Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kieltäytyisitkö uusitusta syöpähoidosta?

Tämä päätös nyt minun tehtävä
17.12.2018 |

Jos olisit kokenut rankan syöpähoidon 9 kk aikana. Ollut kuoleman rajoilla ja valtavissa oireissa monine keuhkokuumeineenja ollut pahoinvoinnista vuoden ajan. Lähtisitkö??

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä päätös nyt minun tehtävä kirjoitti:

Jos olisit kokenut rankan syöpähoidon 9 kk aikana. Ollut kuoleman rajoilla ja valtavissa oireissa monine keuhkokuumeineenja ollut pahoinvoinnista vuoden ajan. Lähtisitkö??

Vai antaisitko taudin viedä, max 2 kk??

Vierailija
2/21 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se riippuu että haluatko loppuelämäsi olevan määrällisesti vai laadullisesti hyvä. Jos jälkimmäinen, niin kieltäydy hoidosta ja elä loppuelämäsi täysillä nauttien.

Toivotan sinulle voimia, kumman sitten valitsetkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä hoito olisi seuraava?

Vierailija
4/21 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei antamillasi tiedoilla voi tehdä rationaalista päätöstä. Mutta jos on mahdollista  parantua tai saada siedettävä elämä hoidoilla, ottaisin hoidon.

Vierailija
5/21 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäytyisin jo ensimmäisestäkin, kuten kaikesta muustakin lääketieteellisestä tutkimuksesta ja hoidosta.

Vierailija
6/21 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä varmaan lähtisin. En voisi vain odotella tekemättä mitään. N27, syöpä pari vuotta sitten

Vierailija
7/21 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia. Tuttavapiirissä on nuori tyttö, jolla uusi aivoissa syöpä. Hoidot oli viedä hengen, todella rankkaa oli, mutta nyt tyttö on elossa ja toipunut ja ehkä useampi vuosi elämää edessä. Jos ennuste on edes jonkinlainen hoitojen kanssa, minusta kannattaa taistella.

Vierailija
8/21 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit selvitä. 

Kaverin naapuri selvisi, vaikka kunnallisella olisivat jättäneet kotiin kuolemaan.

Joku sama hoitolaitos, jossa hoidettiin Mikaen Jungnerkin kuntoon.

Syöpä pitää sokerista ja pullamössästä, maidosta jne.

Muista kokonaisvaltainen hoito.

Vierailija
9/21 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantasoluhoidon tiedossa. Entistäkin huomattavasti rankempi. Toiveet parantua alke 20%, kukaan ei osaa sanoa

Vierailija
10/21 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo olisi sanoa ei, mutta koska kuolema pelottaa, tai itse asiassa pelottaisi ero lapsista,niin kaipa menisin hoitoihin.

Vierailija
11/21 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slkp kirjoitti:

Kantasoluhoidon tiedossa. Entistäkin huomattavasti rankempi. Toiveet parantua alke 20%, kukaan ei osaa sanoa

Ottaisin hoidon!

Vierailija
12/21 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä lasten vuoksi yrittäisin viimeiseen asti. 

Toisaalta ei sama hoito aina ole yhtä rankka. Joskus tulee enemmän komplikaatiota, joskus vähemmän.

Vierailija
13/21 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lapset jo lähes täysi-ikäisiä, mutta silti tulee surku. Harmittaa, että eilen sain tietää tämän. Olisin niin halunnut viettää vielä tavallisen perhejoulun❤️

Vierailija
14/21 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slkp kirjoitti:

Jos vaihtoehtoina on kuolema tai mahdollinen toipuminen, niin valitsisin minulle paremman eli toipumisen.

Toivuin parantumattomasta verisyövästä allogeenisen kantasolusiirron avulla. 

Vierailija
15/21 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slkp kirjoitti:

Eli on mahdollista parantua. Kyllä silloin ottaisin hoidot.

Vierailija
16/21 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän alle 20% selviytymismahdollisuus on suhteellisen huono, mutta toisaalta ehkä kuitenkin valitsisin pari kuukautta kivuissa ja huonossa olossa mutta myös parantumisen toivossa, kuin pari kuukautta vähän paremmissa fiiliksissä mutta varma kuolema tiedossa. Loppujen lopuksi ehkä ajattelisin ettei siinä paljoakaan voisi menettää, koska ei parissa kuukaudessa ehdi paljoakaan tehdä, kun taas jos sattuu hyvä tuuri ja selviää niin sitten on mahdollisesti kymmeniä vuosia edessä.

Vierailija
17/21 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidossa kestää vajaa vuosi...

Vierailija
18/21 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on parantumismahdollisuus, ottaisin. Elämää pidentävää hoitoa en välttämättä ottaisi, riippuisi mielentilasta ja voinnista. 

Vierailija
19/21 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä niin. Jotkut varmaan päättäisivät päivänsä heti, kolmas vaihtoehto

Vierailija
20/21 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Helppo" valinta, menisin hoitoon. Tsemppiä.