögistä, konvehdeista tai marmeladeista. Eikä kaikkien iho kestä mitä sattuu DIY - saippuoita. Jos tietää että lahjansaajalla nämä tulee käytettyä, niin mikäpä siinä, mutta jos ei, niin älä tuo. Tulee vähän syyllinen olo, kun heittelee roskiin muiden vaivalla tekemiä "herkkuja", mutta minkäs teet kun niitä ei kukaan syö.

Ai? Miksi heität roskiin, typerää tuhlausta. Muutakin voi tehdä.

Ainahan lahjan antamisessa on riski, että saaja ei pidä siitä. Sen kanssa pystyy aikuinen elämään. Tai sitten ei  vaan anna mitään kellekään. 

Vierailija
12/23 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Minne ne sitten pitäisi laittaa? Ei ole työpaikan kahvihuonetta, minne viedä ja KUKAAN ei noita joulun jälkeen ole halunnut. Että ideoita otetaan vastaan!

Vierailija
13/23 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama. Osa menee käyttöön, osa jää käyttämättä. Neuleita teen itse, mutta lahjaksi vain jos toivotaan. Leipomuksetkin ovat vähän hassuja, kun leivon niin paljon itse myyjäisiin ja meillä kotona taas niitä ei mene juurikaan. En nirsoile kuitenkaan, jos joku tuo esim. kakun niin tarjoilen sitten kun on vieraita. Joskus on tullut yllättäviä lahjoja, jotka ovat jääneet käyttöön. Mies on saanut pahkasta tehdyn kuksan itse kahvipusseista tehdyn korin, ne ovat kovassa käytössä. Nää kumpikaan eivät ole muuten ihan nopeita tehdä. 

Vierailija
14/23 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^Minne ne sitten pitäisi laittaa? Ei ole työpaikan kahvihuonetta, minne viedä ja KUKAAN ei noita joulun jälkeen ole halunnut. Että ideoita otetaan vastaan!

Niin ja nuo itsetehdyt harvoin säilyy kovin pitkään. Sain lahjaksi konvehteja, ja lahjan antaja sanoi tehneensä ne 3 päivää sitten ja että ne säilyy yhteensä viikon jääkaapissa, joten oli sitten vain se joulu aikaa joko syödä ne tai vanhenevat.

Vierailija
15/23 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään joo, jos ovat hyvin tehtyjä ja omaa tyyliä. Meillä on esimerkiksi pieni kerrostaloasunto keskustassa, niin eipä tehdä sytykesipseillä mitään. Tyyli on aika sellainen simppeli ja linjakas, joten maalaisromantiikkaa huokuvat koriste-esineet - ei kiitos, vaikka huolella tehtyjä ja sinänsä kauniita olisivatkin. Sen sijaan käsin tehdyt lapaset, villasukat, kestovanulaput, omaan tyyliin sopivat kuusenkoristeet, kranssit... kyllä kiitos!

Vierailija
16/23 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muuten tykkään noista itsetehdyistä sata kertaa enemmän kuin joistain kyykkyviineistä. Ne menee mulla heti suurimmaksi osaksi viemäriin kun vieraat ovat lähteneet, kun ei niitä kukaan mun tuttukaan halua juoda. Vähän säästän ruuanlaittoon. 

Vierailija
17/23 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään.

Niistä saa yleensä joulun parhaat naurut. Aikuinen, joka kuvittelee olevansa näppärä käsistään ja melkoinen kokkikolmonen... jos ei ole lahjasinappi pohjaan palanut, niin sitten on pari karannut silmukkaa villasukassa..

Vierailija
18/23 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuka tekee ja mitä.

Vierailija
19/23 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei kannata tehdä vain siksi, että lahjanantaja tykkää askarrella, tai ajattelee jopa säästävänsä itse tehdyillä lahjoilla.  Nekin ovat yhtäturhia, kuin mikä tahansa muukin lahja, jota vastaanottaja ei tarvitse eikä halua.

Vierailija
20/23 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötävät, juotavat ja sellaiset joille on käyttöä kelpaa kyllä. Jotkut askartelujutut ei oikein innosta.