Mikä tuote tai palvelu on mielestäsi kohtuuttoman hintainen
jos vertaa itse tuotteeseen. Tuli tuosta joulupostimerkkikeskustelusta mieleen. Tuleeko mieleen muita?
Kommentit (1497)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#geenit kirjoitti:
Suuremman kuppikoon rintaliivit. Ympärysmitta vaikka olisi pieni niin ei löydy sopivaa kuppikokoa mistään muualta kuin erikoisliikkeistä tai netistä, ja sinne menee monta kymppiä tai pahimmillaan satanen.
Oletan, että tarkoitat suuremmalla kuppikoolla E:tä ja sitä isompaa ja ympärysmittasi taas on jotakuinkin 65-70. Jos näin on, niin edustat niin pientä osaa naisista, ettei sinun koossasi marketeissa ja Lindexeillä kannata olla monia liivejä, koska ne eivät mene kaupaksi. Yleensä suurempaa kuppikokoa vastaa myös isompi ympärysmitta, eli koko nainen on isompi, ei vain povi. Silikoneilla varustetut sekä luonnostaan hoikat isorintaiset joutuvat ikävä kyllä tyytymään erikoisliikkeiden valikoimiin ja sitä kautta korkeampiin hintoihin.
Samantyyppinen "epäreiluus" koskee mm. heitä, joilla on hyvin voimakas miinusnäkö. Heidän on maksettava linsseistään enemmän kuin muiden.
Kuulun itse tähän ongelmavartalojengiin, ja tietääkseni en ole kyllä mikään harvinaisuus. Ympärysmitta on 70 ja kuppikoko ehkä F. Ei ole asiaa mihinkään muualle, kuin merkkiliikkeisiin. Minusta tilanne on epäreilu.
Cubuksella on muuten aika hyvin kokoja ainakin 60 d löytyy, jota ei yleensä ole missään "halvoissa" kaupoissa.
Joo itse omaan koon 80J, en muista edes milloin olen ostanut alle 80€ liivit. Voisipa ostaa 5€ alekoriliivejä. Pienituloisena menee aina hirveä osa ”ylimääräisen” budjetista jos pitää lähteä liivikaupoille.
Vierailija kirjoitti:
Pankkipalvelut.
ESim. Danske ottaa kahdeksan euroa joka kuukausi vaikka tilillä on vaan kaksi tapahtumaa kuukaudessa.
S-pankki ilmainen ja olen ollut tyytväinen.
Plus siihen maataloustuki 100€ kuukaudessa
Maksulliset naiset hinnoitelleet itsenä yläkantyiin
En enää käytä suomessa
Vierailija kirjoitti:
En enää käytä suomessa
Maksulliset miehet on onneksi tosi halpoja. Voi huoletta käyttää joka päivä. Paitsi, että imisethän eivät ole kulutustavaroita, vaan tuntevia ihmisiä. Siksi en käytä maksullisia miehiä, vaikka varaa olisi. En halua alentaa toista ihmistä myymään itseään minulle ja antamaan "rakkautta" rahasta. Maksettu seksi on sairasta, eikä sillä ole mitään tekemistä oikean ihmissuhteen kanssa.
sähkö,vesi,ruoan hinta Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
En enää käytä suomessa
Kannattaa käydä Venäjällä ja halvalla saa eikä siinä vielä kaikki.
Yllätyksenä saa hiv tartunnan kaupanpäälle.
1. Silmälasit, pitäisi olla ilmaiset siinä missä kuulolaitteet ja muutkin apuvälineet.
2. eläinlääkäri, pika kopelointi tutkimus vähintään 100e
3. Terveellinen ruoka, neljän lihapiirakan hinnalla saa yhden lehtisalaatti pussin.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sanottu jo moneen kertaan, mutta kampaajakäynnit.
Etenkin värjäykset. Kävin muutama vuosi sitten ottamassa kevyet raidat hiuksiin, samalla vähän siistittiin tukkaa. Hinta vähän reilu 100€. Tuli kyllä hikkaistua.
Halvimmillaan tukkani leikkuu on n. 30-40€, ja tämä siis ilman hiustenpesuja, föönauksia, kampauksia jne. Pelkkä kerroksittain leikkaaminen ja thats it.
Koko tukan värjäämistä en kampaamossa edes harkitse, vaikka varmasti olisikin nätimpi kuin kotivärjäys. En maksa 100 - 200 euroa siitä, että tukkani näyttää vähän kivemmalta.
Minä kävin Tampereen Tullintorin Hairlekiinissa ottamassa raidat ja samoin, latvoja siistittiin. Mitään raitoja en nähnyt käsittelyn jälkeen enkä myöhemminkään. Kukaan muukaan ei huomaa eroa, ainoastaan kampaaja ylisti, miten hiukset näyttää nyt siltä kuin ne olisi "sun kissed". Sanoisin ennemmin, että olen ass fucked. Tukka on samanvärinen kuin ennen kampaamoon menoa. Hinta 155 euroa.
Nyt en käykään kampaajalla ennen kuin kesäkuussa. Jostain tuokin turha tappio on säästettävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sanottu jo moneen kertaan, mutta kampaajakäynnit.
Etenkin värjäykset. Kävin muutama vuosi sitten ottamassa kevyet raidat hiuksiin, samalla vähän siistittiin tukkaa. Hinta vähän reilu 100€. Tuli kyllä hikkaistua.
Halvimmillaan tukkani leikkuu on n. 30-40€, ja tämä siis ilman hiustenpesuja, föönauksia, kampauksia jne. Pelkkä kerroksittain leikkaaminen ja thats it.
Koko tukan värjäämistä en kampaamossa edes harkitse, vaikka varmasti olisikin nätimpi kuin kotivärjäys. En maksa 100 - 200 euroa siitä, että tukkani näyttää vähän kivemmalta.
Minä kävin Tampereen Tullintorin Hairlekiinissa ottamassa raidat ja samoin, latvoja siistittiin. Mitään raitoja en nähnyt käsittelyn jälkeen enkä myöhemminkään. Kukaan muukaan ei huomaa eroa, ainoastaan kampaaja ylisti, miten hiukset näyttää nyt siltä kuin ne olisi "sun kissed". Sanoisin ennemmin, että olen ass fucked. Tukka on samanvärinen kuin ennen kampaamoon menoa. Hinta 155 euroa.
Nyt en käykään kampaajalla ennen kuin kesäkuussa. Jostain tuokin turha tappio on säästettävä.
Värjään hiukseni kotona marketin alle 10 e aineilla ja jälki on ollut hyvää. Käyn leikkauttamasa hiukseni tutulla kampaajalla kaksi kertaa vuoteen: 42 e yhteensä. En suostu riistohintoihin.
Eläinlääkäri. Koiran perusverenkuva + virtsakoe 280 euroa. Eläinlääkäri ei edes katsonut koiraa kun ehkä 5 min ja siitäkin ajasta oli puolet jossain muualla kun oli välineet hukassa. Tämä vielä maksoi ihan normaali päiväsaikaan varattu aika.
Vierailija kirjoitti:
Kivennäisvedet, jotka hinnoitellaan virvoitusjuomiksi. Nykyään onneksi monesti hinnoitellaan about veden hinnalla, mutta brändivedet silti monesti limsoina.
Kuka käskee niitä kalliita brändijuomia ostamaan? Kivennäisvesi on sellainen tuote, jossa maku ei juurikaan muutu, oli merkki mikä tahansa. Lähinnä vain hiilihappojen määrä hieman vaihtelee.
Itse ostan Lidlistä Siti merkkistä kivennäisvettä 1,5 litran pullossa, jonka litrahinta on 13,3 senttiä ja täysin toimiva tuote.
Vierailija kirjoitti:
Eläinlääkäri. Koiran perusverenkuva + virtsakoe 280 euroa. Eläinlääkäri ei edes katsonut koiraa kun ehkä 5 min ja siitäkin ajasta oli puolet jossain muualla kun oli välineet hukassa. Tämä vielä maksoi ihan normaali päiväsaikaan varattu aika.
Koiran hankkiminen ei ole lakisääteistä eli on ihan turha valittaa asiasta, josta pääsee eroon helposti! Ihmisten terveydenhoito ei ole edullista Suomessa: terveyskeskusmaksut, lääkkeet, fysioterapia, hammashoito ym.tekevät ison loven kukkaroonja maksukatto on liian korkealla. Ei ihme, että köyhillä ei ole varaa hoidattaa itseään. Niin, toimeentulotuki maksaa mutta vain julkisen puolen käynnit ja niihin on pitkät lääkärijonot ja tarjotaan tyyliin syövän oireisiin buranaa. Vauraammat pääsevät suoraan erikoislääkäreille yksityiselle eikä tuleva soteuudistus todellakaan muuta tilannetta paremmaksi. Päinvastoin, hoito karkaa yhä kauemmaksi.
Lol. Moni muukaan asia ei ole pakollista mistä tässä ketjussa on valitettu 😀. En väittänyt ettei mulla olisi rahaa maksaa sitä koiran lääkärimaksua. Voin silti hyvin valittaa sitä että eläinlääkäri hinnoittelu on monessa paikassa ala-arvoisen paskaa vielä siihen nähden että maksaa sen monta sataa euroa ja mitään ei oikeestaan tehdä kun nopeasti vaan kopeloidaan koira läpi ja otetaan maksu. Ei ihan kohtaa hinta-laatusuhde.
Vierailija kirjoitti:
Lol. Moni muukaan asia ei ole pakollista mistä tässä ketjussa on valitettu 😀. En väittänyt ettei mulla olisi rahaa maksaa sitä koiran lääkärimaksua. Voin silti hyvin valittaa sitä että eläinlääkäri hinnoittelu on monessa paikassa ala-arvoisen paskaa vielä siihen nähden että maksaa sen monta sataa euroa ja mitään ei oikeestaan tehdä kun nopeasti vaan kopeloidaan koira läpi ja otetaan maksu. Ei ihan kohtaa hinta-laatusuhde.
Hinnoittelu on niin korkeaa, koska löytyy ihmisiä sen maksamaan ja ottamaan kalliita eläinvakuutuksia. Bisnes pyörii ka eläinlääkäreiden ansiot ovat hyvät.
Elokuvaliput, etenkin Finnkinossa. Jossain päin Helsinkiä oli kuulemani mukaan uusimman Queen-leffan lippuhinnaksi muodostunut jopa 18 euroa. Siihen päälle vielä ylihinnoitellut popcornit ja muut leffaeväät, niin parin tunnin leffailta tulee maksamaan saman verran kuin jos ostaisit kyseisen leffan DVD:nä. Muuallakin Finnkinoissa lippuhinnat tuntuvat nousseen parikin euroa muutaman vuoden aikana. Käsittämätöntä mielestäni. Ostan itse tosin leffaherkkuni muualta, kuin leffateattereiden aulasta.
Yksityinen hammaslääkäri.