Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luuletteko te oikeasti että velana oleminen on joku trendi?

Vierailija
10.12.2018 |

Toki puhun vain meistä ja muutamista ystävistä jotka eivät lapsia halua, mutta tämä ei todellakaan ole mikään trendi. Mekin olemme asioita miettinyt jo vuosia ja keskusteltu miehen kanssa kaikki mahdolliset vaihtoehdot läpi. Silti ollaan tultu siihen tulokseen, että lapsia emme halua.

Sitähän ei ikinä tiedä kadummeko päätöstä viisikymppisinä, mutta se riski otetaan.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luule, ainahan on ollut ihmisiä, jotka eivät halua lapsia. Nykyään asia ehkä tuodaan innokkaammin esille, on niin monta kanavaa, jolla se voidaan ilmaista. Ennen kylillä tiedettiin, että no se ja se ei halua lapsia, mutta nyt jokainen voi halutessaan ilmaista asian niin monessa tuutissa, että varmasti tulee asia selväksi. Tai olla tuomatta. Aivan sama. 

Vierailija
2/10 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, se on johtavien, paljon kuluttavien nykyihmisten arvoihanne, jolla pidetään kaikki asiat helpompina ja hauskempina. Lisäksi se on ilmastolle eduksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tasan tarkkaan miettinyt sitä, että en halua lapsia, enemmän kuin keskimääräinen lapsia haluava.

Uskon, että tulen myös katumaan päätöstäni jollain tasolla, kun olen yksinäinen. Siksi teen paljon, että en olisi yksinäinen vanhana, mutta niinkin voi käydä.

Mutta jos en millään lailla halua lapsia, niin oikea ratkaisu ei ole se että teen niitä kuitenkin omaa yksinäisyyttäni lievittämään.

Vierailija
4/10 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä. Sukuni on täynnä ihmisiä, jotka eivät olisi lapsia halunneet, mutta niitä silti saivat. Ihan hyvä, jos jatkossa moni lapsi välttyy näin traumaattisilta lähtökohdilta. Sukuni ei ole kovin lapsirakasta väkeä.

Vierailija
5/10 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitähän ei ikinä tiedä kadummeko päätöstä viisikymppisinä, mutta se riski otetaan.

Ihmiselämässä on lisäksi se kiva puoli, että päätöksiä voi tehdä aina uudestaan.

Mutta mun mielestä on hienoa, että tänään ja tässä yhteiskunnassa kenenkään ei pitäisi joutua väkisin vanhemmaksi.

Vierailija
6/10 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, se on johtavien, paljon kuluttavien nykyihmisten arvoihanne, jolla pidetään kaikki asiat helpompina ja hauskempina. Lisäksi se on ilmastolle eduksi.

Mjaa. Kyllä mun kotona makoilevalla siskolla lapsineen on aika paljon helpompi elämä kuin mulla vaativassa asiantuntijatyössä ja vanhemmat toisessa paritalonpuolikkaassa huolehdittavana. Mutta uskottele sinä itsellesi että kaikki vanhemmat on jotain altruistisia sankareita. Suurin osa tuntemistani juopoista ja hulluista on vanhempia, on se hienoa!

Vierailija
7/10 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tämä trendittämisen tarkoitus. Yksinkertaisesti, maapallo ja yhteiskunnat eivät ole niin houkuttelevia, eivätkä moraalisesti ja vastuuntuntoisesti ohjailtuja, että ajatteleva yksilö pystyisi perustelemaan lapsen hankkimista muuta kuin itsekkäillä tai uskonnollisilla syillä.

8/10 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan asian saama julkisuus on trendi. Aina on ollut ihmisiä jotka ei halua lapsia mutta aina ei ole ollut tarvetta huutaa sitä kovaan ääneen kaikille. Sama kuin kasvissyönti, se pitää aina kertoa. Tai gluteenittomuus. 

Trendin taustalla ei siis ole niinkään se lapsettoman elämän haluaminen vaan ihmisten kuvitelmat siitä että heidän elämänvalintansa suuresti kiinnostavat muitakin kuin lähipiiriä. 

Vierailija
9/10 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ihmetyttää asiasta meuhkaaminen ja kaikista mahdollisista paikoista vielä "Vauva" nimisellä foorumilla :D Ketä se muka kiinnostaa, että joku ei tee jotain eli mitään ei tapahdu?

Mäkin voisin kirjoittaa täällä olevani vetelkku. Oon vapaaehtoisesti telkuton. Tänään en katsonut uutisia TV:stä. Tulen huomenna raportoimaan siitä, etten katso niitä silloinkaan.

Vierailija
10/10 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se tavallaan trendi. Nykyisin on hyväksyttävämpää olla itsekäs ja elää vain itselleen hankkimatta lapsia. Eihän tuossa silti mitään moitittavaa ole, noin kauaskantoisin päätöksiä on syytäkin harkita. Aikaisemmin, 30-40 vuotta, sitten oli jotenkin oletus että avioparille tulee lapsi tai lapsia.