Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko itseään totuttaa/siedättää ääneen, josta saa kylmät väreet?

Vierailija
18.12.2018 |

Hölmö kysymys, mutta ammatissani kuulen päivittäin paljon erästä ääntä, josta tulee minulle epämiellyttävästi kylmät väreet joka kerta. Aina on ollut niin eikä asia ole ajan kuluessa muuttunut. Mutta mietin vain, onkohan mitään keinoa päästä eroon vaivasta/totuttaa tai opettaa itseään niin ettei tuo ääni enää väreitä aiheuttaisi.
Tämä pakollinen siedätyshoito töissä ei ainakaan ole toistaiseksi tehonnut...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimitko kenties kiduttajana tai pyövelinä vai mistä äänestä voi olla kyse?

Vierailija
2/7 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt totutella muutamaan (ihmisen tuottamaan) ääneen noin 30 vuotta ja edelleen nousee karvat pystyyn. En vain siedä enkä totu. Mulla se ei ole kylmiä väreitä vaan jotain voimakkaampaa, erittäin voimakasta vastenmielisyyttä.

Toivottavasti joku osaisi antaa jotain psyykkausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riskinä siedätysyrityksissä on, että ääni alkaa vain haitata enemmän ja enemmän. Sinun pitäisi yhdistää siihen jotain meditaatioharjoitusta tai mukavia ajatuksia. Kokeile vaikka hypnoterapiaa. On erilaisia mielenhallinnan keinoja. 

Vierailija
4/7 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahhah, en maininnut aloituksessa, koska kyseessä vähän triviaali juttu, mutta siis olen klassinen muusikko ja kyseessä eräs soittotekniikka (sul ponticello), jossa jousisoittaja soittaa hyvin lähellä tallaa niin että ääni särkyy. Käytetään paljon erityisesti nykymusiikissa.

Joudun siis tuottamaan tätä ääntä itsekin usein.

Vierailija
5/7 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahhah, en maininnut aloituksessa, koska kyseessä vähän triviaali juttu, mutta siis olen klassinen muusikko ja kyseessä eräs soittotekniikka (sul ponticello), jossa jousisoittaja soittaa hyvin lähellä tallaa niin että ääni särkyy. Käytetään paljon erityisesti nykymusiikissa.

Joudun siis tuottamaan tätä ääntä itsekin usein.

Vau! Kuuntelin youtubesta esimerkkiä ja eka kuuntelulla älyttömät kylmät väreet ja tuntui takaraivossa asti vielä 10 sekuntia loppumisen jälkeen. Ihan epätodellinen. Valitettavasti toisella kuuntelukerralla ei enää mitään :p

Vierailija
6/7 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voisit vain yrittää ajatella sitä positiivisesti? Hyvin kutkuttava tunne jonka kokisin mielelläni uudelleen. :)

Vierailija
7/7 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä voisit vain yrittää ajatella sitä positiivisesti? Hyvin kutkuttava tunne jonka kokisin mielelläni uudelleen. :)

Niin ehkä se on lähinnä vaan se innostus karissut vuosien myötä... :D

Tykkään siis kyllä siitä efektinä ja soundina, sopii moneen, mutta tuo reaktio ärsyttää kun usein kylmät väreet tulee yhä uudestaan koko kappaleen ajan aina kun kuka tahansa sitä soittaa. Pelkkä ajatuskin aiheesta riittää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän