Kuinka pilaan joulukinkun joka vuosi joutuu syömään tammikuunkin vielä kinkkua, YÖK
Mies ostaa aina yli kymmenkiloisen kinkun vaikka olemme koko joulun kaksin, oksennus kurkussa saa syödä viikkotolkulla sitä hiton kinkkua.
Kommentit (20)
Oisko helpointa puhua sille miehelle, ettei osta isoa kinkkua.
Tuo kinkkumäärä on aivan järjetön, ymmärrän hyvin inhosi. Meillä syödään tasan 2pv.
Tänävuonna otin isomman kinkun (4kg) kun tulee niin paljon vieraita. Tuosta kinkusta syö aattona 13 henkeä ja joulupäivänä 5 ja loput heitän menemään (yleensä jää muutaman sadan gramman kanta). Eihän sitä syödä kuin pari siivua per nuppi ja yöllä/joulupäivän aamuna voileivän päällä.
Johan tuollainen kinkku maksaakin toista sataa (tai luomuna 220€!), ihan hullua maksaa noin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Mies ostaa aina yli kymmenkiloisen kinkun vaikka olemme koko joulun kaksin, oksennus kurkussa saa syödä viikkotolkulla sitä hiton kinkkua.
Sanot ukolle, että sinät ostat nyt kinkun ja se tulee olemaan pieni. Loput heität kylmästi roskiin jos vastustaa.
Miksi laittaa ruokaa roskiin kun voi lahjoittaa se työttömille, kyllä joka korttelissa työttömiä on.
Anna ostaa ja syödä. Syö itse muuta. Näin meillä on tehty yli 20 vuotta.
Minä laittaisin ylimääräiset pakastimeen. Mutta yli 10 kg kahdelle on siltikin aivan liikaa.
Mä rakastan kinkkua. Söin isänpäivän jälkeen yksin loput 4kg kinkkua, eikä siinä kauaa nokka tuhissut. Odotan jo innolla joulua ja mieheni paistamaa kinkkua.
Vierailija kirjoitti:
Miten se muka säilyy niin pitkään? Vai syöttekö mädännyttä kinkkua? Eikähän sun ole sitä mikään pakko syödä, anna miehen syödä, jos kerran ostaa niin ison kinkun.
Vierailija kirjoitti:
Miksi laittaa ruokaa roskiin kun voi lahjoittaa se työttömille, kyllä joka korttelissa työttömiä on.
No ei nyt helvetti työttömillekään voi antaa toisten jätöksiä: tiedä mitä yötäpäivää pöydällä seisseitä kinkunpaskoja. Sulle voin tuoda meidän ruokajätteet, jos haluat?
Laitat oman osuuden pakastimeen ja teet myöhemmin hernekeittoa ja kinkkupiirakkaa. Mies voi syödä oman osuutensa siinä tahdista kuin itse tahtoo.
Yhdelle ihmiselle riittää hyvin sellainen 5-6-kiloinen kinkku. Meillä on kaksi syöjää, ja syön suurimman osan tuollaisesta kinkusta. Koskaan ei ole kinkkua jäänyt tammikuun puolelle, eikä varsinkaan pois ole tarvinnut heittää milloinkaan.
No miksi sun sitä pitäisi syödä? Anna miehen syödä yksinään jos se kerran haluaa noin ison kinkun ostaa.
Meillä sama juttu, onneksi loppiaisena tehdään kinkunjämästä hernaria se kyllä sitten meneekin hetkessä.
Evira suosittelee syömään jouluksi tehdyn kinkun loppuun uuteen vuoteen mennessä.
Kannattaa siivuttaa suuri osa valmiiksi ja pakastaa annospusseissa. Aika monta annospussia tosin tulee jos on yli 10 kg kinkku. Miksi niin iso?
Mahdollisesti voi myös joulun aikaan tehdä kinkusta erilaisia jatkojalostusruokia ja pakastaa niitä annoksina. Itse syön mielelläni silloin tällöin pakastimesta annoksen esim. hernekeittoa, kinkkupiirakkaa, pastavuokaa, pizzaa, pasteijaa, kinkkupannukakkua jne.
Itse teen lopusta pitsatäytettä. Pilkon jämät ja laitan tomattimurskaa tai paseerattua tomaattia ja sipulia ja mausteita. Osa pakkaseen ja osan käytän heti. Tulee tosi hyvää.
Syökö mies itse sitä kinkkua hyvillä mielin loppuun asti?
Onko teillä muita ruokia, kuin sitä pelkkää kinkkua?
Mä voin syödä joulukinkkua ehkä korkeintaan kolmena päivänä putkeen. Jouluaattona kastikkeen ja laatikoiden kanssa, seuraavana päivänä joululimpun päällä ja pyttipannussa. Loput saakin mennä hernekeittoon ja se hernekeitto annospusseissa pakkaseen odottamaan päivää, jolloin arvostan valmista joulukinkkuhernekeittoa.
Älä anna sen ostaa sitä kinkkua. Houkuttele tottelemaan seksillä.