Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kynttilöiden vihaajat!

Vierailija
12.12.2018 |

Ihmettelen että millaiset ihmiset vihaavat kynttilöitä? Aivan ylimitoitettu huoli tulipalosta silloin kun kynttilää poltetaan asianmukaisesti palamattomalla alustalla kaukana syttyvästä materiaalista. Mikään ei luo tunnelmaa kuten elävä tuli adventin aikaan. Meillä jo teinit osaavat polttaa kynttilää turvallisesti, miksi siis ei aikuinen ihminen osaisi ilman että heti on vaara polttaa puoli Eurooppaa samalla?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kynttilän savu on yhtä paha (jos ei pahempi) kuin tupakansavu. Eli jos poltat kynttilöitä sisällä, olisi se sama, kuin hengittäisit tupakansavua. Eli tekevät yhtä paljon pahaa keuhkoille.

Siksi en pidä kynttilöistä.

Kas kun lääkärit eivät ikinä kysy että poltatko kynttilöitä? Ja: aijai, kuinkas monta tuikkua päivässä menee, pitäisi lopettaa tuo.

🤔

Vierailija
42/53 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kynttilän savu on yhtä paha (jos ei pahempi) kuin tupakansavu. Eli jos poltat kynttilöitä sisällä, olisi se sama, kuin hengittäisit tupakansavua. Eli tekevät yhtä paljon pahaa keuhkoille.

Siksi en pidä kynttilöistä.

Kas kun lääkärit eivät ikinä kysy että poltatko kynttilöitä? Ja: aijai, kuinkas monta tuikkua päivässä menee, pitäisi lopettaa tuo.

🤔

Tulevaisuudessa voidaan tuota alkaa tekemään, kunhan tulee lisätutkimuksia julki kynttilöistä ja niiden polttamisen haittavaikutuksista. Ja linkitin jo mistä aiheesta voi lukea. 

Hei, mutta jos haluat työntää pään hiekkaan ja esittää, ettei mitään ongelmaa ole niin voithan sinä niin tehdä, ei kukaan sitä sinulta kiellä. Mutta turhaa sitä on faktoja yrittää kieltää sen takia, kun haluat saastuttaa oman sisäilmasi kynttilöillä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko joutunu kynttilöiden pahoinpitelemäksi? Vai mistä tämä viha kumpuaa? 

Vierailija
44/53 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap vihaa ihmisiä, jotka eivät pidä kynttilöistä?

Vierailija
45/53 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynttilän savu on haitallista, lisäksi höyrystynyt steriini tiivistyy keuhkoihin päätyessään, eikä se kovin helposti sieltä enää ulos tule.

Itse en ole hysteerinen kynttilöiden suhteen eli annan palaa jos joku muu niitä sytyttää. Mutta kotiini en niitä hanki enkä polta. Pidän niitä tarpeettomina.

Vierailija
46/53 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kynttilä vie hapen huoneilmasta - tai siis ainakin siltä tuntuu. Ovathan ne mukavia tunnelmantuojia, jos tila on riittävän suuri, mutta tavallisessa yksiössä tai pikkukaksion huoneissa, ei, happi vaan jotenkin loppuu, en osaa paremmin selittää.

Palamisprosessissa kuluu happea, eli jos ilmanvaihto ei ole riittävää, huoneen happipitoisuus todellakin vähenee! Lisäksi palokaasut syrjäyttävät osan hapesta hengitysilmassa, mikä korostaa tunnetta siitä, että happea on vähemmän.

Vierailija
47/53 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulihan tähänkin ketjuun muutama aito kynttilän vihaaja pätemään jollain höpöhöpöuutisillaan.

Kyllä se niin on että kynttilät eivät ole ihmisille millään tapaa vaarallisia tai haitaksi, kunhan polttaa niitä fiksusti palamattomalla alustoilla.

Vierailija
48/53 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinua niin kismittää siinä, että jotkut ihmiset eivät välitä kynttilöistä? Sen kun polttelet, kukaan ei ole tunnelmatuikkujasi viemässä. Anna sinä puolestaan muiden olla rauhassa polttamatta, jos ei huvita.

Vierailija
49/53 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan kynttilöitä, ne tuovat ihanasti tunnelmaa juuri kun ulkona on pimeää!

Vierailija
50/53 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni on yksi kynttilöiden vihaaja. Kulkee aina muiden perässä sammuttamassa kynttilöitä. Paras oli kun puhalsi pojan kastekynttilän ristiäisissä, ettei vaan kaadu.

Ai järkyttävää!

Vierailija
51/53 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostan aina kynttilöitä joululahjaksi niille liekinpuhaltelijoille.

Minä kannan sitten kynttilät roskiin ja ihmettelen miten siinä menee taas jonkun rahat hukkaan.

Vierailija
52/53 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pelkää talon syttyvän tuleen, mutta mulla on astma ja tunnelma vaan jotenkin pysyy korkeammalla, kun pystyy hengittämään vapaasti ja yskimättä.

Täysin kuviteltu oire. Ei yksi kynttilän liekki saa ihmisessä mitään aikaiseksi. Naurettavaa.

En minäkään saa mitään oireita kynttilöistä tai särkylääkkeistä kuten jotkut astmaatikot saavat. Tosin mulle stressi aiheuttaa astmaoireita ja joillekin muille se taas ei. Kaikki on erilaisia.

Vierailija
53/53 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ostan aina kynttilöitä joululahjaksi niille liekinpuhaltelijoille.

Minä kannan sitten kynttilät roskiin ja ihmettelen miten siinä menee taas jonkun rahat hukkaan.

Tunnelmakin voi olla rahaa tärkeämpi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän