Verenpurkaumia
Olen kirjoitellut täällä kevään mittaan useammankin kerran, kun olen huolissani lapsesta. Hänellä on ollut useita kuukausia lämpö yli 37, ennen aina alle 37. Pirteä hän on ollut, syö ja nukkuu hyvin. Nyt oli yhden päivän kestänyt kuume ja pieniä verenpurkaumia muutamia poskipäissä. Lisäksi toisessa korvanlehdessä niitä on isompi rykelmä.Olen kiinnittänyt huomiota hänen nenänvarteen, joka mielestäni " sinertää" . Mitä ihmettä tämä on.
Kommentit (3)
Ei mikään lääkärinkäynti ole turhaan , jos se antaa vanhemmalle mielenrauhaa!
Kasvoissa ja myös muualla kehossa oli näitä purkaumia. Neuvolassa minut ensin pelästytettiin kuoliaaksi.. Mutta lääkärissä käynnin jälkeen selvisi, että ne eivät ole mitään vaarallisia. Voi tulla vaikka tulehduksen jälkioireena tai vaikka jos maha on kovalla ja joutuu kovasti punnertamaan, kova yskä jne. Jotkut lapset saavat niitä herkästi, nyt vanhempanakin (2v.) joskus olet havainnut muutaman " täplän" mutta vähenevissä määrin.
Veri kokeet lapsesta otettiin ja ne olivat Ok. Kannattaa kyllä heti mennä lääkäriin asia tarkistuttamaan. Joko olette käynneet? Toivotaan että kaikki oli hyvin!
Lapsella on myös tummuneet silmänaluset, ja silmien sisänurkkien iho on myös sinertävää.