Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väkivaltainen bipo?

Vierailija
12.12.2018 |

Onko muita jotka ovat kokeneet väkivaltaa parisuhteessa bipolaarisen puolison osalta?
Mietin onko tämä tautiin liittyvää vai onko muuten väkivaltainen humalassa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Vierailija
2/27 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista väkivaltaa olet kokenur?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla bipo mutten koskaan ole ollut väkivaltainen. Ei tulisi mieleenkään käydä käsiksi keneenkään.

Vierailija
4/27 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa bipoista on maanisessa vaiheessa hyvinkin aggressiivisia, varsinkin kun heidän sekoiluaan yrittää rajata. Verbaalinen aggressio ja nyrkin heiluttelu on ihan yleistä tässä tilassa. 

Vierailija
5/27 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa bipoista on maanisessa vaiheessa hyvinkin aggressiivisia, varsinkin kun heidän sekoiluaan yrittää rajata. Verbaalinen aggressio ja nyrkin heiluttelu on ihan yleistä tässä tilassa. 

Ja kun tällaiseen maaniseen tilaan mennään, on syytä soittaa poliisi + ambulanssi ja kärrätä maanikko laitokseen rauhoittumaan.

Vierailija
6/27 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhde on tuore ja taitaa olla viisainta lähteä koko suhteesta.

En oikein jaksa uskoa, että yhteen kertaa jää päälle käyminen.

Ap

Vierailija
7/27 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhde on tuore ja taitaa olla viisainta lähteä koko suhteesta.

En oikein jaksa uskoa, että yhteen kertaa jää päälle käyminen.

Ap

Ei kannatakaan uskoa. Sairas tai ei, jos on väkivaltainen kerran, niin on jatkossakin.

Vierailija
8/27 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa aikaisemmin kuoli bipo pariskunnan nainen puukotukseen, vaikka juuri oli päivitetty Facebookin sivulle kuinka rakas on.

Nämä kannattaa ottaa vakavasti, kun äkkiä voi tapahtua peruuttamatonta.

Vierailija
9/27 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella, väkivallan takia kuolleet ovat usein mt potilaan uhreja

Vierailija
10/27 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mt-potilas" sisältää niin valtavan kirjon erilaisia ongelmia ja niin suuren osan kansasta että tämä on mielestäni turhaa mustamaalaamista.

Vierailija
11/27 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mt-potilas" sisältää niin valtavan kirjon erilaisia ongelmia ja niin suuren osan kansasta että tämä on mielestäni turhaa mustamaalaamista.

Kuitenkin on totta, että iso osa ongelmakäytöksistä on mt taustaisia kuten päihde ja väkivaltaongelmat

Vierailija
12/27 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kun tällaiseen maaniseen tilaan mennään, on syytä soittaa poliisi + ambulanssi ja kärrätä maanikko laitokseen rauhoittumaan.

Kuinka kauan kuluu aikaa näissä rauhoittumisissa? Viikkoja vai päiviä?

Vierailija
13/27 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan kuluu aikaa näissä rauhoittumisissa? Viikkoja vai päiviä?

Kuukausia valitettavasti.

Vierailija
14/27 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko näillä toistuvia nämä agressiot kenelle niitä tulee?

Tarkoitan lähinnä, kun puoliso sanoo ettei ikinä enää riehu, niin en kuitenkaan jaksa uskoa etteikö kävisi uudelleen päälle.

Vierailija
15/27 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin on totta, että iso osa ongelmakäytöksistä on mt taustaisia kuten päihde ja väkivaltaongelmat

Se että päihdepuoli yhdistettiin mt-puoleen, on heikentänyt entisestään oikeasti sairaiden hoitoa. Juopot pitää aina puolensa, hiljaiset on entistä hiljaisempia.

Vierailija
16/27 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettymys on ahdistavaa, mutta valitettavasti bipon kanssa ei voi olla normaalia elämää. Tai voi mennä hyvin pitkäänkin, mutta kun maniavaihe koittaa, kaikki luottamus petetään.

Tietysti heillä on ihmisarvo siinä missä muillakin, mutta kukin voi lopulta pelastaa vain itsensä.

Vierailija
17/27 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut tämän aikaisemminkin bipona, mutta kusipäisyys ja sekoilu ei ole bipon diagnostisia ominaisuuksia :D Minä olen pää-asiallisesti joko ylienerginen tai väsynyt/masentunut ja siinä se. Se sitten riippuu ihmisestä ja taustasta miten muuten reagoi esim. maniaan. Monilla bipoilla on myös muitakin mielenterveysongelmia, mitkä sitten aiheuttaa erilaisia reaktioita.

Vierailija
18/27 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olen mahdollisesti aika lailla samassa tilanteessa. Mitä teille tapahtui ja mistä/millaisesta asiasta tuli riitaa? Olen itse tapaillut miestä, joka on selvästi epävakaa muttta ilman virallista diagnoosia. Ei halua myöskään mennä lääkäriin koska ei tunnista ongelmaa.

Kiinnostaa, olenko lainkaan oikeilla jäljillä kyökkidiagnoosini kanssa ja siksi kyselen. Mies juurikin karjuu, huutaa ja kiroilee naama punaisena minusta aivan mitättömistä aiheista. Nyrkkiä heiluttaa mutta ei ole kuitenkaan kohkreettisesti käynyt käsiksi. Eikä välttämättä edes ole minulle vihainen, reagoi kaikkiin pettymyksiin hyvin lapsenomaisesti. En tiedä, uskallanko jatkaa tapailua.

Vierailija
19/27 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sanonut tämän aikaisemminkin bipona, mutta kusipäisyys ja sekoilu ei ole bipon diagnostisia ominaisuuksia :D Minä olen pää-asiallisesti joko ylienerginen tai väsynyt/masentunut ja siinä se. Se sitten riippuu ihmisestä ja taustasta miten muuten reagoi esim. maniaan. Monilla bipoilla on myös muitakin mielenterveysongelmia, mitkä sitten aiheuttaa erilaisia reaktioita.

Totta ettei voi yleistää ja onneksi on teitänne kenen kanssa voi elää turvallisesti.

Mutta nämä ketkä on taipuvaisia väkivaltaan eivät taida muuttua

Vierailija
20/27 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutte tapailuista miehen kanssa, jonka on jo osoittanut väkivallan merkkejä? Mitä luulette että suhde on sitten, kun asutte saman katon alla ja mies on saanut teidät joko kihloihin, naimisiin tai raskaaksi?

Voin kertoa, että pahenee aina vaan ja jokainen nainen menettää oman itsensä, kun joutuu aina miettimään 24/7 toisen mielentiloja ja mahdollista käytöstä. Siinä on hyvä syy jättää nämä ihmiset. Puhun nyt siis tyypeistä, jotka ovat edes kerran olleet väkivaltaisia tai uhanneet sillä milään tavoin tai edes ilmeillään/eleillään ilmaisseet jotain sinnepäin viittavaa.

nimimerkillä syvä kokemus pitkältä ajalta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme