Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pk-seudulla asuva. Muuttaisitko Ouluun jos työsi siirtyisi sinne?

Vierailija
14.12.2018 |

Nimim. Muuttoa harkitseva

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin jos todella pitäisin työpaikastani ja jos olisi epävarmaa saisinko enää vastaavaa työtä. Olen kuitenkin vasta 51 joten työttömäksi jääminen ja sen jälkeen eläkeputkeen ei kiinnosta.

Mutta kyllä tuo aika paljon vaatisi totuttelua varmasti. Asun nyt Helsingin keskustassa joten aika iso muutos olisi kyseessä. Vaan olisihan siinä varmasti jotain hyviäkin puolia.

Enemmänkin olisi vaikea saada mies mukaan; luulen että joutuisin muuttamaan yksin ja elettäisiin sitten kaukosuhteessa.

Vierailija
2/22 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa! Ja jos olet jostain kuullut, että täällä haisee, niin sellaiset puheet on puppua! T: oululainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentava paikka. En muuttaisi. Keskellä ei mitään.

Vierailija
4/22 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjoisen poika voi muuttaa etelään mutta etelän poika ei voi muuttaa pohjoiseen! Helsinki ja Oulu on kokonaan eri planeetoilta. Näin se menee.

t: oululainen

Vierailija
5/22 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En halua yhtään pohjoisempaan, kammottavan kylmää ja pimeää jo täälläkin. Etelä-Suomen pienemmät paikkakunnat sen sijaan kiinnostaisivat kovastikin, jos niistä töitä löytyisi.

Vierailija
6/22 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa on niin paljon ulkomailta tullutta työvoimaa ettei sieltä töitä löytyisi.

Vierailija
7/22 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä.

Vierailija
8/22 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo pari lastenlasta näin yli viisikymppisenä. Tapaan heitä ainakin viikottain. 

Eli kyllä se vähän ikävältä tuntuisi. Muuttaisin kuitenkin, jos vaihtoehto olisi työttömyys. 

En muuten koskaan ole edes käynyt juuri Oulussa, vaikka muuten on Suomi läpikotaisin kaluttu. Jostain syystä se on jäänyt välistä. 

Mutta onhan se kai ihan fiksu paikka? Tätä skandaalia en sinänsä liitä Ouluun mitenkään. Se olisi voinut olla missä tahansa Suomen suurimmissa kaupungeissa ja varmaan onkin. Ei vain ole paljastunut. 

Vierailija
9/22 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut 5 vuotta. Voisin joksikin aikaa muuttaa mutta  en loppuelämäksi. Riippuu siitä mitä haluat elämältä ja vapaa-ajaltasi. Itse nautin isommasta kaupungista ja vaihtelevista kaupunginosista ja vaihtelusta muutenkin, kulttuuritarjonnasta ja erikoisistakin harrastusmahdollisuuksista. Mutta jos olet esim. Hakunilassa asuva ja käytät hgin keskustan palveluja 2 x vuodessa ja elämänpiirisi on lähisalin jumppa ja ruokaostoksille jumboon ja sama tuttu lenkkireitti joka päivä ja muuten viihdyt kotonasi ja haluat pienemmällä rahalla parempaa asumisen laatua niin  miksipä tuota samaa ei voisi oulussakin tehdä tai missä tahansa muussa pikkukaupungissa.

Se huomio Oulusta mikä on huomattava sinne mentäessä. Kemiran tehdas haisee säännöllisesti tympeälle. Muistaakseni jopa useamman päivän viikossa, mutta ei ihan joka päivä. Lisäksi siellä on todella kylmää ja ankeaa talvella ja pimeyttä on vuorokaudessa talvella paljon pitempään kuin täällä etelässä. Meri siellä ei ole ihan yhtä hyvin tavoitettavissa kuin Helsingissä mutta nallikari ja seutu ovat hienoja. Lenkki nallikari-torinranta-ainola on hieno mutta oikeastaan ainoa hieno lenkkireitti paikassa.

Onko ollut puhetta että junarataa parannettaisiin nopeammaksi jopa 4 tuntiin, joku puhui jotain. Otapa selvää. Tiedän erään joka kävi vuosia töissä niin että vakituinen koti oli helsingissä mutta arkipäiviksi meni ouluun jossa kakkosasunto. Toki hänellä oli pitkät lomat. Itse voisin tällaista harkita jos oulusta saisi jonkun älyttömän rahakkaan ja hyvän työpaikan.

Vierailija
10/22 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut 5 vuotta. Voisin joksikin aikaa muuttaa mutta  en loppuelämäksi. Riippuu siitä mitä haluat elämältä ja vapaa-ajaltasi. Itse nautin isommasta kaupungista ja vaihtelevista kaupunginosista ja vaihtelusta muutenkin, kulttuuritarjonnasta ja erikoisistakin harrastusmahdollisuuksista. Mutta jos olet esim. Hakunilassa asuva ja käytät hgin keskustan palveluja 2 x vuodessa ja elämänpiirisi on lähisalin jumppa ja ruokaostoksille jumboon ja sama tuttu lenkkireitti joka päivä ja muuten viihdyt kotonasi ja haluat pienemmällä rahalla parempaa asumisen laatua niin  miksipä tuota samaa ei voisi oulussakin tehdä tai missä tahansa muussa pikkukaupungissa.

Se huomio Oulusta mikä on huomattava sinne mentäessä. Kemiran tehdas haisee säännöllisesti tympeälle. Muistaakseni jopa useamman päivän viikossa, mutta ei ihan joka päivä. Lisäksi siellä on todella kylmää ja ankeaa talvella ja pimeyttä on vuorokaudessa talvella paljon pitempään kuin täällä etelässä. Meri siellä ei ole ihan yhtä hyvin tavoitettavissa kuin Helsingissä mutta nallikari ja seutu ovat hienoja. Lenkki nallikari-torinranta-ainola on hieno mutta oikeastaan ainoa hieno lenkkireitti paikassa.

Onko ollut puhetta että junarataa parannettaisiin nopeammaksi jopa 4 tuntiin, joku puhui jotain. Otapa selvää. Tiedän erään joka kävi vuosia töissä niin että vakituinen koti oli helsingissä mutta arkipäiviksi meni ouluun jossa kakkosasunto. Toki hänellä oli pitkät lomat. Itse voisin tällaista harkita jos oulusta saisi jonkun älyttömän rahakkaan ja hyvän työpaikan.

Ei Oulu ole "pikkukaupunki" edes Euroopan mittakaavassa, saati Suomen. Se on Suomen viidenneksi suurin kaupunki yli 200 000 asukkaan määrällä. 

Isompi kuin esim. Turku. 

En tiedä, miten pikkukaupunki määritellään, mutta uskoisin, että n. 20 000 ja alle asukasta. 

Vierailija
11/22 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kemiran hajut nyt ei haittaa suurinta osaa kaupungista. Ihan eri asia nuo Nuottasaaren tehtaat silloin, kun sattuvat haisemaan.

Vierailija
12/22 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työpaikka olisi hyvä niin miksei. En viihdy täällä pk-seudulla, uskon Oulun palveluiden riittävän minulle hyvin ja mikä parasta, olisi lähempänä Lappia sekä Ruotsia ja Norjaa! Rakastan pohjoisen luontoa, retkeilyä, kalastamista ja hiihtämistä.

Vierailija
13/22 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisee paperitehdas k..e.

Meri on +

Työkkärissä ja muissa virastoissa juoruilevat ihmisten asioista.

Jo puhetyyli siellä kovin erilainen. 

Vierailija
14/22 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole luontoa, juroja sisäänpäinkääntyneitä ihmisiä, kylmä talvisin ja ja kesällä, kaupunkialue naurettavan pieni, betoniviidakko, kaupunginosat kaukana toisistaan, lenkkimaastoja ei ole kuin moottoritien vieressä. Ei ikinä enää. 20 vuotta riitti. Lähes kaikki tuttavat muuttaneet sieltä pois kun eivät ole viihtyneet. Työ on vaan työtä. Minä panostan elämään ja vapaa-aikaan. Sitä ei Oulu tarjoa!

Vierailija
15/22 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi. Seuraava muuttoni on sitten, kun jään eläkkeelle tai muuten saan ratkaistua toimeentuloni eli se on ehdottomasti etelän suuntaan. En jaksa enää näitä suomen talvia.

Vierailija
16/22 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä täällä haisee kun itse en hajuja havaitse?

Vierailija
17/22 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin voisin muuttaa työn perässä muuallakin kuin vain tässä pk-seudulla, mutta Ouluun en muuttaisi. Mielikuva tuulisesta, hyisen kylmästä kaupungista ei innosta. Tuolla ylempänä oli siellä asuneiden kommentteja ja ne vahvistavat kyllä negatiivista mielikuvaa. Voisin muuttaa Tampereelle, Jyväskylään, Mikkeliinkin, mutta en Ouluun. 

Vierailija
18/22 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä täällä haisee kun itse en hajuja havaitse?

Sitä voi kuvailla sellaiseksi mädäksi rikin hajuksi.

Vierailija
19/22 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole luontoa, juroja sisäänpäinkääntyneitä ihmisiä, kylmä talvisin ja ja kesällä, kaupunkialue naurettavan pieni, betoniviidakko, kaupunginosat kaukana toisistaan, lenkkimaastoja ei ole kuin moottoritien vieressä. Ei ikinä enää. 20 vuotta riitti. Lähes kaikki tuttavat muuttaneet sieltä pois kun eivät ole viihtyneet. Työ on vaan työtä. Minä panostan elämään ja vapaa-aikaan. Sitä ei Oulu tarjoa!

Oulussa ei ole luontoa? Nyt ei ole tullut käytyä kyllä ruutukaava-alueen tai taajama-alueen ulkopuolella.

Vierailija
20/22 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oulussa ei ole luontoa? Nyt ei ole tullut käytyä kyllä ruutukaava-alueen tai taajama-alueen ulkopuolella.

Juuri näin. Oulussa pitää lähtä yli 10km päähän kotoa löytääkseen kaunista luontoa. Ei ole kuin tasamaastoista lehtimetsää jossa hyttysiä ihan älyttömästi. Käyppäs tutustumassa muualle, esim. Kuopioon niin löydät luontoa ja kaunista sellaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme