Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HAH, sain kuulla TE-toimistolta, etten olekaan työtön - töitä en kuit. tee

Vierailija
17.12.2018 |

Olen ollut työttömänä lähes neljä vuotta, ja siitä kaksi jaksoa apurahalla. Kela maksaa mulle työmarkkinatukea, sillä apurahatyöskentely ei kartuta työssäoloehtoa. Vuosi sitten aloitin lyhyen, osa-aikaisen määräaikaisuuden, josta toimitin työsopparin Kelaan ja työkkäriin. Sopparissa oli tarkasti määritelty, milloin määräaikaisuus päättyy.

Joku aika sitten työkkäri ilmoitti, että pitää ottaa yhteyttä, jos haluaa jatkaa työnhakua. Halusin, ja jätin yhteydenottopyynnön. Mulle soitti joku juippi, joka kyseli, että mitäs tehdään, jatkanko työnhakua ja vastasin kyllä. Sitten tää juippi kysyi, että vieläkö oon töissä, että sulla näyttää olleen osa-aikatöitä *aina välillä*, että onko yhä. Sanoin, ettei ole mutta ehkä niitä tulee. Juippi vastasi siihen, että ok, merkitään ylös että osa-aikatyöt jatkuu ja että ilmeisesti haet kokopäivätöitä, kun haluat jatkaa työnhakua. Sanoin kokopäivätöitten olevan ensisijainen toive ja sit kysyin vielä, että olenko mä siis nyt heidän kirjoissaan työssä vai työtön.
Juippi: ”No kun sulla on tätä osa-aikatyötä, niin kyllä sut voidaan laskea pois työttömyydestä” ja lopetti puhelun.
Repesin! Mä olen siis yksi niistä, jotka sai töitä tämän hallituksen toimien seurauksena! Lucky me! Harmi, ettei ne työt ole realisoituneet mulle asti, ja Kela maksaa etuutta kuukaudesta toiseen. Pääasia, että tilastot pysyy siistinä.

Kuinkahan monta sataa tuhatta tosielämän työtöntä on TE-toimiston kirjoissa ei-työttöminä? Ainakin me ”määräaikaiset”, kuntouttavaan työtoimintaan osallistuvat, käsipäivää-kursseilla laukkaavat, nollatuntisoppari-kerholaiset ja muut.

Tämä hallitus on iso vitsi!

T. Ei-työtön mutta työmarkkinatukea saava.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normimenoa. Mäkin sain tietää, etten ole ollut varsinaisesti työtön, vaikka olenkin työnhakija. TE-toimistossa pyörii ikivanha nollatuntisopimus, vaikka olen jo aikapäiviä sitten ilmoittanut toiselle sopimusosapuolelle, ettei tartte töitä tarjota niillä surkeilla sopimusehdoilla. Parempi näin. Mä en häiritse TE-toimistoa, eikä ne häiritse mua. Pääasia, että tekevät työvoimapoliittiset lausunnot, joissa ei todeta estettä päivärahan maksuille.

Vierailija
2/6 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nyt itsestäsi ylpeä? Kun et olekkaan työtön

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soviteltua saavat sekä työvoimapoliittisessa koulutuksessa tai kurssilla olevat työttömät eivät olet tilastoissa työttömiä vaikka työttömiä ovatkin. Olet siis työtön, mutta et tilastollisesti. Jos sinulle tuli hylkäävä lausunto, niin teet sitten kelan päätökseen valituksen, perustuen olet osa-aikatyössä ja haet ja olet valmis ottamaan vastaan kokoaikatyötä.

Vierailija
4/6 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen ihan oikeasti työtön, mutta kuitenkin teen töitä joka päivä.

Vierailija
5/6 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta onnittelut sentään siitä, että saat Kelasta työmarkkinatukea. Usein olen kuullut, että ihmiset tipahtaneet tuen piiristä TE-toimiston mielivaltasten päätösten johdosta.

Vierailija
6/6 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi toisin, olin onnettomuuden seurauksena lähes kaksivuotta työkyvytön, kunnes työnantajani kykeni järjestämään minulle työkykyäni vastaavaa työtä. KEVA oli määritellyt minut työkykyiseksi ( kuten kaikki jotka vielä hengittävät) , vastoin kahden lääkärin lausuntoa. Olin jo tipahtanut liiton päivärahoille tuossa vaiheessa.

Ilmoitin TET- toimistoon, että työnkuvani on muuttunut ja kykenen tekemään osa-aikatyötä, virkailija jolle soitin, otti uutisen vastaan epäuskoisena, mutta uskoin asian olevan hoidossa.

Kahden viikon kuluttua sain työkkäristä kirjeen, jossa kerrottiin minun olevan edelleen työnhakijana heillä ja jos työkyvyssäni tapahtuu muutoksia, niin ottamaan yhteyttä heihin. ....