Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joulupadat eivät auta perhettämme RAHALLA?

Vierailija
09.12.2018 |

Olemme 5-henkinen perhe, joka elää köyhyysrajan alapuolella. Meitä niin risoo, että joulupadasta annetaan lumppuja ja mannaryynejä. Helvettiäkö se meidän perhettä lämmittää? Kerrassaan hävytöntä. Haluamme RAHAA. Haluamme ITSE päättää, mitä rahoillamme ostamme. Sinä ET päätä sitä. Ymmärrätkö?

Köyhän perheen äiti tuskaisena joulun lähestyessä, kun jääkaapissa on valo

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi voi. Mä kyllä lahjoitan sen perinteisen kakskymppisen. Toivottavasti tulee teille. Hyvää joulua anyways!

Vierailija
2/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollollol

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää myöntää, että en tiedä mitä ja miten joulupadasta avustetaan avuntarvitsiijoita. Mutta olen samaa mieltä että käytetyt vaatteet eivät ole korrekti avustustapa. Mannaryynitkin kuulostavat melko yksipuoliselta.

Toivottavasti saatte avustusta MLL:n kautta tai diakoniasta.

Vierailija
4/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin tuoda teille röökiä ja kaljaa! Löytyykö lempimerkkejä vai käykö mikä vaan?

Vierailija
5/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on ap ollut 12 kk aikaa säästää. Älä jaksa valittaa täällä.

Vierailija
6/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska halutaan varmistaa että se raha menee hyödylliseen eikä vanhempien päihteisiin. Olisit kiitollinen siitä mitä saat, voisi olla huonomminkin.

Vierailija
7/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämän takia en lahjoita mitään. Mutta se on kai tämän provon pointtikin?

Vierailija
8/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliampuva

Vierailija
9/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas oikeesti uskon, että juuri Pelastusarmeija antaa sitä apua sinne minne tarvitaankin. ja lisäksi tykkään heidän hiljaisesta työstään " vasen käsi ei tiedä, mitä oikea tekee".

Vierailija
10/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin lahjoitan elintarvikkeita ja käytettyjä mutta siistejä ja ehjiä vaatteita.

En lahjoita rahaa tai lahjakortteja, te kusipäät otatte ja ryyppäätte ne ja lapsenne saavat taas pettyä.

Vierailija
11/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trollollol

No onhan tuo trolli mutta on paljon ihmisiä ketkä ajattelevat noin

Vierailija
12/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei valitettavasti ollut provo. Helsingissä köyhät perheet eivät halua vanhoja vaatteita tai ruokaa. He haluavat rahaa, jolla maksaa laskuja ja tehdä omia ostopäätöksiä. Kaikki haluaa luksusta ilmaiseksi. Mannaryynit kelpaa minulle hyvin joka aamu, vaikka en ole köyhä. Se on terveellinen aamupala. Köyhille se ei täällä kelpaa.

Vierailija
13/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä voin tuoda teille röökiä ja kaljaa! Löytyykö lempimerkkejä vai käykö mikä vaan?

Minulle käy ne mitä voi parhaiten trokata eteenpäin. En tiedä mitkä on suosittuja, mutta ehkä avuntarjoaja tietää paremmin.

Mutta olen ohis. Laitan tämän varmuuden vuoksi, jos aloittaja ei halua.

Vierailija
14/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annan vain kirkon ulkomaanavulle Fidalle. Vien huomenna taas ison kassin leluja ja vaatteita.

Rahaa annan kerjäläisille pitkin kaupunkia. Aina kahden euron kolikoita taskussa. Viimeksi kerjäläismummo suuteli kädelle ja teki ristinmerkin.

Vierailija
15/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein jo yhden aloituksen, en sitä löydä. Viitsiskö joku perustaa av-mammojen joulupadan? yritin, mutta kyseli liikaa tietoja, haluan pysyä anonyyminä.

Vierailija
16/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää duuniin niin kuin me muutkin taas huomenna.

Vierailija
17/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tienaan lähes 8000e joka kuukausi, mutta ostan vaatteeni kirppareilta (ja niitäkin vain tarpeeseen) . Rahaa olis ostaa Stockmannilta, mutta olen arvoiltani city-vihreä.

Vierailija
18/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille ilmaiseksi keräysten kautta hankitut lahjat eivät päädy lapsille vaan myyntiin. Nähnyt tätä tapahtuvan ja suurissa määrin. Ne jotka apua tarvitsevat eivät osaa sitä hakea. Tai häpeävät.

Meillä oli lasten ollessa pieniä (alle kouluikäisiä) yksi joulu jolloin ei ollut penniäkään rahaa. Lapset eivät siis saaneet myöskään joululahjoja (6v ja 4v) Eivät he edes loppujen lopuksi tajunneet että on jouluaatto. Joulua vietimme juuri ennen uutta vuotta kun tilille pamahti muutama kymppi ylimääräistä. Olivat onnellisia niistä parista pikkuautosta ja pienestä legopakkauksesta. Joulu rakentui riisipuurosta, jouluisista elokuvista ja tv-ohjelmista ja askartelin jouluisia juttuja lasten kanssa. Laulettiin joululauluja ja leikittiin. Oltiin ulkona myöhään pulkkamäessä..poltettiin tuikkukynttilöitä. Kuusta ei ollut. Seuraavana jouluna olinkin osannut varautua ja sen jälkeen rahaa on riittänyt. Kaikki tarvitsevat eivät mene kerjäämään joululahjoja. Ne ovat yleensä niitä joilla on joku ajatus parantaa tilannettaan. 

Vierailija
19/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset lahjoittavat mieluummin tavaraa kuin rahaa. Rahasta kun ei koskaan tiedä, mihin se päätyy, mutta kun ostaa kaupasta lasten toppahaalarin ja vie sen joulupataan niin voi olla aika varma että se menee oikeaan tarpeeseen.

Vierailija
20/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ei valitettavasti ollut provo. Helsingissä köyhät perheet eivät halua vanhoja vaatteita tai ruokaa. He haluavat rahaa, jolla maksaa laskuja ja tehdä omia ostopäätöksiä. Kaikki haluaa luksusta ilmaiseksi. Mannaryynit kelpaa minulle hyvin joka aamu, vaikka en ole köyhä. Se on terveellinen aamupala. Köyhille se ei täällä kelpaa.

Höpö höpö. Vanhoja henkkamaukka vaatteita on valtavasti tarjolla. Mihin luulet ihmisten kertakäyttövaatteiden menevän? Mannatyynit kelpaa, mutta sillä rahalla olisi kiva saada välillä riisiryynejä ja vaikka cuscusia. Ihmiset ovat ottaneet tavaksi dumpata vanhat vaatteensa ja tavaransa hyväntekeväisyyteen. Eli se on keino päästä eroon niistä. Eikä motiivi ole auttamisen halu. Usein ei edes katsota onko kaikki osat, johdot mukana tai toimiiko esine.

Nyt sitten joku vastaa, että en sitten lahjoita mitään kun ei kelpaa. Saa lahjoittaa, mutta vähän voisi seuloa tai ajatella lahjoituksen saajaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi