Mitä tänään syötäisiin?
Kahden aikuisen talous, tarvikkeet pitää saada suht pienestä lähikaupasta. Tykkään ruoanlaitosta mutta tuntikausia siihen ei ole käytettävissä. Miehelle liha- tai kalaversio, itselleni kasvis-. Ideoita? Entä mitä teillä tänään syödään? Viikonloppuna?
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Mikä on pieni on niin suhteellista. Jos oman lähikauppani valikoimilla menisin, miehelle valinta olisi taloudellisen tilanteen mukaan ylämaankarjan pihviliha, kylmäsavulohi tai porosäilyke paikallisesti viljeltyjen perunoiden kera, tai juhannuskarkeloista ylijäänyttä lenkkiä pakasteena. Sulle se kasvispuoli... löytyy pari nahistunutta selleriä, talviomenoita, yksi reilun kuukauden hyllyssä nököttänyt granaattiomena, niitä perunoita ja pakasteessa jotain soijapullia tms.
Kyllä tuolta aina jotain löytyy, ja mitä ei oo sen kauppias tilaa. Pyritään kantamaan kortemme kekoon että kauppa kylällä pysyy mutta valitettavan usein joudutaan ruokatarvikkeet hakemaan muualta.
Meillä kyllä molemmat syövät niitä kasviksia, mutta miehellä on lisukkeena liha tai kala, minulla yleensä palkokasvituotteita.
Kiitos joka tapauksessa ehdotuksestasi, valitettavasti siitä ei mikään mennyt jatkoon.
Itse teen voi-valkosipulipastaa pinaatilla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on viime aikoina syöty niin paljon perunaa ja bataattia eri muodoissaan, että pasta voisikin olla mukavaa vaihtelua. Kiitos vinkistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on pieni on niin suhteellista. Jos oman lähikauppani valikoimilla menisin, miehelle valinta olisi taloudellisen tilanteen mukaan ylämaankarjan pihviliha, kylmäsavulohi tai porosäilyke paikallisesti viljeltyjen perunoiden kera, tai juhannuskarkeloista ylijäänyttä lenkkiä pakasteena. Sulle se kasvispuoli... löytyy pari nahistunutta selleriä, talviomenoita, yksi reilun kuukauden hyllyssä nököttänyt granaattiomena, niitä perunoita ja pakasteessa jotain soijapullia tms.
Kyllä tuolta aina jotain löytyy, ja mitä ei oo sen kauppias tilaa. Pyritään kantamaan kortemme kekoon että kauppa kylällä pysyy mutta valitettavan usein joudutaan ruokatarvikkeet hakemaan muualta.
Meillä kyllä molemmat syövät niitä kasviksia, mutta miehellä on lisukkeena liha tai kala, minulla yleensä palkokasvituotteita.
Kiitos joka tapauksessa ehdotuksestasi, valitettavasti siitä ei mikään mennyt jatkoon.
En ihmettele, niin kuin sanoin, muualta mekin joudutaan usein ruuat hakemaan.😁 Mutta kuinka menis sille miehelle vaikka lihapullat itsetehtynä, sulle ja niiden lihapullien kaveriksi vaikka vihanneswokki härkiksellä tms. ryyditettynä? Vaan taitaa ne lihapullat ollakin tuossa ylimääräisiä jos tarpeeksi ison satsin wokkaat?
Pinaatti-fetapasta. Ei kai se mies välttämättä siihen lihaa tarvi?
Chili sin carne ja jaat lopussa kahteen osaan ja hulautat miehelle sekaan paistettua jauhelihaa?
Tortilloja, saa itse valita täytteet.
Me tilataan tänään ihan vaan pizzat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele, niin kuin sanoin, muualta mekin joudutaan usein ruuat hakemaan.😁 Mutta kuinka menis sille miehelle vaikka lihapullat itsetehtynä, sulle ja niiden lihapullien kaveriksi vaikka vihanneswokki härkiksellä tms. ryyditettynä? Vaan taitaa ne lihapullat ollakin tuossa ylimääräisiä jos tarpeeksi ison satsin wokkaat?
Jääkaapissa itse asiassa on eiliseltä jääneitä lihapullia muutama kappale.. Jos yhdistelisin näitä saamiani vinkkejä ja keittäisin pastaa tai nuudeleita, wokkaisin kasviksia kylkeen, heittäisin mikroon sulamaan ja lämpiämään yhden omatekoisen tomaattikastikkeen, ruuttaisin miehen annoksen päälle vielä ne lihapullat ja paistaisin itselleni pari siivua tofua :-P
(Ei mieskään syö joka aterialla lihaa, mutta etenkin viikonloppuna tykkään häntä hemmotella hänen lemppareillaan.)
Olette suurenmoisia, ongelmani on tältä päivältä ratkaistu!
treffit kirjoitti:
Pinaatti-fetapasta. Ei kai se mies välttämättä siihen lihaa tarvi?
Chili sin carne ja jaat lopussa kahteen osaan ja hulautat miehelle sekaan paistettua jauhelihaa?
Tortilloja, saa itse valita täytteet.
Me tilataan tänään ihan vaan pizzat.
Kiitos. Chili sin carnea syötiin tällä viikolla kahtena päivänä. Se on kyllä hyvää ja tarvikkeet löytyvät lähikaupasta, mutta tänään valitsen pastavaihtoehdon.
Hauskaa iltaa sinulle ja miehellesi!
P.S. Meillä samoin - viikonloppuna syödään yleensä lihaa, muuten kasvispohjalla ;)
Vierailija kirjoitti:
Ah, kiitos tästä!
T: Yksi, joka tuskailee jääkaapin tyhjyyttä, eikä todellakaan tiedä, mitä sinne nyt kantais