Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok lopettaa suhde viestillä?

Vierailija
17.12.2018 |

Seurustellut 5 kuukautta, ja mies osoittautunut narsistiksi. Onko ok, jos ilman pitkiä selittelyitä lopetan suhteen viestillä?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok. Ei tarvitse edes sitä viestiä.

Vierailija
2/19 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ok. Ei tarvitse edes sitä viestiä.

Selvä. 😊

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Sinun on mentävä kertomaan asia naamatusten, sitten kuunneltava uhriutumista, itsemurhauhkailua yms. Ja sitten et voikaan erota :)

Vierailija
4/19 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ihminen ansaitsee kuulla kohteliaasti esitetyn syyn.

Vierailija
5/19 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Sinun on mentävä kertomaan asia naamatusten, sitten kuunneltava uhriutumista, itsemurhauhkailua yms. Ja sitten et voikaan erota :)

Näinhän se menee. Mutta mitäs läksit..

Vierailija
6/19 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok. Omasta mielestäni tilanne vain vaikeutuu turhaan, jos ero tehdään kasvotusten. Pidemmän, vakiintuneen suhteen kohdalla tilanne olisi ehkä eri, mutta silloinkin viesti riittäisi, jos olisi syytä epäillä että toinen reagoi väkivaltaisesti tms.

Vierailija
7/19 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok. Ainakin se vaivautui laittamaan sen viestin. On niitäkin tapauksia, jotka vaan lopettaa yksipuolisesti ja siitä alkaa pelkkä "radiohiljaisuus".

Vierailija
8/19 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ok. Omasta mielestäni tilanne vain vaikeutuu turhaan, jos ero tehdään kasvotusten. Pidemmän, vakiintuneen suhteen kohdalla tilanne olisi ehkä eri, mutta silloinkin viesti riittäisi, jos olisi syytä epäillä että toinen reagoi väkivaltaisesti tms.

No minä kyllä loukkaantuisin pahasti jos minut jätettäisiin viestillä vaikka kyseessä ei ole edes parisuhde vaan salasuhde. Jos ko. mies minuun kyllästyisi eikä haluaisi jatkaa ja ilmoittaisi siitä viestillä niin varmaan kertoisin kaiken miehen vaimolle.

Vierailija
9/19 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tapauksessa kyllä. Jouduin itse lopettamaan vuoden suhteen viestillä samaisesta syystä. 

Vierailija
10/19 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä kyllä loukkaantuisin pahasti jos minut jätettäisiin viestillä vaikka kyseessä ei ole edes parisuhde vaan salasuhde. Jos ko. mies minuun kyllästyisi eikä haluaisi jatkaa ja ilmoittaisi siitä viestillä niin varmaan kertoisin kaiken miehen vaimolle.

No salasuhteista mulla ei ole kokemusta. Itse kertoisin vaimolle jo siinä vaiheessa, jos mies ehdottaisi jotain.

Itse haluaisin mieluiten tuoreessa suhteessa tulla jätetyksi viestillä kuin kasvotusten. Ei se latteusten ja itsestäänselvyyksien jaaritteleminen naamatusten mitenkään parantaisi asiaa, viestillä homma hoituisi näppärästi.

/6

Vierailija
11/19 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat alentua narsistin tasolle, niin se on ok. Mutta eihän se korrektia ole noin niin kuin muuten...

Vierailija
12/19 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No salasuhteista mulla ei ole kokemusta. Itse kertoisin vaimolle jo siinä vaiheessa, jos mies ehdottaisi jotain.

Itse haluaisin mieluiten tuoreessa suhteessa tulla jätetyksi viestillä kuin kasvotusten. Ei se latteusten ja itsestäänselvyyksien jaaritteleminen naamatusten mitenkään parantaisi asiaa, viestillä homma hoituisi näppärästi.

/6

Minä en koe tarpeelliseksi kertoa vaimolle kun olen siis itsekin varattu mutta voin kuvitella että loukkaantuisin tuosta viestillä jättämisestä niin pahasti että silloin kertoisin.

Vierailija
13/19 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen ihminen ansaitsee kuulla kohteliaasti esitetyn syyn.

Ehkä, mutta ei sitä kuulla tarvitse. Jos ei kerran ole tarkoitus jättää katumisen mahdollisuutta, kirje riittää. Tekstari on varmaankin tyly. Mutta jos oikeita syitä ei uskalla käsitellä, niin...

Vierailija
14/19 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok,  jos toinen osapuoli on pelottava/uhkaileva tai sinulla on syy pelätä turvallisuutesi puolesta. Mutta yleisesti on hyvä pyrkiä siihen, että lopettaa suhteen ihan livenä kasvotusten. 

Vierailija
15/19 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/6

Latteusten? Latten tiedän, mutta mikä se uste on? Miten olisi latteuksien?

Vierailija
16/19 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se tietty tylyä ja mautonta päättää suhde viestillä, mutta riippuu aika paljon eron syystä. Jos toinen on mukava ja huomaavainen, mutta "kipinä" puuttuu tms, olisi kohteliasta keskustella kasvokkain. Jos taas pelkää toisen reaktiota tai sitä, että toinen saisi manipuloimalla käännettyä tilanteen toisin, on ehkä ymmärrettävää jos haluaa pysyä etäämmällä.

Vierailija
17/19 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän suhteen päättäminen jollakin tekstiviestillä on vastuutunnottoman pelkurin merkki. Tai siis ainakin ns. normaaleissa suhteissa. Sitä en tiedä jos on joku narsku oikeasti jätettävänä, niin saattaa olla fiksua hoitaa homma etäisyyden päästä. Mutta et kai kuvittele, että se on yhdellä tekstarilla selvä? Voi tyttö-parka, sinulla on vielä paljon opittavaa narskujen kanssa pelaamisessa. Saat olla onnellinen, jos olet kahden vuoden päästäkään saanut rauhaa siltä.

Vierailija
18/19 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän suhteen päättäminen jollakin tekstiviestillä on vastuutunnottoman pelkurin merkki. Tai siis ainakin ns. normaaleissa suhteissa. Sitä en tiedä jos on joku narsku oikeasti jätettävänä, niin saattaa olla fiksua hoitaa homma etäisyyden päästä. Mutta et kai kuvittele, että se on yhdellä tekstarilla selvä? Voi tyttö-parka, sinulla on vielä paljon opittavaa narskujen kanssa pelaamisessa. Saat olla onnellinen, jos olet kahden vuoden päästäkään saanut rauhaa siltä.

Face to face tilanteessa mies on pystynyt aiemmin manipuloimaan minut jatkamaan suhdetta, koska tunnen vielä jonkinlaista rakkautta häneen.

Suhteeseen liittyy voimakasta mustasukkaisuutta, kontrollointia ja fyysistäkin väkivaltaa. Kaiken kuorruttaa runsas alkoholinkäyttö.

Narsistisuus ilmenee siten, että hän ei ota minkäänkaista vastuuta suhteesta, vaan näkee minussa ainoan syyllisen ongelmiin. 🙁

Ap

Vierailija
19/19 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Face to face tilanteessa mies on pystynyt aiemmin manipuloimaan minut jatkamaan suhdetta, koska tunnen vielä jonkinlaista rakkautta häneen.

Suhteeseen liittyy voimakasta mustasukkaisuutta, kontrollointia ja fyysistäkin väkivaltaa. Kaiken kuorruttaa runsas alkoholinkäyttö.

Narsistisuus ilmenee siten, että hän ei ota minkäänkaista vastuuta suhteesta, vaan näkee minussa ainoan syyllisen ongelmiin. 🙁

Ap

Sittenhän tässä ei ole mitään epäselvää. Mies on vaikea ja kontrolloiva, joten voit aivan hyvin lopettaa suhteen tekstiviestillä. Henkinen väkivalta on jo paha juttu, mutta jos mies on ollut jo fyysisesti väkivaltainen, sinulla on syytä pelätä turvallisuutesi puolesta. Eli kirjoita se viesti jo tänään. Kirjoita vaikkapa "En halua seurustella kanssasi enää, koska olet väkivaltainen ja juot liikaa. On parempi, että emme tapaa enää." Ei sen kummempia selityksiä. 

Varaudu siihen, että mies pyrkii vaikeuttamaan elämääsi vielä myöhemmin. Tallenna kaikki uhkailu- ynnä muut viestit. Tsemppiä.

- 14

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi