Minä aloita om meditaatioon liittykää seuraamme 420!
Kommentit (10)
Nyt aloitan maailman vaikutusvaltaisimman mantran.
Pröööt!! Mene salilla ikkunan viereen.
Sehän on kello kohta kuus. Taas meditoinut koko päivän, ommm.
Eihän tuo ole maailman vaikutusvaltaisin mantra... tiibetiläinen kaverinikin sanoi että om mantraa ollaan käyteyty liikaa ja väärin joten se ei tehoa miten pitäisi koska toisilla mantroilla pitäisi vaikuttaa toisiin chacroihin enemmän jotta maapallossa voidaan käyttää tasapainoa mikä on energiaa hyväksi. Tänään se kyllä auttoi. Tein äsken toisen loppuun.
Meditaatio on harjoitus, jossa yksilö kehittää sisäänpäin kääntyneen itsetarkkailun muodossa omaa mieltänsä, tai harjoittaa erilaisten tietoisuuden tilojen saavuttamista. Päämääränä voi olla saavuttaa jotain hyötyä, oppia tiedostamaan mielen sisältö ilman että samastuu siihen,[1] tai pelkkä harjoitus itsessään voi olla jo päämäärä.
Maallisella tasolla meditaatiota harjoitetaan mielenvirkistyksen, ilon ja rentoutumisen saavuttamiseksi. Henkisellä tasolla meditaatiota voidaan harjoittaa esimerkiksi kärsimyksestä vapautumiseksi ja eksistentiaalisten kysymysten ratkaisuun.
Maallisen meditaation tarkoituksena on rentouttaa itsensä, vähentää kehon stressiä, selkeyttää ajatuksenjuoksua ja parantaa keskittymiskykyä sekä vapauttaa mieli sen vallanneista tunteista ja ajatuksista.[2] Päämääränä on kyetä ylläpitämään jatkuvasti tyyni ja vahvasti keskittynyt mielen tila, jolla pystyy ylläpitämään oman hyvinvointinsa ja onnellisuutensa missä tahansa elämänvaiheessa, tilanteessa tai aktiviteetissa.
Olen jo vuosia huomannut ajoittain pienen kakan hajun lehahtavan mun ympärillä. Aivankuin pieru, mutta mitään pieraisun tunnetta en ole tuntenut peräpäässä. Luulin aluksi, että kuvittelen, mutta en kuvittele, vaan tajusin, että tämä liittyy toiseen mun vaivaan eli siihen, että suoleni ei tyhjene kunnolla ja silloin kun en ole saanut auttamalla suolta tyhjäksi, niin tämä haju esiintyy välillä. Uskon, että sisempi sulkijalihakseni jää jotenkin raolleen ulostamisen jälkeen ja se suoleen jäljelle jääneen kakan haju pääsee ulos.
Aloitan uudestaan tänään pian juuri nyt meditaationi taas. Liittykää seuraamme.
Sain eilen mieletöntä fyysistä apua siitä.
Neuroottisuuteen taipuvien kannattaa välttää mystiikkaa.
Näiden tyhjäpää meditoijien kannattaisi lukea oikeita kirjoja.
Tulihan sitä 25min meditoitua. Suosittelen kaikille! Om!