Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nukkuuko

11.05.2006 |

kaikkien muiden reilu 2 vuotiaat vielä päiväunia?

Meillä kun niitä ei yksinkertaisesti enää nukuta vaikka olen tehnyt mitä. Huolestuttaa vaan, kun joka paikassa vaahdotaan päiväunien tärkeydestä kouluikään asti.

Mikä on tämän ikäisten lasten unen tarve vuorokaudessa? Meidän muksu nukkuu noin 12-13h yöunet.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öisin nukkuu n.10½h ja päivällä 1½-2h. Nukkuu yöt hyvin ja päikkereille menee kiltisti. Toiset tarvii enemmän unta kuin toiset.

Vierailija
2/7 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika 1v8kk nukkuu tunnin päikkärit ja 11 tuntia yöllä. Joskus menee niin että 12 tuntia yöllä eikä yhtään päivällä. Aika usein se pyörii päivällä sängyssä nukkumatta tunnin, joskus kakski ennen ku nukahtaa tunniksi. Epäilen kyllä että nukkuuko vielä yli 2v yhtään päivällä. Minua ei ole kuulemma kukaan saanut päivällä nukahtamaan taaperona, ja ihan akateemisen koulutuksen olen onnistunut silti hankkimaan ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuu päiväunet vielä, mutta toisinaan ei suostu, enkä pakota, jos ei ole väsyneen oloinen. Meillä " ohjeellinen" ajatus, että jos ei puolessa tunnissa nukahda niin saa nousta.

Jostain olen lukenut, että unen tarve keskimäärin tämän ikäisenä on 12-14 tuntia vuorokaudessa. Mutta samassa jutussa sanottiin, että toiset nukkuu enemmän, toiset vähemmän.

Meillä yöunet ovat 9-10 tuntia ja päiväunet n. 1,5-2,5 tuntia. Eli aika ei saavuteta edes 11 tunnin vuorokausiunta, toisinaan taas menee reilusti yli kuten tänään (viime yö 11,5 tuntia ja päiväunet 2 tuntia). Ei sitä itsekään nuku joka yö samaa määrää, miksi siis lapsi.

Vierailija
4/7 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pojalle 2v2kk päiväunet ovat olleet vielä ihan välttämättömät. Hän on vielä kotihoidossa. Nukkuu yöunena melko vähän, n. klo 21-6 tai 22-7 eli 9 h ja päivällä sitten 1,5 h. Tänään on ollut väsyneempi rankasta äitienpäivätouhuilusta johtuen, joten on nukkunut jo 2 tuntia eikä näytä heräilyn merkkejä. Nukahtaa tosi helposti pääsääntöisesti aina, mutta unentarve ei ole mikään iso.

Vierailija
5/7 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkuu yöunet n. 11-12 h ja vaatii vielä päikkäritkin, jotka on n. 1-2.5 h, riippuen siitä, kuinka paljon on tullut " huhkittua" pihalla... =) Isosisko ollut samanlainen kellon ympäri nukkuja, äidin kannalta ihania mukeloita!!

Vierailija
6/7 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöunet 10-11h + päikkärit hoidossa ja kotona n.2h.

Tarvitsee selvästi päikkärinsä vielä, se on huomattu reissatessa ja aikataulujen joskus heitellessä.

Vierailija
7/7 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa tuo kuitenkin koettiin todelliseksi ongelmaksi. Mutta kun ei nuku (tai mitä nyt joskus ihan satunnaisesti) niin ei nuku. Tärkeintä on kuitenkin, että lapsi nukkuu edes joskus kunnolla. Meilläkin poitsu nukkuu noin 12 tunnin yöunet.

Olen ollut toisaalta ihan tyytyväinen, että meillä nukutaan kunnon rikkumattomat yöunet, eikä ole mitään yövaellusta niin kuin olen kuullut joillakin olevan.

En muuten minäkään nukkunut aikoinaan päiväunia. -Niiden aika oli vasta yli kaksikymppisenä. :)