Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joidenkin migreeniin riittää ihan perusburana ja joidenkin sitten pitää syödä jotain ihmelääkkeitä eikä siltikään auta

Vierailija
12.12.2018 |

Onko nuo vaikeammat migreenit edes oikeastaan samaa sairautta?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Burana kirjoitetaan isolla B:llä. On tuotemerkki, ei yleisnimitys. Ja typerä ostos, koska samaa tavaraa saa muunmerkkisenä puoleen hintaan.

On ihan tavallista, että brändinimistä tulee yleisnimitys jollekin tuotteelle. Jos vaikkapa migreeniin määrätään 600 mg:n vahvuista ibuprofeenia, se on (kaiketi aina) Buranaa.

Totta kai se on yleistä, mutta silti typerää.

Mikä siinä tarkalleen ottaen on typerää?

Vierailija
22/28 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla burana auttaa seuraavan päivän migreeni"krapulaan", eli siihen pieneen päänsärkyyn. Kohtauksen alkaessa on otettava sumatriptaania. Esim eletriptaani ei jostain kumman syystä tehoa juuri ollenkaan..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun teinilläni on migreeni. Kun on oikein paha kohtaus, tarvitaan imigrania sekä buranaa. Jos ei niin paha, niin sekä burana TAI täsmälääke riittää. Tavalliseen päänsärkyyn riittää panadol.

Vierailija
24/28 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut Buranasta, mutta mikä on burana?

No sitä vartenhan siihen mainontaan pistettiin 90-luvulla miljoonia että kaikki alkoivat kuvitella yhden tuotemerkin olevan muita parempi. Nyt on sitten hyvä veloittaa joka pilleripaketista tuplahinta muihin merkkeihin verrattuna.

Vierailija
25/28 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Burana kirjoitetaan isolla B:llä. On tuotemerkki, ei yleisnimitys. Ja typerä ostos, koska samaa tavaraa saa muunmerkkisenä puoleen hintaan.

On ihan tavallista, että brändinimistä tulee yleisnimitys jollekin tuotteelle. Jos vaikkapa migreeniin määrätään 600 mg:n vahvuista ibuprofeenia, se on (kaiketi aina) Buranaa.

Eli jos minulla on kaapissa 400mg-pillereinä ibuprofeenia, joka ei kuitenkaan ole Burana-merkkistä, en saa ottaa sitä 1,5 pilleriä kerralla vaan on lähdettävä erikseen ostamaan Burana-merkkistä kuussatasta?

Vierailija
26/28 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne buranatyypit eivät sairasta migreeniä.

Kasisatanen ja energiajuoma ( taureeni) saattavat taltuttaa lievän kohtauksen.

Vierailija
27/28 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei edes lääkäri osaa tuohon vastata, mutta itsestäni tiedä, että reilu burana-annos oikeaan aikaan esti kunnos tulolla olevan migreenikohtauksen.

Muuten tarvitsen Imigrania.

Sama mulla. 800mg ibuprofeenia pitää mun kohdalla ottaa HETI, kun ekat migreenioireet huomaa. 5min myöhemmin on jo liian myöhään ja sama, kun ei ottaiskaan.

Vierailija
28/28 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo burana tms voi joskus auttaa juurikin tarpeeksi isona määränä oikeaan aikaan, minulla 1g vähintään ja oli otettava saman tien kun eka sahalaitakuvio alko silmään ilmestyä tai otsaa juilas. Minulla on siis aina oikeanpuolen silmäkulman yläosassa kipu, ja se on vain ja ainoastaan siinä. kipu on tyypiltään kuin puukolla iskisi, vähän hammasvihlonnan tyylistä. Ennen kohtausta silmä sumenee ja alan nähdä sahalaitamaisia valonvälkkeitä ja joskus tuntuu että näkökykykin häviää. Tätä kestää yleensä 10-30min jonka jäkkeen iskee päänsärky johon liittyy usein huimausta ja joskus myös muuta pahoinvointia. Normaalisti otan Miranax-lääkettä mutta usein sekään ei auta vaan joudun menemään lääkäriin. Sieltä saan yleensä jonkun piikin tai sellaisen nenäsuihkeen (en muista nimiä ulkoa). Jälkimmäinen on tehokkain, mutta jostain syystä lääkärit eivät aina sitä anna, vaan jotkut tyrkyttää jopa sitä buranaa! vaikka minulla on ihan resepti miranaxiin ja tuohon nenäsumutteeseen. Kerran yks kandimies alkoi jopa hieroa mun niskoja siinä uskossa, että hartiat on vaan jumissa .__. oli pakko ärjästä että ei ole siitä kyse... huh. eli jopa lääkäreitä on jotka ei ymmärrä migreeniä ja sen eri muotoja. Tarvittiin ihan tosi osaava neurologi aikanaan tekemään diagnoosi kun jouduin olemaan koulusta viikkojakin pois kun pahimmat jaksot kesti 1-2 viikkoa jolloin joutui vain makaamaan pimeäss huoneessa :/ epilepsiaakin epäiltiin, mutta sitä ei onneksi ollut.

Nykyään vanhemmalla iällä migreenit on melkeen hävinneet, tulee ainoastaan tosi voimakkaista tuoksuista tai suljetussatilassa/autossa olemeisesta välillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme