Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ihan tavis ja tulin silti valituksi

Vierailija
13.12.2018 |

ammattikoulutukseen, johon otettiin sisään noin 20 noin 1300:sta. Peruskoulun päästötodistuksen keskiarvoni olen kyllä jo unohtanut, muta se oli ehkä jotain väliltä 8,3 -8,5. Sain paperit ja elätin itseni työllä. Säästin siltä varalta, että tahtoisin jatkaa opintojani.

Hain amispapereilla, työkokemuspisteillä ja soveltuvuuskokeella ammattikorkeakouluun ja taas tulin heti valituksi. Meitä oli noin 20 ja hakijoita yli 600.

Sitten hain työpaikkaa. Kerroin työhaastattelussa jotain kaunista siitä miten pitkän tien olin kulkenut, elättänyt itseni ja opiskellut samalla jo nuoresta, että miten pätevä ja motivoitunut olin, tehnyt kesätöitä opintojen ohessa yms. Sain unelmieni työpaikan vastavalmistuneena.

Tahdoin perheen. Valitsin useammasta miehestä kiinnostavimman ja eniten kanssani samoja asioita elämältään tahtovan. Heistä jokainen olisi tahtonut lapsia kaltaiseni naisen kanssa. Olivat ihastumisvaiheessa.

Tilanne oli erikoinen, kun ilmoitin osalle miehistä, että vain yksi heistä on valittu jatkoon. Pelkäsin, että jos jäisin tutkimaan miestilannettani kauemmin, menetän heidät kaikki. Kaksi miehistä oli kuitenkin lopulta hyvin tasaväkisiä, joskin erilaisia, joten kerroin heistä toiselle päätöksestäni, vaikka olisinkin tahtonut jatkaa molempien tapailua kauemmin. Nuuhkaisin heitä tarkemmin ja päätin, että toinen mies tuoksuu sittenkin paremmalta ja otan hänet siksi jatkoon. Miehestä tulikin aviomieheni.

Sain lapsia ja jäin vuosiksi kotiin. En tullut ajatelleeksi, että mieheni tulisi tienaamaan erityisen hyvin, mutta niin siinä kävi, että hän opiskeli lisää ja sai pian paremmin palkatun työn ja ura lähti nousukiitoon. Olin valinnut itseäni nuoremman miehen:)

Taloutemme on yhteinen. Miehellä ei ole ollut aikaa miettiä, että mihin sijoittaisimme. Aluksi omaan kotiin, mutta mihin sen jälkeen? Tahdoin elää nuukasti alkuun, jotta saavuttaisimme taloudellista liikkumavaraa. Miehelle sopi hyvin, että vaimo ei kuluta paljoa. Hän antoi varamme hoitooni. Olen ottanut selvää sijoittamisesta.. Puolet on miehen ja puolet on minun nimissä, vaikka miehen palkkatulot ovat olleet moninkertaiset omiini verrattuna.

Näin sitä tultiin taloudellisesti riippumattomiksi. Lapset kasvavat ja menestyvät opinnoissaan erinomaisesti. Olemme saaneet olla terveinä.

Minulla oli heikommat lähtökohdat elämälleni kuin lapsillani. Lapset ovat saaneet tukea kotoa. Minä en saanut. Mies sanoo, että minulla on vain ollut vahva pää ja siksi olen välttänyt monet ongelmat. Miehellä taas on ollut perheensä tuki.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme