välivuoto??
onko kenelläkään ollut välivuotoa vaikka on ollut raskaana?
monta päivää kestänyt? KIPUJA?
Kommentit (3)
Soitin äsken päivystykseen ja juttelin lääkärin kanssa tuosta vuodosta. Hän oli sitä mieltä, että vuoto vaikuttaa aivan normaalilta istukkavuodolta (istukka kasvaa ja kehittyy). Ja koska vuodossa ei ole mukana hyytymiä, ei ole kuukautismaista eikä vuotoihin liity kipua, niin hänen mielestään ei kannata olla huolissaan. Mutta seurata toki kannattaa ja ottaa sitten yhteyttä neuvolaan, jos jotain noista edellä mainituista esiintyy.
Kyllä helpotti, vaikka itku meinasi päästä lääkärin sanoista :)
Hei! Minulla oli viikolla 7-8 sellaista tihutusvuotoa n. 4-5 päivää. Oli ihan vaaratonta ja johtui varmaankin jostain kiinnittymisiin liittyvistä?? Olen kuullut, että monilla on ihan tälläistä harmitonta vuotoa juuri alkuraskauden aikana. Joku oli vuotanut ihan kunnollain ja vauva silti ok.
Itselläni on ollut useita keskenmenoja ja ne voivat alkaa eri tavoilla. MInulla alkoi pari oikein kovalla vuodolla (siis todella runsaalla) ja kivuilla. Tämä vuoto, jota nyt oli viikoilla 7-8 ja joka oli harmitonta, oli ihan erilaista, siksi en edes mennyt ihan paniikkiin. Vuotojen mukana alkoi keskenmenojen yhteydessä tulla hyytymiä jne. Hakeuduin sairaalaan ja keskenmeno huomattiin siellä.
Jos sinulla on paljon vuotoa ja kipuja, mene tarkistuttamaan tilanne, ihan oman mielenrauhasikin takia! Tsemppiä ja jarrusukkia!!! T. Maituliini 10+3
... ja pelottaa ihan kauheasti :(
Nyt menossa rv 10+4, kävin yksityisellä ultrassa rv 7+2 ja pikkuisen sydämenlyönnit näkyivät eli kaikki oli ok. Nyt on kuitenkin viikon aikana tullut neljä kertaa sellaista ruskean punertavaa vuotoa. Esikoisesta mulla tuli myös ruskeaa vuotoa alkuraskaudessa aina silloin tällöin, mutta ei suinkaan tällaista vuotoa niinkuin nyt. Oireet ovat ihan erilaiset kuin esikoisesta - silloin todella kovaa pahoinvointia viikolle 20 asti, nyt lievää etomista ja yököttelyä (muutaman kerran olen oksentanut, viimeksi eilen illalla), rinnat ovat olleet kipeät (ei enää paljon), todella väsynyt olen edelleen.
Mitään hyytymiä tms. ei ole tullut, ainoastaan ruskean punertavaa vuotoa. Onko muilla ollut tällaista?? Kannattaako minun tehdä esim. raskaustesti, saisiko siitä mitään osviittaa asiasta?
Auttakaa!