Voiko parisuhteessa haluttomuus oikeasti korjaantua?
Onko kukaan ollut tilanteessa tai tietääkö kukaan tilannetta, jossa miehen (ei fyysisistä syistä) johtuva haluttomuus olisi korjaantunut ja miehen mielenkiinto seksiin palannut? Siis saman parisuhteen sisällä.
Kommentit (5)
Tuskin ilman mitään seksuaaliterapeutin apua ja ongelman työstämistä. Voihan siinä haluttomuudessa olla taustalla stressiä, masennusta tai muita fysiologisia syitä, jotka kannattaisi hoitaa kuntoon.
Miehel ei välttämättä. Kokemus haluttomasta miehestä, eikä muuttunut mikskään. Minä tass kärsin haluttomuudesta samantien jos parisuhde epäkunnioittava, ja tilanne korjaantuu kun tuo epäkohtakin. Ehkä miehillä toi liåidon voimakkuus on enemmän tietynlainen, naiset mukautuvampia.
Minä uskon että voi, mutta se riippuu ihan täysin haluttoman osapuolen motivaatiosta tehdä asian eteen jotain. Useimmiten ilmaistut syyt haluttomuuteen - kuten puolison osallistumattomuus kotitöihin - ovat täysin keksittyjä. Sillä joko peitetään todellinen syy tai ulkoistetaan vastuu seksuaalisuuden ylläpidosta kokonaan toiselle osapuolelle, koska omassa itsessä tai toiminnassa on niin vaikea nähdä vikoja.
Meillä tilanne on sellainen, että jos minä yritän keskustella puolison haluttomuudesta ja miltä se minusta tuntuu tai miten se minuun vaikuttaa, hän yrittää aina kääntää se siihen mitä minun pitäisi tehdä tai miten minun pitäisi olla. Ihan riippumatta siitä, että minä vastaan kotitöistä, ruoanlaitosta, kosketuksista, aloitteista ja oikeastaan kaikesta parisuhteen hoitoon liittyvästä 99%:sti. Takaisin en saa oikeastaan mitään.
Joten, jos haluton ei halua muuttaa toimintapaansa, tilanne ei tule muuttumaan.
Mikä on ei-fyysinen syy? Jos hormonitasot ovat matalalla esim, ei vaan haluta vaikka mikä olisi..
Mutta vastauksena, kyllä voi, syistä vaan riippuen.