Miksi vasemmisto on niin ateistinen?
Heillä on käytännössä sama sanoma kuin Raamatussa, eli köyhät ovat hyviä ja rikkaat pahoja.
Kommentit (10)
Se oli tuo Marxin Kalle joka historiallisessa materialismissaan haukkui uskonnon harhaanjohtamiseksi ja alistamiskeinoksi
Siksi, että ihan jokainen ihminen kaivaa elämän pullasta ne rusinat, jotka miellyttää.
Vierailija kirjoitti:
Se oli tuo Marxin Kalle joka historiallisessa materialismissaan haukkui uskonnon harhaanjohtamiseksi ja alistamiskeinoksi
Kalle oli ihan oikeassa
Kaiken masentava yhdistelmä on vasemmistolainen uskovainen. Ainoa kohta mitä SDP:n Forssan ohjelmassa (1903) ei ole saatu vieläkään toteutettua on valtion ja kirkon erottaminen toisistaan.
5. Uskonto on julistettava yksityisasiaksi. Kirkko on erotettava valtiosta ja kirkolliset sekä uskonnolliset yhdyskunnat katsottava yksityisiksi yhdistyksiksi, jotka itse järjestävät sisälliset asiansa. Uskonnonopetus on poistettava kouluista.
Koska järki yleensä kertoo, että sadut ja tarinat eivät ole tosia.
Jumala on kätevä kapine. Sen avulla voi perustella melkeinpä mitä vaan. Raamatusta löytyy perustelut kaikille ennakkoluuloille, olivatpa ne sitten puoleen tai toiseen. Sieltä sopii nyppiä ne itseä eniten miellyttävät jutut ja julistaa tosina mitä hulluimpia asioita.
Ainoa ongelma on vaan siinä että on ihmisiä jotka jäävät huuli pyöreänä ihmettelemään, mitä tuo tuossa juuri sanoi, ainoana lähteenään kirja johon on koottu muinaista paimentolaishistoriaa. Juu, totta ja jumalan sanaa, pitää vaan kamalasti uskoa. Tässä kohtaa tulee hirnunauru.
en ole vasemmistoa ja olen ateisti. Kirkko ryöstää köyht ja tyhmät valeen varjolla.
Suuri osa nykyvasemmiston edustajista lienee new ageen kallellaan.
Mitään faktaa minulla ei ole tämän mutuni tueksi antaa.
Evlut kirkkoa taas on luonnehdittu demaripuolueen hengelliseksi siiveksi.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se olisi. Aikoinaan uskonto on ollut vallankäytönväline (kuten nykyäänkin Venäjällä ja muhammetti-maissa). Näin ollen vallankumousaatteen kannattajat tietysti kapiniovat sitä vastaan. Myöhemmin tämä historiallinen syy on ehkä menettänyt merkityksensä, mutta aate muuttuu hitaasti.
Koska konservatiivisuus, oikeistolaisuus ja vähäinen älykkyys/halu selvittää asioita kulkevat käsi kädessä yliluonnolliseen auktoriteettiin uskomisen kanssa.
Mä olen ihmetellyt sitä päinvastaista eli mikri kristilliset puolueet on oikeistolaisia yleensä, kun Jeesuksen opit ei olleet oikeistolaista nähneetkään. Hän ei myöskään ollut konservatiivi vaan ajassaan melkoinen radikaali monessa asiassa. Ja silti kristilliset puolueet on arvokonservatiivisia ja oikeistolaisia.