Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

imusolmukkeet

14.12.2018 |

Tuntuuko kenelläkään muulla kaulassa imusolmukkeita tai sellaisia pikku palleroita? Itse löydän muutaman, yksi tuossa leuan alla on hieman muita suurempi, ei siltikään kovin suuri, alle 2 cm. Muutaman löydän lisää jos neuroottisesti räpellän. Olen joskus muutama vuosi sitten sairastanut mononukleoosin ja silloin oli ilmeisesti imusolmukkeita turvonneena, siitä sitten laskivat ainakin suurimmaksi osaksi. Vähän yli vuosi sitten sairastin rajun flunssa, olin kamalassa nuhassa ja yskässä, kuumetta vajaa 40 astetta. Tämän flunssan jälkeen löysin tämän vähän suuremman imusolmukkeen, tai ehkä sen on ollut siellä jo aiemmin. Onko siis mahdollista, että flunssat jättävät imusolmukkeet pysyvästi suurentuneiksi ja tuntuuko näitä mollukoita muillakin? ovat melko pieniä, alle 1 cm tai hieman yli, ja muljuavat helposti kun niitä vähän kokeilee. Vuosi sitten kävin näyttämässä näitä nenä- ja kurkkutautien erikoislääkärille, joka totetsi ettei olleet edes pahasti turvoksissa, itse kun niitä näpellän niin tunnen helposti. Ovatr möllöttäneet siis samankokoisina jo reippaasti yli vuoden, välillä niitä painellettuani ovat suurentuneet, mutta sitten mielestäni rauhoittuneet

Onko tämä normaalia ja onko näitä muillakin?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä imusolmukkeet voi tuntea, ja jos näpellät niitä usein, niin turpoavat ihan jo siitäkin. Toisilla (esim. minulla) imusolmukkeet turpoavat helpommin. Itselläni ihan pieni flunssa saa kaulan imusolmukkeet turpoamaan isoiksi ja kunnon nuhakuume saa ne valtaviksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan