Täysimetyksen kesto GALLUP
Kauanko olette täysimettäneet? Lyhyitä vastauksia kiitos😊kun tästä aiheesta on jo niin monta ketjua joissa pitkiä juttuja..
Lisäkommentit kiinnostaa vain jos olet täysimettänyt yli 6kk.( esim. neuvolan reagointi asiaan)
Kommentit (17)
Täysimetin lähes vuoden ikäiseksi -- sai toki d-vitamiini-tippoja ja vettä.
Neljäs lapsi ja se vain venyi ja venyi koko sosehommeli. Siirtyi sitten syömään ihan tavallisesti melko nopeaan. Imetin osittain kaksivuotiaaksi.
Kasvoi todella hyvin ja kehittyi erinomaisesti, niin ei tullut ulkoisia paineita aloittaa. Neuvolassa tietysti valehtelin antavani muuta ruokaa, kun ei jaksa sitä jäpätystä joltain ehkä lapsettomalta terkalta.
En kyllä käynytkään kuin lääkärikäynnit, mutta sitä saattoi edeltää terveydenhoitajan tentti.
En ollenkaan virallisen määritelmän mukaan, koska saivat laitoksella lisämaitoa.
Mitä tästä voittaa? Saako nimen lehteen?
Esikoinen täysimetys 5 kk, kokonaisuudessa 9 kk.
Kuopus täysimetys 6 kk, kokonaisuudessa 3 v.
Negatiivista kommenttia ei ole tullut (lukuunottamatto yhtä kaverin väläytystä), tosin enpä sitä ole mitenkään pitkää imetystä mitenkään mainostanutkaan.
Esikoinen 6kk
Kuopus 6kk
S. vuosina 2004 ja 2006, nykysuosituksista ei mitään käsitystä...
Esikoisen täysimetys 3 kk, jolloin alettiin maistelemaan oseita. Kahdella seuraavalla 4 kk.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tästä voittaa? Saako nimen lehteen?
Toki, "Vierailija nro. 10" saattaa näkyä is:n sivuilla muutaman päivän päästä!
Viisi lasta, kaikkia täysimetin 6 kk, lapset syntyneet vuosina 1988 -2002.
Hmm... no, se riippuu siitä, miten täysimetys määritellään. Esikoinen sai sairaalassa lypsettyä lisämaitoa pullosta, ja molemmat lapset ovat saaneet minun lypsämääni maitoa pullosta (kuopus vähemmän, koska en silloin herunut pumpulle), kun olen ollut poissa. Mutta muuten ovat olleet äidinmaidolla siihen asti, kun olen alkanut maistattaa ruokia 4–5 kk:n iässä. En halunnut antaa korviketta kuopuksellekaan (vaikka sitä maitoa ei juuri saanut lypsettyä) ennen 6 kk:n ikää, pelkäsin vatsavaivoja.
Käytännössä 5,5 kk, sinä aikana sai vain äidinmaitoa. Virallisen tiukan määritelmän mukaan kuitenkin vain 3 kk, koska silloin olin kerran useamman tunnin poissa ja mies antoi maitoani tuttipullosta. Täysimetys kun on kuulemma vaan se aika, jona lapsi saamaitoa pelkästään äidin rinnasta, kaikki hörpyttäminen, tuttipullon käyttö tjsp = ei enää täysimetetty vaikka olisi annettu vaan oman äidin maitoa. Tai näin ainakin oli silloin kun lapsi oli vauva.
Täysimetys puolen vuoden ikään, jonka jälkeen sai imetyksen ohella kiinteitä. Kokonaisuudesssaan imetys kesti vuoden.
Jokaista kolmea täysimetin 6kk, sitten alettiin hiljalleen maistella kiinteitä. Imetystä kaikkiaan jatkui kahden ekan kohdalla yksi vuosi ja viimeisen kohdalla kaksi vuotta.
3 kk.
Maidontuotantoni tyrehtyi miehen vittumaisuuden takia.
Onneksi on exä.
Oksetus.
5kk molempia lapsia. Siinä vaiheessa alettu maistelemaan soseita/sormiruokaa hiljalleen.