Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riittääkö töistä poissa olemiseen "perhesyyt"?

Vierailija
17.12.2018 |

Pitääkö tarkentaa vai riittääkö se, että kertoo syyksi perhesyyt?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai esimiehelle? Riippuu, mitä hän sanoo.

Vierailija
2/10 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö sinulle maksaa poissaolon ajalta palkkaa vai riittääkö, ettäsaisit palkatonta vapaata?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö sinulle maksaa poissaolon ajalta palkkaa vai riittääkö, ettäsaisit palkatonta vapaata?

No ei ole välttämätöntä.

Vierailija
4/10 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en esimiehenä hyväksyisi. Kai riippuu pomosta.

Vierailija
5/10 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun yritin i tsaria, isäni oli saanut saikkua töistä ihan vaan kertomalla että perhesyyt.

Vierailija
6/10 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmasti valtaosalle pomoista pitää vähän tarkemmin perustella, onko perhesyy omaisen vakava sairaus tai kuolema vai lapsen 4-vuotissynttärit tai koiran hammaskiven poisto. Pomo ei toki sitä tarkempaa syytä kerro eteenpäin.

Vierailija
7/10 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täytyy perustella vähän paremmin, vaikka miten palkattomalla vapaalla saakin olla. Eli pitää kertoa, millainen äkillinen kriisi on taustalla.

Vierailija
8/10 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin aikoinani selventämään perhesyitä, jotka olivat siis yöllä tapahtunut väkivaltatilanne silloisen mieheni kanssa. Sain palkatta vapaalle jäädä, mutta oli se ikävää töihin sellaista kertoa. Katsoi pienessä työporukassa moni töihin mennessä niin säälivästi, että taisi olla tieto vähän levinnyt.

Vierailija
9/10 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun yritin i tsaria, isäni oli saanut saikkua töistä ihan vaan kertomalla että perhesyyt.

Miksi ihmeessä saikkua? Palkattomalla vapaalla tuollaiset kuuluu hoitaa, ei tuo ole mikään sairaus.

Vierailija
10/10 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä pidän selvänä, että esimiehen on tiedettävä, mitä ne perhesyyt ovat. Itse sain ihan palkallista viikon, kun kerroin, mitä on tapahtunut. Syyksi ilmoitukseen laitoin sitten psyykkinen järkytys.

En tiedä, olinko sairas mutta työkuntoinen en ollut missään nimessä. Olen opettaja enkä voi mennä luokan eteen ihan missä kunnossa vaan. Parempi olla poissa kuin saada jokin romahdus luokkahuoneessa ja päätyä nettimeemiksi. 

Tiedän kyllä tyyppejä, joiden mielestä perhesyyt ovat jotain tyyliin koiran kuolema. Minusta se on naurettavaa, enkä itse esimiehenä myöntäisi palkallista tuolla syyllä. Itselleni kävi todella paljon vakavampi juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi