Siis mulla menee hermo ankeuttajiin!!
Onko muilla suvussa tai lähipiirissä ankeuttajia? Mua jotenkin kauheasti ärsyttää, kun aina kaikki on huonosti ja kaikki on turhaa yms. Hyvänä esimerkkinä nyt vaikka joulu (huom. tämä on vain esimerkki, ymmärrän että kaikki ei ole ns.jouluihmisiä, mutta tästä on helppo antaa esimerkki, eli älkää nyt tarttuko tähän joulu-teemaan liikaa):
-jos suunnitellaan vaikka että mitä ruokia joulupöytään hankitaan, niin ankeuttaja on sitä mieltä että no kyllä nyt kinkku ja perunalaatikko riittää, eihän kukaan niitä muita syö ja ihan turhaa semmonen, ja jälkiruokakin on turha kun ei kukaan kuitenkaan jaksa syödä mitään, ei ainakaan mitään torttuja tai kakkua
- lahjoja ankeuttaja ei MISSÄÄN NIMESSÄ halua ainakaan aikuisille ostaa, ja lapsillekin vain joku ihan pieni lahja, koska eihän eikuiset nyt mitään lahjoja tarvitse ja ihan hömppää sellainen
-jos lapsi saa vaikka paketista jonkun koottavan lelun ja on innoissaan siitä, ankeuttaja sanoo ensimmäisenä että voi voi kun nyt tuommoiset pienet osat hukkuvat heti ja mahtaako tuollainen nyt edes toimia ja osaatko nyt edes koota sitä
-ylipäänsä kunhan kaikki on vaan mahdollisimman tasapaksua ja harmitonta, väritöntä ja mautonta niin elämä voi ankeuttajan mielestä jatkua, kaikki muut on turhaa hössötystä ja ei sellaista jaksa kukaan, ainakaan mitään kivaa tai spontaania ei voi missään nimessä olla
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen sitten selkeesti ankeuttaja.
Miksi ihmeessä? :D Eikö elämä olis paljon mukavempaa kun vois tehdä kivoja juttuja ja ajatella positiivissävytteisesti? Tai edes neutraalisti.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä? :D Eikö elämä olis paljon mukavempaa kun vois tehdä kivoja juttuja ja ajatella positiivissävytteisesti? Tai edes neutraalisti.
-ap
Pienet osat nyt vaan hukkuu helposti. Aikuisille on turha ostaa lahjoja ja jälkiruokaa meillä ei ikinä jaksa kukaan syödä.
Mä oon kai välillä ankeuttaja, mutta se johtuu ainakin osaksi siitä, että innostun eri asioista kuin muut. Siis monet jutut, joista muut innostuvat ja joita he ihastelevat, eivät jaksa innostaa. Ja päinvastoin. Makuasiat menevät ristiin.
Anoppi on tuollainen :D On kyllä tosi rasittavaa, meinaa mennä omakin mieli aina ihan synkäksi kun kaikkea voivotellaan.
Ne on "tappajafraaseja", ja juu, kannattaa kiertää mahd kaukaa näitä viljelevät, jos voi...
Hyvä esimerkki ap:lla tuo joulu - ihme, ettei kukaan ole vielä tullut vääntämään tästä * mutku joulu sitä joulu tätä* keskustelua 😏
Ankeuttaja haluaa olla yksin. Ankeuttajasta tuntuu pahalta jos häneltä vaaditaan osallistumista muiden kanssa tavallaan väkisin (joulu).
Työkaverit. Ok naisia jotka eivät anna. En voi edes kysyä saisinko koska hommaisivat minulle tuomion.
Joulut on perceestä kirjoitti:
Ankeuttaja haluaa olla yksin. Ankeuttajasta tuntuu pahalta jos häneltä vaaditaan osallistumista muiden kanssa tavallaan väkisin (joulu).
Kaikki olisi hyvin, jos ankeuttaja viihtyisi omissa oloissaan. Mutta kun välttämättä haluaa tuppautua muiden iloa pilaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Palstan Ammattivalittaja?
Mun sisko on ankeuttaja ja ihmettelee vielä miksi kukaan ei tuu ikinä käymään. Kaikki on aina huonosti. Aina kommentti kaikkeen on joku negatiivinen. Nää esimerkit vuosien varrelta. Meillä kaikilla sisaruksilla lapset on muutaman vuoden ikäerolla toisiinsa.
-Hänen tyttärensä pääsi haluamaansa lukioon: "Katotaan mitä tästä tulee. Mut aina voi mennä amikseen."
-Meidän veli meni naimisiin : "No onnea nyt sitten..."
-Veli sai lapsen: "Kyllä teillä tulee olemaan raskasta. Meilläkin oli koliikkia ja koko vauvavuosi oli ihan perseestä."
-Mun lapsi pääsi yliopistoon: "No mitä seki nyt semmosen lähti. Ei kai siellä pärjää ku nerot."
Jännä juttu kun edes oma lapsi ei nyt täysi-ikäisenä käy kylässä kuin joskus ja jouluna ja avierokin tuli heti, kun tämä ainoaksi jäänyt tytär ei ollut enää ihan 24/7 vahdittava taapero.
Ilovamma kirjoitti:
Joulut on perceestä kirjoitti:
Kaikki olisi hyvin, jos ankeuttaja viihtyisi omissa oloissaan. Mutta kun välttämättä haluaa tuppautua muiden iloa pilaamaan.
Joskus perinteet vaatii osallistumista vaikka itse ei haluaisi. Mitäs ihmiset pyytää niitä joulunviettoon?