Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kuolinpesä ei ole saanut meilllä veronpalautusta?

BennyHinnBoys
13.12.2018 |

Johtuuko tästä?

Yhteisöillä ja yhteisetuuksilla eli osakeyhtiöillä, osuuskunnilla, yhdistyksillä ja säätiöillä on omat veronpalautuspäivänsä. Yhteisöjen veronpalautukset maksetaan pankkitileille yhteisön verotuksen päättymiskuukautta seuraavan toisen kuukauden 5. päivänä. Jos päivä ei ole arkipäivä, veronpalautus maksetaan seuraavana mahdollisena arkipäivänä. Lue lisää yhteisöjen verotuksen päättymisestä.

eli onko kuolinpesä joku yhteisö jka saa myöhemmin veronpalautukset? ja onko tuo sit 5.2.2019 vai millon=

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankki ne jakaa kun ovat saaneet perukirjat loppuun ja vainajan tilit kiinni.

Vierailija
2/20 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. Niin ja meillä mennyt nyt 2 vuotta siitä kun isä kuoli.. Ja palautukset edelleen pankin takana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis veronpalautuken piti tulla valtakirjan kautta siskoni tilille, vaan ei oo tullut joku 2500 e

Vierailija
4/20 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no ei jaa, mutsi kuoli jo 1,5 vuotta sitten ja perukirjat on tehty sekä tilit suljettu, verohallituksen sen pitää maksaa

Vierailija
5/20 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

verokarhu yrittää varastaa rahanne kuten minulta sossu varastaa kaikki tulot!

Vierailija
6/20 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ilmoittanut ajoissa verohallitukselle tilin, johon palautuksen voi maksaa. Sen pitää olla perikunnan nimissä, ei yhden perillisen. Muussa tapauksessa perikunta saa rahat maksuosoituksena, joka tulee postitse  myöhemmin ja nostetaan pankista.

Vierailija
7/20 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossuon paskaa kirjoitti:

verokarhu yrittää varastaa rahanne kuten minulta sossu varastaa kaikki tulot!

Höpö höpö, elarilusmu. Vai ulosottoonko rahasi menevät?

Vierailija
8/20 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Verohallinto saanut luotettavasti tietää tilin, johon palautus on maksettava? Minä toimitin todistukset ohjeiden mukaan ja ihan nätisti isäni kuolinpesän veronpalautus tuli tilille.

Vierailija
9/20 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kyllä saimma veronpalautuksen kuolinpesän tilille 11.12.

Vierailija
10/20 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ainakin sekä pankin virkailija että perukirjan tehnyt lakimies neuvoi pitämään tilin auki kunnes verottajan kanssa on asiat selvät. Jos se palautus tulee maksuosoituksena, niin se oitää käydä noutamassa perukirjan ja valtakirjojen kanssa.

3 ja 2 vuotta vanhemoien kuolemista, palautukset tulleet ihan normaalisti kullinpesän tilille, jista sitten käyty jakamassa pankissa eteenpäin.

Vierailija
11/20 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä kuoli vuosi sitten joulukuussa. Kyllä hänen veronpalautukset tuli tiistaina hänen tilille, joka on nykyään muotoa Matti Meikäläinen kp.

Mulla on siihen tiliin käyttöoikeus ja laitoin puolet toiselle perilliselle samantien. Tilin voin lopettaa tammikuussa, kun pankki on palauttanut osuusmaksun.

Vierailija
12/20 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle muuten tuli kuolinpesästä veronpalautuksia, mutta kuinka tuota nyt sitten verotetaan? Pitääkö minun maksaa veroja tuostakin summasta? Olen jo maksanut perintöverot, mutta kun sitä rahaa tuli näin palautuksina lisää. 🤔

Vierailija
13/20 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit ilmoittanut ajoissa verohallitukselle tilin, johon palautuksen voi maksaa. Sen pitää olla perikunnan nimissä, ei yhden perillisen. Muussa tapauksessa perikunta saa rahat maksuosoituksena, joka tulee postitse  myöhemmin ja nostetaan pankista.

allekirjoitettiin paperi jossa sisko saa hallita perikunnan tiliä joten se pitäs toimia näin, joku on tässä mokannut

Vierailija
14/20 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä hempsutitssa ne kuolinpesän rahat viipyy kun pitäs ostaa kevääksi lentolippu Japaniin ja jäädä Aasiaan seikkailemaan ja antaa sossun maksaa asuntoni, tai voikeastaan voisin vielä salaa vuokratakin sen jollekin

Vierailija
15/20 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pankki tee läheskään aina perunkirjoitusta, asiakas voi halutessaan ostaa tämän palvelun pankilta, mutta sen voi tehdä myös joku muu lakimies.

Vierailija
16/20 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pankki tee läheskään aina perunkirjoitusta, asiakas voi halutessaan ostaa tämän palvelun pankilta, mutta sen voi tehdä myös joku muu lakimies.

Ja nyt vasta kerrot. Minä olen tehnyt kaksi perunkirjoitusta, enkä todellakaan ole mikään lakimies.

Vierailija
17/20 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies hoitaa kuolipesää ja veronpalautus tuli miehen tilille koska verotoimistoon on viety valtakirja ja miehen tilinumero. Vainajan pankkitili on lopetettu. Ensi vuonna tulee vielä vähän veronpalautuksia mutta nekin tulee valtakirjan mukaan miehen tilille ja sieltä ne jaetaan muiden osakkaisen kesken.

Vierailija
18/20 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin saa ne veronpalautukset yhden kuolinpesän osakkaan omalle tilille jos verotoimistoon on viety perunkirjan kanssa valtakirja ja osakkaan tilinumero.

Meillä kuolipesässä 3 osakasta ja palautus tuli sovitusti yhden osakkaan omalle tilille.

Vierailija
19/20 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

miss on veronpalautus? vai antoiko sisko väärän tilinumeron tai liian myöhää`n?

Vierailija
20/20 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

bennyhinnboys kirjoitti:

miss on veronpalautus? vai antoiko sisko väärän tilinumeron tai liian myöhää`n?

Kannattaisiko soittaa verohallintoon? Luulen että siellä tiedetään paremmin kun AV-mammavirastossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi