Adlibris tilauksen toimitus 21.12. - tänään tilattu!
Tänään tilattu kirjoja lahjaksi, ilmoitettiin, että toimitus postitetaan 21.12.!!! Ihan ehtii sitten jouluksi? Ei. Käsittämätöntä.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Ohoh, aika pitkälle venyy. Kannattaa tosiaan tilata muualta, jos lahjaksi pitäisi tulla. Moni on sanonut hitaista toimituksista, joten tuon vastapainoksi hyvän kokemuksen toimituksesta, tältä kesältä. Tilasin tavaraa tuolta ja paketti tuli vielä saman viikon aikana. En tiedä onko paketin kulun nopeus kiinni tuosta kaupasta vai postista.
Kaupastahan se on kiinni jos tilauksia ei edes lähetetä.
Siis mikä juttu tuo nyt on ettei arvonlisävero muka ole hinnoissa valmiina? Kyllä minulla ainakin näkyy alvilliset hinnat, eikä mitään enää maksuvaiheessa lisäillä..
Lopullisessa hintalaskelmassa näkyy erillisenä alvin osuus, niinkuin kuuluukin, mutta se siis sisältyy jo siihen tilauksen kokonaishintaan, ettette nyt vain sekota tähän?
Minulla aina paketit tuolta tulleet nopsaan, mikäköhän muuttunut. Riippuisiko siitä onko kirjoja varastossa vai odotetaanko ne ensin jostain että pääsevät lähettämään.
Itte kans tilasin sieltä marraskuun puolivälissä pari kirjaa. Toinen tuli pakettina ja ihan järkevässä ajassa, toista ei ole kuulunut vieläkään... kyselin perään ja sanoivat et on lähetetty kirjeenä, joten tilausta ei voi seurata missään. Just. Ja kukahan ottaa tästä vastuun jos kirja ei ikinä saavu perille, Adlibris vai Posti? Villi veikkaukseni on ettei kumpikaan.
Tilasin äsken sieltä kirjan jossa toimitusaika 1- 3 vuorokautta. Hinta pysyi koko ajan samana. Jokaisen kirjan kohdalla lukee mikä on toimitusaika. Joissain oli 5-15 vuorokautta. Adlibrikseltä olen ennenkin tilannut ja aina tulleet ajoissa.
Kaksi kertaa tuolta tilattu, toinen tilaus tuli muutamassa päivässä, toiseen meni viikko. Mitä jos ennakoisit näitä joulunpyhiä? Kato kun joku muukin voi tilata silloin. Kaksi viikkoa ei ole pitkä
Vierailija kirjoitti:
Minulla aina paketit tuolta tulleet nopsaan, mikäköhän muuttunut. Riippuisiko siitä onko kirjoja varastossa vai odotetaanko ne ensin jostain että pääsevät lähettämään.
Tämä vaikuttaa. Kerran tilasin 2 kirjaa, toinen oli kyllä varastolla jo, mutta toista joutui odottelemaan joitakin päiviä ennen kuin lähettivät. Kärsivällisyyttä
Vierailija kirjoitti:
Tilasin adlibrikselta joululahjaksi kirjan. Kirja on jo tullut ja ajallaan, mutta toimitus oli schenkerin kautta ja tilaukseni oli toimitettu naapurikunnan noutopaikkaan. Matkaa sinne tuli 50 km edestakaisin! Aiemmin tilaukset tulleet normaalisti postin kautta postilaatikkoon. En tilaa enää mitään tuolta.
Niin no, kannattaisi ehkä itse siinä tilausvaiheessa selvittää mihin tulossa.....
Itse odotin kesällä Adlibriksen pakettiani neljä viikkoa. Melkein ehdin unohtaa että mitä tulikaan tilattua! Onneksi oli oikea opus tällä kertaa.
Kyllä mun kaikki tilaukset on tullut ajoissa ja muutenkin ongelmitta aina. Ja jatkossakin käytän, mm. teinien lukiot kirjat uutena saa tuolta halvemmalla kuin suomalaisesta tai jamerasta.
Osta kotimaisista verkkoantikvariaateista niin saat ajoissa!
Mun tilaus tuli muutamassa päivässä perille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilasin adlibrikselta joululahjaksi kirjan. Kirja on jo tullut ja ajallaan, mutta toimitus oli schenkerin kautta ja tilaukseni oli toimitettu naapurikunnan noutopaikkaan. Matkaa sinne tuli 50 km edestakaisin! Aiemmin tilaukset tulleet normaalisti postin kautta postilaatikkoon. En tilaa enää mitään tuolta.
Niin no, kannattaisi ehkä itse siinä tilausvaiheessa selvittää mihin tulossa.....
Niin no, ehkä olisi pitänyt soittaa ja kysyä, kun tilausvaiheessa ei voinut noutopaikkaa valita itse....
Ei mulla ainakaan ole ikinä ollut mitään ongelmaa adlibriksen kanssa ja tilaan sieltä usein. Yleensä ilmoittavat sähköpostilla tilasuvahvistuksessa kauanko arvioitu toimituaika ja kuljetusaika kestää ja vielä erikseen, jos kaikkia ei voida toimittaa kerralla. Tilaan vielä ilmaisella toimituksella ja kuljetuksella Schenkerin kautta. Tosin välistä laittavat sitten osan lähetyksestä postin kautta, jos niissä menee kauemmin. Yleensä menee n. 2vkoa, mutta ilmaiselta toimitukselta ei voi vaatia saapumista pikana perille.
Ja tosiaan tilaan paljon vieraskielisiä kirjoja, joita tuskin varastoivat, niin että ne tilataan yhteistyökumppaneilta, joten siihen nähden pidän toimitusaikaa ihan ok:na. Hinnat ovat yleensä halvempia kuin kivijalka kaupoissa ja valikoima todella laaja myös vieraskielisten kirjojen suhteen. Hinnat eivät tosin ole kiinteät, vaan näemmä elävät tilanteen mukaan.
Nyt black fridayn aikana tilatuista luki tilausvahvistuksessa, että toimitusaika on tavallista pidempi ja voisi olettaa, että joulusesonkina myös. Joten jos tilaa netistä, ei kannata jättää viime tippaan.
Ja noutopaikka pitää itse huolehti oikeaksi tilauvaiheessa.
Osa tuotteista tulee kauempaa, eikä niitä ole heti varastossa lähetettäväksi. Minäkin odotan adlibrikseltä lähetystä. Alkuviikosta tullee.
Vierailija kirjoitti:
Tilasin Adlibrikseltä 4.12. Tilauksesta ei ole kuulunut mitään, lasku erääntyy ensi viikolla.
Viime vuonna tilasin jo lokakuussa samaisesta paikasta romaanin äidille joululahjaksi. Sitä ei koskaan tullut.
Eikö lasku muodostu vasta kun kirjat lähtevät Adlibrikseltä?
Vierailija kirjoitti:
Itte kans tilasin sieltä marraskuun puolivälissä pari kirjaa. Toinen tuli pakettina ja ihan järkevässä ajassa, toista ei ole kuulunut vieläkään... kyselin perään ja sanoivat et on lähetetty kirjeenä, joten tilausta ei voi seurata missään. Just. Ja kukahan ottaa tästä vastuun jos kirja ei ikinä saavu perille, Adlibris vai Posti? Villi veikkaukseni on ettei kumpikaan.
Myyjä on loppupeleissä vastuussa siitä, että asiakas saa maksaneensa tavaran.
Hei! Minäkin tilasin kirjan siellä 01.12.2018, mutta tilauksesi ei tullut vielä. Kirjoitin Adlibriksen asiakaspalvelulle, ja sain vastauksen että kirja on jo lähetetty. Oikeasti toivon että se tulee ennen joulua.