Olipa kiva kun pyöräteitä ei oltu aurattu, mutta autot vaan kaahaa puhtailla teillä
Onko tää muka suomen ilmastotavoitteiden mukaista? Millä oikeudella autotiet aurataan lumesta ennen kävelyteitä ja pyöräteitä?? Autotieden voi aurata jos jää aikaa yli. Mä myöhästyin töistä kun ei ollu pyörätiet auki.
Kommentit (13)
Ihan oikein meni, kyllä ne autotiet vaan ovat tärkeämpiä.
Isomman massan mukaan mennään. Ei ole mitään järkeä tuhlata veroäyrejä marginaaliryhmään, joka maksaa vähemmän verojakin.
Jos tie on aurattu mutta vieressä oleva jalkakäytävä tai pyörätie ei ole, sinulla on täysi oikeus siirtyä kävelemään/pyöräilemään auratulle tielle ja sillä ajavat autoilijat ovat velvollisia väistämään sinua.
Vierailija kirjoitti:
Isomman massan mukaan mennään. Ei ole mitään järkeä tuhlata veroäyrejä marginaaliryhmään, joka maksaa vähemmän verojakin.
Aika moni pyöräilijä omistaa myös auton ja jotkut jopa kaksi. Eiköhän niitä veroja maksa kaikki ihan riittävästi kulkupeliin katsomatta.
No ihmisten pitää päästä töihin että maailma pyörii. Toimettommilla ituhippipyöräilijöillä ei ole kiireitä.
Joo, tuolla ne taas nuolee kehää ja itäväylää niin että kipinät lentää. Samaan aikaan 2km päässä mummot rollattoreineen ja muut jalankulkijat tarpoo hangessa. Kunha toi lumi sulaa loskaksi ja taas jäätyy niin mummot ja muut jalankulkijat luistelee henkensä kaupalla tuolla teillä.
Täällä ei aurattu viime talvena kuin 2-3 kertaa jalkakäytäviä ja tämäkin vasta sen jälkeen kun olit soittanut kunnossapidon perään 2-3 kertaa. Hiekasta ei ollut tietoakaan.
Mua hirvittää ihan vain jalankulkijanakin tuo liukas, suolalla höystetty mössö jalkakäytävillä. Tuon möykkelikön kun se nyt jäätää niin siinä saattaapi olla muutama nilkka nurinpäin.
Sekö olisi ilmastotavotteiden mukaista, että autot laahaisivat lumessa kuluttaen samalla suuremman kitkan vuoksi enemmän polttoainetta ja luoden enemmän paikallisia päästöjä?
Ap:lle se lisäliikunta on vain bonusta. Tulee enemmän lisätilaa kinkulle ja tähtitortulle joulun alla.
Kuinka tyhmä pitää olla, ettei osaa ostaa joka säähän soveltuvia talvikenkiä? Sievillä on ainakin nuo Spike-mallisto, jossa saa kytkimestä kääntämällä esiin nastat ja samalla tavalla esim. kaupassa ja kotiportailla pois kytkettyä.
Vierailija kirjoitti:
Mua hirvittää ihan vain jalankulkijanakin tuo liukas, suolalla höystetty mössö jalkakäytävillä. Tuon möykkelikön kun se nyt jäätää niin siinä saattaapi olla muutama nilkka nurinpäin.
Spedekävely.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Spedekävely.
Katopas, taas av-palsta -eläkeläinen!
Ei niitä autoteitä ilmaiseksi aurata.Minäkin maksan 300€ vuodessa veroja siitä että saan ajaa autolla niitä teitä.Sit toki polttoainevero siihen päälle.
Jos haluat alkaa maksamaan polkupyöräveroa, voit olettaa saavasi samanlaista palvelua.
Talvi yllätti pyöräilijän?