Mikä on normaalia läheisyyttä parisuhteessa, mikä ei?
Onko pakko nukkua aina samassa sängyssä? Ja nimenomaan niin, että toinen on "unileluna" ja heti ku liikahtaa niin toinen puristaa kovempaa kiinni? Laiva hytissäkin on pakko nukkua kaksin siinä kapeassa sängyssä, koska mies suuttuu, jos joutuu eri sänkyyn. Jos lapsi haluaa samaan sänkyyn, mies sysää hänet reunaan, jotta voi itse olla mun vieressä.
Onko pakko käydä JOKA PÄIVÄ yhdessä suihkussa? Tai jos jostain syystä olen yksin suihkussa niin pitääkö aina tulla katsomaan?
Onko pakko istua sohvalla aina sylikkäin? Tai vähintään niin, että toisen käsi on jossakin "epämukavassa" paikassa, kuten vaikka jalkovälissä, rinnan päällä...?
Eikö ole mitään puoliväliä tässä? Olen ollut nyt 2kk kotona "vankina" sairauden takia ja seinät kaatuu päälle. Kun olin kipeämpi, mies suuttui kun ei saanut seksiä, jaksoi auttaa muutaman päivän, mutta kyllästyi kun en heti parantunut. Nyt kun olen terveempi, mutta silti kotona, mies viettää joka päivä kotona sen ajan kun lapsi koulussa, että "voidaan olla yhdessä".
Minä tukehdun, mies haluaa vaan olla kiinni koko ajan ja suuttuu heti, jos edes vihjaan, etten saa happea enää :(
Kommentit (11)
Itse en pystyisi elämään noin, kuulostaa ihan hirveän tukahduttavalta. Sanoisin miehelle suoraan että tarvitsen omaa tilaa ja että ahdistaa olla koko ajan kiinni toisessa. Jos suuttuu niin suuttukoon.
Ahdistunut kirjoitti:
Onko pakko nukkua aina samassa sängyssä? Ja nimenomaan niin, että toinen on "unileluna" ja heti ku liikahtaa niin toinen puristaa kovempaa kiinni? Laiva hytissäkin on pakko nukkua kaksin siinä kapeassa sängyssä, koska mies suuttuu, jos joutuu eri sänkyyn. Jos lapsi haluaa samaan sänkyyn, mies sysää hänet reunaan, jotta voi itse olla mun vieressä.
Onko pakko käydä JOKA PÄIVÄ yhdessä suihkussa? Tai jos jostain syystä olen yksin suihkussa niin pitääkö aina tulla katsomaan?
Onko pakko istua sohvalla aina sylikkäin? Tai vähintään niin, että toisen käsi on jossakin "epämukavassa" paikassa, kuten vaikka jalkovälissä, rinnan päällä...?
Eikö ole mitään puoliväliä tässä? Olen ollut nyt 2kk kotona "vankina" sairauden takia ja seinät kaatuu päälle. Kun olin kipeämpi, mies suuttui kun ei saanut seksiä, jaksoi auttaa muutaman päivän, mutta kyllästyi kun en heti parantunut. Nyt kun olen terveempi, mutta silti kotona, mies viettää joka päivä kotona sen ajan kun lapsi koulussa, että "voidaan olla yhdessä".Minä tukehdun, mies haluaa vaan olla kiinni koko ajan ja suuttuu heti, jos edes vihjaan, etten saa happea enää :(
Sinulla on rehellisesti itsekäs mies, joka ajattelee vain itseään ja omia mielihalujaan. Aidosti rakasta kumppani kunnioittaa toista ja tämän tilan tarvetta.
Varsinkin tuo seksin vonkaaminen, suihkuun tunkeutuminen ja pakonomainen tiirailu on hälyttävää. Mies elää m?nansa mukaan, ei sinun toiveidesi tai tarpeidesi kunnioituksen kautta.
Minulla on ystäväpariskunta, joka on ollut naimisissa 10 vuotta. Molemmilla on omat tilat hengittää, toinen saa olla rauhassa niin halutessaan ja sohvalla nökötetään sylikkäin silloin, kun se on molemmista kivaa.
Minä lähtisin lätkimään. Eihän tuollainen pidemmällä tähtäimellä tule toimimaan, ei mitenkään.
Etsikööt naisen, joka haluaa olla iilimatona ja patjana 24/7 herran tarpeille ja nauttii siitä itsekin.
Sinä tarvitse aidosti aikuisen miehen, jolle nainen on ihminen, ei omien tarpeiden täyttöväline.
Meillä on juuri tuolla tavalla. Ja se on ihanaa meidän kummankin mielestä:) Jos olet kovin erilainen kuin miehesi, niin ei tuosta tule mitään. Sinä ahdistut liiasta läheisyydestä ja mies ahdistuu liian vähästä. Parasta on hankkia sellainen puoliso, joka on samanlainen tässä asiassa.
Ahdistunut kirjoitti:
Onko pakko nukkua aina samassa sängyssä?
Ei tietenkään. Mikään laki ei määrää tekemään noin.
Laiva hytissäkin on pakko nukkua kaksin siinä kapeassa sängyssä, koska mies suuttuu, jos joutuu eri sänkyyn.
Ja mitä tapahtuu kun mies suuttuu? Oletko oikeasti vaarassa saada fyysisen rangaistuksen vai annatko vain periksi, koska et pysty itse toimimaan aikuisen ihmisen tavoin. Miehesihän ei ole aikuinen, pieni lapsi suuttuu jos ei saa nukkua vanhempansa vieressä mutta aikuinen ihminen ei.
Mitä noin niin kuin ihan itse arvelisit, onko tuollainen pakko kirjattu lakiin tai jonnekin? Suuttuuko mies, jos sanot, että haluat mennä suihkuun yksin etkä halua hänen tulevan katsomaan?
Alat kuulostaa melkoiselta marttyyrilta. Kuka teidän perheessänne on sellainen aikuinen, joka kykenee huolehtimaan lapsesta ja antamaan hänelle aikuisen mallin?
Minä tukehdun, mies haluaa vaan olla kiinni koko ajan ja suuttuu heti, jos edes vihjaan, etten saa happea enää :(
Sano miehelle, että tarvitset omaa aikaa ja omaa tilaa. Jos hän kiukuttelee niin anna kiukutella, älä anna sen vaikuttaa omaan mielialaasi. Jos hän on vaarallinen suuttuessaan, ota lapsi ja lähde.
Niin, tottakai ymmärrän itsekin, että oikeasti ei ole pakko, mutta tässä tilanteessa tuntuu, että olen ihan jumissa! Kun mies on hyvällä tuulella, kaikki sujuu hyvin ja lapsella on kaikki hyvin. Mun voimat ei riitä mihinkään nyt, en pysty lähtemään, en pysty kestämään sitä pjaskan määrää mikä siitä tulee. En tiedä, onko mitään keinoa saada mies edes hiukan ymmärtämään, kun ottaa kaiken pienimmänkin keskustelun aiheesta negatiivisena ja hyökkäyksenä häntä kohtaan, Ei kestä kritiikkiä yhtään.
Kuulostaa jotenkin liian riippuvaiselta miehesi, AP.
Ehkä hänellä on jokin ammattoapua vaativa trauma?
Me olemme melkoisia halinalleja, mutta emme sylikkäin nuku, emmekä käy yleensä yhdessä suihkussakaan.
puhut miehen tuulesta ja miten sillä menee, mutta yritä muistaa (vaikka se onkin vaikeaa jos toinen tukahduttaa) että parisuhteeseen vaikuttaa myös sun tuulesi ja miten sulla menee. sä olet myös parisuhteessa osapuolena, parisuhde on yhteistyötä ja kahden ihmisen yhteensovittamista. jos mies on noin kontrolloiva että on teilannut sun fiilikset kokonaan tohon asti että sulla ei ole voimia ollenkaan, on parisuhteessa vakavia ongelmia. sulla on oikeus hakea etäisyyttä, fyysistä tai henkistä. mitä kuvailit ei ole normaalia ollenkaan.
Joo, olisi tarvetta avulle, mutta omasta mielestään mies ei tarvitse apua. Kävimme keväällä perheneuvolassa ja miehen mielestä se oli täysin turhaa, koska psykologi oli kuulemma minun puolellani...
Tuolla tavoin itsekeskeinen mies ei muutu eikä parane.
Voisitko tönäistä hänet vuoteesta lattialle, muka vahingossa, kun on niin ahdasta? Jos kiellot ei auta, hän todennäköisesti koventaa otteita. Eli hakeudutko turvakotiin heti vai sitten kun hän on piessyt sinut? Lähde, ennenkuin kadotat itsesi kokonaan, olet sen lapsellesi velkaa.
Ahdistunut kirjoitti:
Joo, olisi tarvetta avulle, mutta omasta mielestään mies ei tarvitse apua. Kävimme keväällä perheneuvolassa ja miehen mielestä se oli täysin turhaa, koska psykologi oli kuulemma minun puolellani...
sun ei tartte hyväksyä hänen mielipiteitään totena. muista myös että on ihan luvallista myös lähteä, et ole sidottu häneen eikä häneltä tarvitse kysyä asiaan lupaan tai voittaa väittelyä.
Hanki miehelle töitä