lapsenhoitoapu kotona, mielipiteitä?
Olen nuori äiti ja minulla on 15kk ikäinen tytär, olen ollut kotona mieheni ollessa töissä ja alan pitkästyä. Yhtäkkiä mieleeni juolahti jos alkaisin tekemään ilmoituksia lastenhoitoavusta, pientä maksua vastaan. Tästä hyötyisivät kaikki, lapsellani olisi muutakin seuraa kotona kuin äiti, minä saisin pientä korvausta siitä. Mitään veroja/vakuutusasioita en alkaisi satunnaisten hoitokeikkojen takia makselemaan, sillä ikävä kyllä olen toimeentulotuella ja se vähennettäisiin siitä sitten.
Antaisitko sinä lapsesi hoitoon siitä huolimatta? Minne tällaisesta kannattaa ilmoittaa/onko ihmisillä nykyään edes tarvetta tällaiselle? Kiitos asiallisista kommenteista etukäteen !
Kommentit (14)
Näin työttömänä auttaisin välillä mielelläni ihan ilmaiseksikin. Mitään satunnaista palkkaa en haluaisi koska sitten tukien kanssa taistelu menisi vaikeaksi. :)
Mutta antaisitko todella pienen tyttäresi jonkun tuiki tuntemattoman käsiin?
Vierailija kirjoitti:
Itse en antaisi, vaikka tietysti luotettaviakin on. Mutta itse antaisin vanhempien tulla ns. ”tarkastamaan paikat”, keittäisin vaikka kahvit ja hetki juteltaisiin, näkisi kodin ym, jos se lisäisi luotettavuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en antaisi, vaikka tietysti luotettaviakin on. Mutta itse antaisin vanhempien tulla ns. ”tarkastamaan paikat”, keittäisin vaikka kahvit ja hetki juteltaisiin, näkisi kodin ym, jos se lisäisi luotettavuutta.
-ap
En todellakaan antaisi lastani rikollisen hoidettavaksi. Mistä tietäisin, missä kaikessa muussakin hän on halukas huijaamaan kuin toimeentulotuki-, vero- ja vakuutusasioissa.
Veikkaan, ettei monikaan uskalla antaa lapsiaan tuntemattomille, väliaikaista lastenhoitoapua kun saa mm. Mannerheimin lastensuojeluliiton kautta. Ne henkilöt ovat ainakin jollakin tavalla tunnetun järjestön alla toimivia.
Itselläni olisi aika korkea kynnys, koska mitä jos jotain tapahtuu? Koska et maksa veroja ja muita, lapsi ei periaatteessa ole kenenkään vastuulla. Lapsi on kuitenkin minulle tärkein asia elämässäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nojoo, lähtökohtaisesti hoitaisin lasta mieluummin kotonaan. Siellä ne lelutkin on ja todennäköisesti lapsiturvallisempi kuin tämä sinkkuluukku.
Ap, minä en tiedä, mikä kaikki alentaa tukia, mutta vilkaise sivustoa nimeltä babysits.fi
Voisitko ilmoittaa sitä kautta?
No ehkä jos olisit ammatiltasi lastenhoitaja tai lastentarhanopettaja saattaisin luottaa..
Mites perhepäivähoitajan koulutus hankitaan nykyisin? Ei sellainen kiinnostaisi?
Vierailija kirjoitti:
Mä käsitin niin että ap alkaisi hoitamaan muitakin? Onhan se oma tytär siinä vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käsitin niin että ap alkaisi hoitamaan muitakin? Onhan se oma tytär siinä vieressä.
Niinpäs onkin. En lukenut kunnolla.
En antaisi lastani jonkun veroja kiertävän sossupummin hoteisiin.
Sori, muuten kuulostaa hyvältä, mutta pimeää työtä en ala tukemaan.