Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisin halunnut olla mukana jossain asioissa ensimmäisenä, tai ihan alussa. Nyt kaikki on jo tehty!

Vierailija
14.12.2018 |

Olen syntynyt väärään aikaan. Kaikki on tehty ja koettu.
Tästä lähihistoriasta olisin halunnut olla aikuinen ja mukana siinä vaiheessa, kun tietokoneet alkoi kehittymään ja esim kun internet muotoutui. Tai olla töissä tai seurata läheltä sitä nokian mahtavaa henkeä ja nousua.
Olisin halunnut olla mukana vaikkapa ensimmäisissä back baggers-reissuissa. Niinkuin se pariskunta joka keksi Lonely Planetin. Tai edes olla mukana ensimmäisiä kertoja josstain pienellä kalastajasaarelle nimeltään Ko Lanta, jossa ei valkoista ihmistä olisi koskaan nähtykään aikaisemmin.

Ja jos mennään 60-luvulle, niin olisin tosiaankin halunnut olla mukana jossain Woodstockssa, tai siinä fiiliksellä Vietnamin sotaa vastaan. Tulee mieleen lähinnä se Forrest Cumpin kohtaus mielenosoituksesta pääkaupungissa. Mikä fiilis, mikä yhteenkuuluvuus, mitä ajatus siitä että nyt kaikki muuttuu!
Tai ihan 50-60-lukujen vaihteessa kun ensimmäisen kerran alettiin herämään nuorisokulttuuriin. Sen on täytynyt olla mahtava tunne!

Nykyään on kaikki jo tehty, ja kaikki koettu. Minkäänlaista yhteenkuuluvuutta tai yhteistä henkeä ei mistään tule. On vaan omia ryhmiä ja markan klikkejä ja sitten populistija halpoine lauseineen.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään siis et ole oppinut. Kaikki on aina ollut tehty siihen asti kunnes joku tekee jotain uutta.

Vierailija
2/7 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole kaikkea tehty. Tää on vasta alkua. Kohta taas joku keksii jotain mullistavaa ja sitten harmittelet, että mikset tajunnut samaa ajoissa.

Olin lapsi kun internet teki nousuaan, ei se nyt niin ihmeellistä ollut kokemuksena. Mielenkiintoista toki, että on kokenut sekä netittömän elämån ja myös digitalisoituneen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän voi mennä historiassa kuinka pitkälle tahansa takaisin päin. Olisi varmasti ollut mahtavaa olla maisemissa kun teollinen vallankumous alkoi tapahtumaan. Olettaen siis, että olisi sellaisessa asemassa ja taloudellisesti sellaisilla paikoilla että olisi koko asian pystynyt huomaamaan. Nimittäin jossain aateliskartanossa keskellä eurooppaa palvelijana, ei oikein mitkään vallankumoukset vaikuta elämään.

Ei sellaisia asioita edes huomaa kuin vasta jälkeenpäin.

Minua kiehtoo eurooppa juuri ennen ennen maailmansotia. Kaikki oli toisin , koko eurooppa oli eri tavalla, siis maat ja kansat ja kulttuurit ja valtakuntein rajat. Pahasta maailmansodasta ei kenelläkään ollut edes käsitystä.  Ja se miten toinen maailmansota muutti perusteellisesti koko maailman, puhumattakaan vanhasta euroopasta. 

Vierailija
4/7 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on mahtava elää nyt, koska saamme kaikki kuolla maailmanloppuun sen jossain muodossa jolla tulee ihan jähivuosikymmeninä viimeistään.

Kuinka paljon ihmisiä on tullu ja menny, mutta itte saa lähteä ku kaikki loppuu.

Vierailija
5/7 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole vielä asunut Marsissa.

Otappa yhteyttä Elon Muskiin ap.

Ikuinen paikka historiankirjoissa on toistaiseksi auki.

Vierailija
6/7 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole kaikkea tehty. Tää on vasta alkua. Kohta taas joku keksii jotain mullistavaa ja sitten harmittelet, että mikset tajunnut samaa ajoissa.

Olin lapsi kun internet teki nousuaan, ei se nyt niin ihmeellistä ollut kokemuksena. Mielenkiintoista toki, että on kokenut sekä netittömän elämån ja myös digitalisoituneen.

Joo, oma ensikosketus internettiin oli unixin tekstipohjaisen käyttöliittymän kautta käytettävä sähköposti. Ei vielä ollut aavistustakaan, miten mullistava juttu netti tuli myöhemmin olemaan.

Vierailija
7/7 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on mahtava elää nyt, koska saamme kaikki kuolla maailmanloppuun sen jossain muodossa jolla tulee ihan jähivuosikymmeninä viimeistään.

Kuinka paljon ihmisiä on tullu ja menny, mutta itte saa lähteä ku kaikki loppuu.

Voisitko hiljalleen alkaa siirtämään rahaasi minulle, kun et tee sillä mitään maailman loputtua?

Jos vaikka 100 euroa kuukaudessa näin alkuun laittaisit, voit kasvattaa määrää niin että lopulta siirrät kaikki rahasi minulle.

Ai ei vai? No en minä uskonutkaan että olisit tosissasi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä