Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kilttejä ihmisiä kohdellaan kuin p*skaa

Vierailija
12.12.2018 |

Olen kiltti ja herttainen nuori nainen ja äiti. Olen ulkoisesti "tyttömäinen" ja pienikokoinen ja sen vuoksi koen oloni usein lapsekkaan epäuskottavaksi. Töissä koen että joudun näyttämään muille että kyllä minä osaan ja pystyn. Luonteeni ei auta yhtään asiaa, sillä koska olen niin kiltti (ja varmaan myös tyhmä, koska annan muiden astua päälleni) muut jyräävät minut ja mielipiteeni aina. Ihmiset käyttävät myös kiltteyttäni hyväksi ja kohtelee minua kuin riepua viemällä esimerkiksi minun ideani yms.

Nyt olen itkenyt koko illan sitä, että ystäväporukassakin minun ylitseni aina kävellään. Ryhmäkeskustelussa (whatsapp) minun kommentteihin ei edes vaivauduta vastaamaan, mutta jos esimerkiksi minun jälkeeni joku kirjoittaa jotain, hänelle kyllä vastataan heti.

Miten saisin kovetettua itseni niin että uskallan laittaa muille vastaan ja puolustamaan itseäni?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta tuollainen kiltti nainen kelpaisi minulle.

Vierailija
2/9 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua. Tiedät varmasti itsekkin miten sinun tulisi toimia, mutta et vain pysty koska pelkäät loukkaavasi muita. Minun tyttäreni on myöskin samanlainen. Hän kokee työelämän erityisen raskaaksi koska ei pysty työskentelemään muita miellyyttääkseen työn luonteen vuoksi.

Jos ystäväsi kohtelee sinua väärin, niin siinä kohtaan laita raja. Sinun ei tarvitse alkaa heitä moittimaan, vaan yksinkertaisesti lyöt kylmää vettä heidän niskaansa poistumalla heidän elämästään. He pitävät sinua luultavasti itsestäänselvyyteenä, eli "sille käy kaikki niin ei siitä tarvi välittää". Älä alennu siihen. Jäät pois tapaamisista missa sinua kohdellaan huonosti. Ja jos viesteihisi ei vastata, älä itsekkään vastaa muiden viesteihin. Vaikka he kysyisivät suoraan jotain sinulta. Sanot vain myöhemmin että oho, unohtui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Ei tarvii kovettaa itteensä...

Mä en oikeen ymmärrä mistä sä puhut.. oon OSITTAIN samanlainen, huom. vaan osittain, ja siis musta esim kaikki miehet tykkää useimmiten... eikä kohtele mua yhtää enempää paskana ku jtn ns kovia naisia, oikeestaa päin vastoin, mut enhän mä oo koko maailmaa deittaillukkaan.

miehet kyl tykkää tälläsistä.

ainoot, ketkä mua on huonosti kohdelle, on ehkä kateelliset, sellaset miehet jotka on ite jtn nössöjä, ja niil on siitä alemmuuskompleksi, ja sit ne yrittää ulkoistaa sen ns nössöihin naisiin, vaikka mies ja nainen on ihan eri. :D

nössöi miehii kohdellaa monesti ku paskaa, mut nössö nainen on naisellinen. :))))) ainoot ilkeet on ihmisii, joil on itsetunto-ongelmii ITSELLÄÄN :))))

ja siis itteensä ei tarvii "kovettaa", sun ei tartte alkaa juomaan ollakses fiksu... ei todellakaan. :p

Vierailija
4/9 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

M kirjoitti:

Kyllä kiltteydelläkin on rajansa

ap

Vierailija
5/9 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan ekaks voisit opetella sen ei-sanan.Ja tajuta ettei sun elämäntehtävä ole kaikkien miellyttäminen.

Vierailija
6/9 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M kirjoitti:

Kyllä kiltteydelläkin on rajansa

ap

Aivan! M ei tiedä, että kilteillä naisilla riittää miehiä.

Mutta kilteille miehille ei riitä naisia.

Vierailija
7/9 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltteys ei ole hyve. Itsensä arvostaminen on, vaivasi helpottanee iän myötä.

Kuivaharjoittele rajojesi vetämistä eri tilanteissa; mitä seuraavalla kerralla sanot kun joku vie ideasi tai ei kuuntele sinua?

Vierailija
8/9 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä olen pieni kokoinen nainen ja äiti, usein tulee sellaisia tilanteita että tytötellään ja puhutaan kun lapselle. Sitten kun kerron ikäni ja että olen äiti niin ollaan monttu auki

Kassoilla tarkastavat henkkarit melkein kahteen kertaan, ja tuijottavat kuin hullua. Kerta joku vielä väitti että henkkarini on väärennös. Voi prkl sanon minä.

Vierailija
9/9 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiltteys ei ole hyve. Itsensä arvostaminen on, vaivasi helpottanee iän myötä.

Kuivaharjoittele rajojesi vetämistä eri tilanteissa; mitä seuraavalla kerralla sanot kun joku vie ideasi tai ei kuuntele sinua?

Mitä sanoitkaan?

ap