Mitä tarkoittaa, kun sanotaan, että "isät hoitaa lasta omalla tavallaan"?
Palstalla kerrotaan jatkuvasti, että miehet hoitavat "omalla tavallaan" lapsia. Osa miehistä kertoo, että äitien pitäisi se vain hyväksyä. Monet äidit taas kertovat, että käytännössä mies hoitaa lasta huonommin, mutta kutsuu asiaa kauniisti "omaksi tavaksi".
Kertokaa esimerkein, että mikä on se isän "oma tapa", joka ei ole kuitenkaan huonommin tai jopa laiminlyöntiä kuten osassa tapauksista tuntuu olevan.
Kommentit (23)
Jaa-ah, en nyt tiedä miten niin eri lailla hoitaa. On hitaampi tekemään asioita, ja tekee ne mielestäni epäloogisessa järkestyksessä, mutta siinähän tekee. Minä yritän hankkiutua paikkaan, josta en näe mitä tapahtuu, niin ei tule turhaan huomautettua asioista, jotka eivät ole oikeasti tärkeitä. Pääasia että lapsi tulee hoidettua.
Ainoat asiat mistä yleensä joudun sanomaan, on että lapselle pitää antaa joka päivä kasviksia tai edes hedelmä, koska isä ei niitä ilman muistutusta anna. Ja muistutan, että pitäisi paremmin kiinni aikatauluista - ihan siitä syystä, että on kaikille kurjaa, kun nälkäinen ja yliväsynyt uhmaikäinen vetää päivän viidennet itkupotkuraivarit. Muuten ei väliä miten hoitaa, kunhan lapsella on hyvä olla. Ja koska olen lisääntynyt täysipäisen miehen kanssa, hän varmistaa, että lapsella on hyvä olla.
Meillä mies osallistuu tosi paljon lastenhoitoon ja on omatoiminen mikä tietty on plussaa. Mutta se on sitä vasemmalla kädelle huitaisua.
- vaatteet voi olla juhlamekko ja farkut.
- aamupala voi olla jätskiä tai ranskalaisia nakeilla
- pesee villavaatteet 60 asteessa, kutistaen ne nukenvaatteiksi
- päivän rutiinit ja rytmi jää välistä
- katsovat yhdessä 3 lastenleffaa putkeen ja hupsuttelevat olkkarin majaksi jossa syödään retkiherkut
Se on tosi boheemia. Mut katson usein sormien välistä enkä nipota. Mies osallistuu sillä omalla tavalla innokkaana koko ajan, nytkin on lasten kanssa uimahallilla.
Mä olen meidän perheen aivot ja teen sen kaiken metatyön mitä äidit yleensäkin tekee. Mies on se hauskuuttaja joka keksii lasten kanssa kaikkee kreisii ja hemmottelee lapsia, olemalla usein se lapsi itsekin.
Ei tarvitse mennä edes päin hanuria... on olemassa naisia jotka eivät kestä että asioita tehdää eri tavoin kuin he itse tekevät. Siinä sitä sitten hoidetaan lasta suurennuslasin alla ja ihmtellään miksi mies ei "osaa".
Sama koskee siivousta...