Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mietin pettyykö lapsi kun ei saa mitään kallista joululahjaa?

Vierailija
17.12.2018 |

Ei uutta kännykkää, tablettia, kameraa tms.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on tottunut saamaan kalliita lahjoja silloinkin, kun niille ei ole mitään todellista tarvetta (esim uusi kännykkä, vaikka edellinenkään ei ole vielä kovin vanha), todennäköisesti pettyy. 

Vierailija
2/4 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi on tottunut saamaan kalliita lahjoja silloinkin, kun niille ei ole mitään todellista tarvetta (esim uusi kännykkä, vaikka edellinenkään ei ole vielä kovin vanha), todennäköisesti pettyy. 

Juurikin näin. Älkää siis opettako lapsianne liian kalliiseen "makuun", iloa saa pienemmälläkin panostuksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pettyy, niin antaa pettyä. Elämä on pettymyksiä täynnä. Lahjoja annetaan mahdollisuuksien ja periaatteiden mukaan. Itse en varakkaampanakaan hukuttaisi muksuja kamaan.

Vierailija
4/4 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime jouluna teinini saivat kyllä uudet puhelimet, mutta se mitä vanhempi heistä riemuitsi ihan innoissaan, oli eräät tietynlaiset koristetyynynpäälliset. Että onneksi omani eivät ole vielä oppineet mittaamaan rahassa pelkästään.

Tänä vuonna minulla on todella köyhät lahjat, mutta uskon että olen silti osunut just nappiin.

Pystyisin toki nyt laittamaan lahjoihin jonkun kympin enemmänkin, mutta en tee sitä, koska eivät tarvitse nyt esim. Sitä puhelinta kun viime vuonna saivat.