Auttakaas, pitäisi ostaa pari lahjaa lisää 12 vuotiaalle pojalle. Mutta nyt on ideat loppu!
Hän pyytää pelikonetta tykötarpeineen, mutta ei tässä nyt 1500 euroa laitetan kenenkään joululahjaan. On saamassa uuden peliohjaimen, pelin, hupparin, kirjan ja - kyllä - Star Wars suihkugeelin. :D Meinasin vielä jonkun "miehekkään" suihkugeeli+dödö -yhdistelmän hankkia, mutta jotain kivaa lelun tapaista hän kaipaisi edelleen. Ei Nerf-pyssyä kuitenkaan. Mutta mitä? Mitä olette ostaneet esiteineille?
Kommentit (22)
Leffaliput ja hampurilaisketjun lahjakortti. On sitten välipäivinä tekemistä, kun voi vaikkaa pyytää jonkun kaverin leffaan ja hampparille.
Märklinin sähköjunarata ja lisäksi siihen sopiva itse koottava rakennuksen pienoismalli. Vaikka rautatieasema. Settiä voi sitten joka vuosi laajentaa.
Sähköautorata. Sellainen oikein iso. Stigan jääkiekkopeli. Teknikmagasinetista iso, itse rakennettava kuularata.
mumi kirjoitti:
Leffaliput ja hampurilaisketjun lahjakortti. On sitten välipäivinä tekemistä, kun voi vaikkaa pyytää jonkun kaverin leffaan ja hampparille.
Ei nykyteinit enää perusta leffoista ja hampurilaisista. Ne katsoo youtubevideoita ja syö proteiinipatukoita .
Just annettiin remontin tieltä jättimäinen autorata pois. :D Mutta nuo legojutut kyllä kiinnostaa edelleen. Viime vuonna ihan toivoi tekniikkalego juttua eli sellainen voisi olla kiva. Ja nuo leffaliput tietty kelpaisi varmasti.
Pitää googlettaa tuo kuularata.
ap
Tuossahan on jo tarpeeksi. Jos et kerran keksi enempää, niin eikö se tarkoita että riittää jo.
Vierailija kirjoitti:
Just annettiin remontin tieltä jättimäinen autorata pois. :D Mutta nuo legojutut kyllä kiinnostaa edelleen. Viime vuonna ihan toivoi tekniikkalego juttua eli sellainen voisi olla kiva. Ja nuo leffaliput tietty kelpaisi varmasti.
Pitää googlettaa tuo kuularata.
ap
Eikö nykyiset 12-vuotiaat enää leiki autoradoilla? Voi sääli.
Unohda leffaliput. Hanki lahjakortti pakopelihuoneeseen.
Entä sitten monitoimityökalu? Eli vaikka Leatherman. Kiikarit ja tähtitaivaan havainnoimiseen ohjaava kirja? Eräretkivarusteita, kuten kunnon rinkka, retkikeitin.
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten monitoimityökalu? Eli vaikka Leatherman. Kiikarit ja tähtitaivaan havainnoimiseen ohjaava kirja? Eräretkivarusteita, kuten kunnon rinkka, retkikeitin.
Hänellä on itse asiassa nuo lähes kaikki mainitsemasi jutut. Rinkkaa lukuunottamatta, koska sille ei ole tarvetta. Rinkka löytyy kyllä, mutta se on miehen, jota tietty poikakin tarvittaessa voi lainata. Isovanhemmilta saa kunnon otsalampun.
ap
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan on jo tarpeeksi. Jos et kerran keksi enempää, niin eikö se tarkoita että riittää jo.
Periaattessa on riittävästi, mutta tiedän hänen toivovan jotain lelua vielä. Hän ei vain itse osaa nimetä. Jotain tekee mieli, muttei osaa sanoa mitä. Viime vuonna ostimme näitä Alga Science-juttuja (slime lab, vulcano lab yms.), joista on tykätty sekä robotiikkaa. Mutta robottijuttuja en nyt tänä vuonna viitsisi.
ap
Täältä kans ääni tekniikkalegoille ja leffalipuille!
Luistimet
Jääkiekkomaila
Sukset ja monot
Uusi koulureppu
Jotain harrastuksiin liittyvää
Vie laskettelemaan
Hiiliteräspannu! Käytä sitä itse siihen asti, kunnes jantteri muuttaa omilleen - siitä poika saa kunnon paistimen.
Lapsella on jo kaikkea. Mitään ei tarvitse, mutta jotain pitäisi saada. Ei vaan itsekään tiedä, mitä. Kuvaa hyvin nykyaikaa.
Osta marionettinukke. Jonglööripallot. Tasapainoiluliina. Puolapuut. Rullaluistimet.
Gyroskooppi! Se on hieno ja sen ihnettelemisessä menee ainakin yksi ilta.
Minäkin halusin ostaa pojalle yllätyksen. Poikasiis tykkää kaikesta elektroniikasta ja roboteista yms. Ostin star wars robotin satasella teknisk magazibetista, sitä ohjataan kännykällä ja se piippailee aidosti ja kännykällä saa jonkin hologrammin.
Viime vuonnaoatin droidin, se oli kiva, mut pitää ostaa vatasiipiä, samasta kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Luistimet
Jääkiekkomaila
Sukset ja monot
Uusi koulureppu
Jotain harrastuksiin liittyvää
Vie laskettelemaan
Hahaa - säbämaila! Sen minä ostan ja kyllä sen tekniikkalegopaketinkin!
ap
Vierailija kirjoitti:
Gyroskooppi! Se on hieno ja sen ihnettelemisessä menee ainakin yksi ilta.
Kaleidoskooppi!
Oisko sellainen "laser"pyssysetti, jossa kaksi pyssyä ja kaksi maalia? Sain sellaisen joskus 13-14-vuotiaana ja leikin sillä pitkään. Tosin olen tyttö.
Entä haastavammat tekniikkalegosetit? Esimerkiksi se tietokoneella ohjelmoitava robotti?